Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 czerwca 2010, 09:37

autor: Szymon Liebert

Driver: San Francisco - już graliśmy! - Strona 3

Seria Driver powraca do korzeni w odsłonie, która stawia na absolutnie dynamiczne pościgi oraz olbrzymie i zróżnicowane miasto.

Wróćmy do „shifta” i jego sporych możliwości. Wiele z misji w grze będzie dotyczyło codziennych zadań postaci, w które się wcielimy. Wyobraźmy sobie więc, że jesteśmy świadkami pościgu policyjnego za groźnym przestępcą. „Przeskakujemy” za kierownicę jednego z policyjnych wozów i w asyście innych stróżów prawa staramy się zatrzymać uciekiniera, który jednak nie daje za wygraną. Co zrobić w takiej sytuacji? Oczywiście ponownie skorzystać ze zdolności Tannera – możemy przykładowo poszukać ciężarówki, która jedzie z naprzeciwka, przenieść się szybko do niej, a później obrać kurs na zderzenie czołowe z naszym celem. Gdy znajdziemy się w skórze innego człowieka, misja będzie trwała dalej niezależnie od nas, więc możemy swobodnie zaplanować tego typu pułapkę. Pomysł brzmi naprawdę nieźle i daje duże pole do popisu.

Każdy ze 120 licencjonowanych samochodów otrzymaodpowiednio odwzorowane wnętrze.

Sam „shift” będzie ściśle powiązany z fabułą gry, więc nie od razu otrzymamy pełnię możliwości i nie zawsze będziemy mogli z niego korzystać do woli (prawdopodobnie pojawi się też system energii, która pozwoli na używanie tej zdolności). Kolejne misje przyniosą nowe umiejętności, dzięki którym wykonamy wymienione wyżej spektakularne akcje. Wątek fabularny jest tajemniczy – wydaje się, że przynajmniej początkowo będziemy walczyć o życie i przytomność Tannera. Na pewno całość zostanie urozmaicona wieloma dialogami, w których nie usłyszymy jednak znanych aktorów (w jednej z poprzednich gier udzielali się przykładowo Michael Madsen i Mickey Rourke). Martin Edmondson wyjaśnił, że współpraca z aktorami o statusie gwiazd często jest kłopotliwa, bo nie cechują się oni elastycznością i są dostępni tylko przez krótki czas.

Do naszej dyspozycji oddanych zostanie 120 licencjonowanych samochodów – wśród nich pojawią się takie marki, jak: Porsche, Audi czy Ford i wiele wyjątkowych modeli. Podczas prezentacji widzieliśmy między innymi DeLoreana z Powrotu do przyszłości i Bluesmobila (The Blues Brothers). Ważne jest to, że każdy pojazd otrzyma kokpit, a twórcy poświęcają sporo uwagi na odwzorowanie detali wnętrza i animacji rąk kierowcy. Fani zniszczeń otrzymają system gwarantujący szerokie spektrum efektów – od wgnieceń aż po odpadające koła. Ścieżka muzyczna będzie raczej wyszukana (co jest standardem dla serii) – złoży się na nią 60 kawałków. Większość ma być utrzymana w stylistyce lat 70, chociaż pojawią się też nowości – zarówno zespołów znanych, jak i kojarzonych ze sceną niezależną.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.