Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 21 sierpnia 2009, 14:25

autor: Maciej Kurowiak

Uncharted 2: Among Thieves - Wrażenia (gamescom 2009)

Uncharted 2: Among Thieves dzięki ogromnej popularności i doskonałym ocenom części pierwszej cieszy się na targach gamescom wielkim zainteresowaniem graczy i mediów z całego świata.

Przeczytaj recenzję Uncharted 2: Among Thieves - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PS3.

Uncharted 2: Among Thieves dzięki ogromnej popularności i doskonałym ocenom części pierwszej cieszy się na targach gamescom wielkim zainteresowaniem graczy i mediów z całego świata. Jak pewnie niektórzy z Was już wiedzą, druga część przygód Nathana Drake'a rozgrywa się rok po wydarzeniach z Uncharted: Drake's Fortune. Fabuła kręci się wokół historii Marco Polo i jego podróży z Chin, podczas ktorej znaczna część floty zniknęła w tajemniczych okolicznościach. Wielki podróżnik nigdy nie wyznał, dlaczego z Chin wypłynęło 14 okrętów, a do celu dotarł tylko jeden. Na zamkniętym pokazie mogliśmy sprawdzić, jak prezentuje się etap rozgrywający się wśród górskich szczytów Himalajów, gdzie Drake i jego towarzysz Tenzin poszukują zaginionego miasta Shambhala.

Sama rozgrywka nie różni się znacznie od tego, co widzieliśmy w części pierwszej lub w pokazywanej na E3 demonstracji, ale w oczy rzuca się naprawdę znakomita grafika i fantastyczna animacja oraz potężnie rozbudowane lokacje. Drake przemierza gigantyczną lodową pieczarę pełną rozmaitych mechanizmów, których użyteczność w realnym świecie byłaby pewnie raczej niska, ale doskonale nadają się do transportu i wspinaczki. Nie mogliśmy niestety zagrać osobiście, ale – jako że rozgrywka jest liniowa – musicie uwierzyć nam na słowo, że dokładnie tak będzie to wyglądało w ostatecznej wersji gry.

Nasz bohater przez większość czasu musi wspinać się po lodowej ścianie, uruchamiając co chwilę rozmaite mechanizmy, pozwalające mu dostać się do dalszych części pieczary. Są to np. ogromne koła zębate, które przenoszą go do wyższych partii lub gigantyczne, obracające się cylindry, po których trzeba przeskakiwać, by przejść nad przepaścią, na dnie której zalega lodowata woda. Zadanie Tenzina ogranicza się do używania dźwigni i równoczesnego stawania wraz z Drakiem na specjalnych płytach (stara jak świat, uwłaczająca rozumowi „zagadka” w stylu, ja staję na lewej płycie, a ty na prawej i sezam się otwiera). Jeśli ktoś grał w część pierwszą, to wie, że większość przyjemności z gry to uczestnictwo w wielkiej przygodzie i dokładnie takie wrażenie mamy od pierwszych minut obcowania z Among Thieves. Gra jest monumentalna, grafika pełna znakomitych szczegółów (jak freski złowrogich bogów) czy rozmaitych odblasków lodowych powierzchni, wirujących płatków śniegu i wielu innych subtelnych efektów składających się na fantastyczną całość. Jak przystało na Uncharted, od czasu do czasu jakaś część jaskini musi się zawalić, co oczywiście także jest niesamowicie efektowne.

Równie ciekawie prezentowało się to, co Naughty Dog pokazał na otwartej powierzchni targowej, gdzie każdy mógł zagrać w etap w ogarniętym chaosie mieście. Tutaj z kolei elementy typowo zręcznościowe przeplatały się ze strzelaniną, a wszystko to w bajecznie wprost wyglądającym otoczeniu. Nagranie z tego etapu jest już dostępne w serwisie tvgry.pl, więc sami możecie przekonać się, jak wspaniale prezentuje się druga część Uncharted.

Maciej „Shinobix” Kurowiak

Captain Blood - przed premierą
Captain Blood - przed premierą

Przed premierą

„Captain Blood” z pewnością będzie grą trochę inną niż „Sea Dogs”, ale mimo to z warto na nią czekać. Po raz kolejny będziemy mieć okazję, by zanucić wirtualne Jo-ho-ho! i butelka rumu!

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.