Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 9 października 2001, 10:29

autor: Krzysztof Żołyński

Grand Theft Auto 3 - przed premierą - Strona 2

Jest to kontynuacja słynnych gier GTA i GTA 2. Podobnie jak w poprzedniczkach wcielamy się tu w rasowego przedstawiciela społeczności złodziejsko-gangsterskiej.

Przeczytaj recenzję Grand Theft Auto 3 - recenzja gry

Każdy człowiek, który w jakiś sposób będzie uwikłany w fabułę gry lub poszczególnych misji, będzie miał oddzielnie opracowaną sztuczną inteligencję, a to dlatego, aby uniknąć zjawiska znanego z wielu gier, kiedy wszyscy jej uczestnicy są praktycznie jednakowi, a przez to bezbarwni. Na ekranie jednocześnie będzie mogło przebywać 20 osób, co zdaniem producentów ma ułatwić graczowi wmieszanie się w tłum w celu ukrycia się, bądź zdobycia potrzebnych informacji.

W Grand Theft Auto 3 wprowadzono dobowy cykl dnia. 24 godzinom odpowiada 30 minut gry. Moim zdaniem to bardzo rozsądny podział, a słabsi i początkujący gracze będą dzięki niemu mieli troszkę ułatwione zadanie. Chodzi o to, że w poprzednich częściach gry, kiedy misja wymagała wykonania zadania bardzo precyzyjnie i o określonej porze, bardzo często nie udawało się tego dokonać, a co za tym szło musieliśmy ją zaczynać od nowa. Fakt, że tak jest bardzo realnie, ale z kolei wielu graczy bardzo się denerwowało z powodu zmarnowanego czasu. Teraz, kiedy nie zdążymy na czas wystarczy odczekać pół godzinki, kręcąc się w pobliżu i podjechać na wyznaczone miejsce chwilkę wcześniej, aby spokojnie zdążyć. Mimo wprowadzenia tego ułatwienia DMA zapowiada, że wcale nie będzie łatwo, a wszystkie misje będą złożone i utrzymane na przyzwoitym stopniu trudności.

W związku z dobowym cyklem będziemy mieli okazję działać także w nocy. Wtedy zobaczymy jak wygląda prawdziwe nocne życie w wielkim mieście, kiedy prostytutki zabierają się do pracy, a złodzieje i gangsterzy pojawiają się na ulicach, aby kraść i zabijać. Jak łatwo się domyślić bardziej brawurowe akcje łatwiej planować na godziny nocne kiedy policja nie jest tak czujna, ale trzeba wtedy uważać na konkurencję innych gangów, które także nie próżnują.

Wspomnę o jeszcze jednym smakowitym kąsku, jakim na pewno będzie generator pogodowy. Dzięki niemu zobaczymy zmiany oświetlania, wspaniałe wschody i zachody słońca, wieczorne i poranne zamglenia, deszcz i chmury. Gra w niesprzyjających warunkach będzie oczywiście o wiele trudniejsza, bo na przykład kierowanie samochodem na mokrej nawierzchni jest bardzo trudne. Ach, to dopiero będzie realna gra!

W wypadku tej gry nie można nie wspomnieć o pojazdach i broni. Tu też zapowiada się bardzo ciekawie i obok znanego już wyposażenia pojawią się pewne nowości.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.