Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 2 kwietnia 2010, 14:44

autor: Marek Grochowski

Two Worlds II - pierwsze spojrzenie

Two Worlds II prezentuje się znacznie lepiej od pierwowzoru. Mogliśmy przekonać się o tym na pokazie zorganizowanym przez CD Projekt.

Przeczytaj recenzję Two Worlds II - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Pierwsza część Two Worlds nie należała do gier rozpieszczanych ani przez krytyków, ani przez użytkowników, na rynek trafiła bowiem produkcja rojąca się od błędów, niedopracowana w wielu aspektach, a ważący 1,5 GB patch nie zdołał poprawić wszystkich niedociągnięć i odbudować nadszarpniętego zaufania graczy. Było z czego czerpać doświadczenie i sequel wydanego przed trzema laty cRPG prezentuje się dziś znacznie lepiej od pierwowzoru, a doskonałą okazję, by się o tym przekonać, mieliśmy podczas zeszłotygodniowej prezentacji gry na imprezie CD Projekt Conference Spring.

Akcja Two Worlds II rozpoczyna się w pięć lat po wydarzeniach z części pierwszej. Krainą Antaloor rządzi mroczny Gandohar, władca niezwykle skory do eksperymentów z czarną magią. Swą moc czerpie z duszy Kiry, siostry głównego bohatera, która pozbawiana energii z każdym dniem coraz bardziej słabnie. Nasz podopieczny nie może jej niestety uratować, gdyż ostatnia taka próba zakończyła się pojmaniem go i osadzeniem w lochu. Tu śmiałek odsiaduje swój wyrok, cierpiąc przy tym regularne tortury i nie mając nadziei na poprawę swego losu.

W Two Worlds II dotrzemy m.in. na Bliski Wschód.

Sytuacja zmienia się, gdy więzienie zostaje zaatakowane przez grupę orków, dowodzonych przez piękną, acz ubraną zgodnie z zakonną modą, niewiastę – Smoczą Królową. Napastnicy w mgnieniu oka docierają do celi, gdzie przebywa bohater, uwalniają go, po czym bez wahania oferują sojusz. Niegdysiejsi wrogowie chcą, byśmy przyłączyli się do nich i pomogli wydrzeć Antaloor z rąk Gandohara. W ten sposób nie tylko rozprawimy się z całym złem tego świata, ale być może uratujemy także siostrę, której siły są już na wyczerpaniu.

Jakkolwiek fabułę trudno określić mianem epickiej, pozwoli ona wybrać się do miejsc, które mogliśmy eksplorować w pierwszej odsłonie Two Worlds. Zwiedzimy więc znowu pustynny Hatmandor i Cheznaddar. Pierwszy z ośrodków to skupisko handlu, przypominające zabudową Jerozolimę z Assassin’s Creeda. Po ulicach przechadza się tu tyle samo cywili co strażników, zaś podczas spaceru łatwo natknąć się na kapłanów czy kupców, rozkładających swe towary na zadaszonych straganach. Podczas prezentacji dowiedzieliśmy się, że jednocześnie na ekranie będzie mogło występować nawet 50 postaci niezależnych, a każda z nich opatrzona zostanie skryptem, który dostosuje jej zachowanie do zmian pogody czy pory dnia.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?