Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 3 września 2009, 14:12

autor: Karol Wilczek

Divinity II: Ego Draconis - test przed premierą - Strona 4

Przemiana w smoka, czytanie w myślach i zarządzanie gigantyczną magiczną wieżą. To wszystko czeka nas w Divinity II: Ego Draconis. Oto nasze wrażenia z anglojęzycznej wersji beta.

Po kilkunastu, kilkudziesięciu godzinach spędzonych przed monitorem, na skutek rozwoju głównej fabuły, nasz bohater paradoksalnie do wykonywanej profesji sam staje się smokiem. Właściwie nie tyle staje się, co zyskuje możliwość zmieniania postaci. Od tego momentu rozgrywka prowadzona jest na dwóch płaszczyznach: pieszych wędrówkach człowieka i podniebnych lotów w skórze smoka. Oczywiście nie wszędzie można dokonać zamiany w potężną bestię. Wszelkiego rodzaju krypty i jaskinie są po prostu za małe, aby pomieścić tak wielkich rozmiarów monstrum. Na mapie świata są również specjalne strefy, gdzie zablokowana jest możliwość zmiany kształtu.

Jako smok możemy szybciej dotrzeć w trudno dostępne tereny, ale przede wszystkim musimy walczyć z siłami zła. Nie można jednak palić wrogów znajdujących się na ziemi. Ich pokonanie należy do naszego ludzkiego wcielenia. Smok sieje spustoszenie tylko w powietrzu. Jego celami są znajdujące się na latających wyspach wieże obronne oraz broniące ich skrzydlate potwory.

Smokiem możemy poruszać się w pełnych 360 stopniach. Ograniczają nas jedynie sztuczne bariery, które nie pozwalają wzbić się zbyt wysoko. Do walki oprócz standardowego ziania ogniem przydają się także specjalne umiejętności np. przywołanie wiwerny albo zamienienie wroga w biedronkę. Na potwora można również włożyć specjalne części zbroi, które podwyższą mu statystyki.

Bitewna Wieża jest naszą bazą wypadową, pełną służby gotowej w każdejchwili wykonać rozkazy swojego pana.

Kolejną atrakcją gry jest Bitewna wieża. Aby ją zdobyć, trzeba najpierw sporo się natrudzić, ale jej posiadanie znacznie ułatwia życie. Wieża jest siedzibą naszego herosa. Można do niej wrócić w każdej chwili za pomocą magicznego kryształu. W środku znajduje się również cały sztab służby: tancerka, minstrel, trener pomagający uzyskać większą biegłość w danych umiejętnościach, alchemik warzący z zebranych roślin mikstury, kowal potrafiący za pomocą specjalnych formuł ulepszyć nasz oręż, nekromanta, który ze znalezionych przez nas po drodze części martwych stworów może stworzyć walczącego u naszego boku sługę, kobieta parająca się handlem, iluzjonista mogący w każdej chwili zmienić nasz wygląd oraz płeć, a także kilku mężczyzn zbierających cenne surowce.

Wersja beta, w którą grałem, prezentuje się bardzo dobrze. Zauważyłem jedynie kilka drobnych błędów i niedoróbek, które, miejmy nadzieję, nie pojawią się w finalnej wersji gry. Polski wydawca Divinity II – Cenega zamierza wypuścić tytuł ten na rynek w drugiej połowie października, a biorąc pod uwagę fakt, że gra miała swoją premierę w Niemczech już pod koniec lipca, można się spodziewać, że wszystkie poprawki, które wyjdą w międzyczasie, zostaną dodane do polskojęzycznej edycji. Już teraz mogę ze spokojem stwierdzić, że jest na co czekać. Divinity II wydaje się być solidnym cRPG, które powinno sprawić sporo przyjemności fanom gatunku.

Karol „Karolus” Wilczek

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.