Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 13 września 2001, 10:13

autor: Krzysztof Żołyński

Soldier of Fortune 2: Double Helix - zapowiedź

Soldier of Fortune 2: Double Helix to sequel znanej gry akcji FPP Soldier of Fortune, gdzie mieliśmy okazję wcielić się w postać Johna Mullinsa i walczyć z grupą terrorystyczną dążącą do zdetonowania głowic nuklearnych.

Przeczytaj recenzję Soldier of Fortune 2: Double Helix - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Kiedy firma Raven Software wydała Soldier of Fortune od razu zrobił się spory szum. Z jednej strony przeciwnicy przemocy w grach komputerowych, jak zwykle przy okazji strzelanin, podnieśli wrzawę, że gra jest strasznie brutalna i krwawa. Z drugiej strony jest bezsporny fakt, iż Soldier of Fortune bardzo spodobał się fanom gatunku i momentalnie zdobył wielką popularność. Gra zdobyła uznanie dzięki jakości i rozmachowi, z jakim wykonano oprawę audio wizualną, ciekawym i licznym misjom, wielu rodzajom broni, jakie mieli do dyspozycji gracze, naprawdę doskonałemu trybowi multiplayer i licznym nowatorskim rozwiązaniom, jakich nikt wcześniej nie stosował.

Nie ma wątpliwości, że Soldier of Fortune okazał się jedną z najciekawszych gier FPS. Jednak, mimo iż gra nie była wcale łatwa do ukończenia, większość graczy uporała się z tym zadaniem i jak zwykle pojawiło się pytanie, co dalej, czy będzie następna część i jak długo przyjdzie na nią czekać. Początkowo nic nie było wiadomo o dalszych losach gry, ale twórcy zdali sobie zapewne sprawę z popularności, jaką cieszy się ich produkt i stosunkowo niedawno zaczęli głośno mówić o planowanej kontynuacji. Informacje na temat drugiej części gry są podawane dość oszczędnie, ale to, co już wiadomo pozwala na stworzenie pewnego obrazu i domyślać się, jak to będzie.

Powiem Wam, że będzie naprawdę świetnie!!!

Pełny tytuł gry będzie brzmiał następująco: Soldier of Fortune II: Double Helix. Bohaterem będzie znowu John Mullins. Przy okazji przypomnę, że ten jegomość to jak najbardziej autentyczna postać. Jego imię i nazwisko zapożyczono od konsultanta, byłego komandosa, który współpracuje z twórcami gry podczas jej powstawania. To właśnie jemu zawdzięczamy, że gra jest tak bardzo realistyczna, a jego wiedza i umiejętności pomogły przy tworzeniu broni, misji i otoczenia.

Na postaci głównego bohatera kończą się podobieństwa do pierwszej części, a wszystko co zostanie zademonstrowane w Soldier of Fortune II będzie absolutną nowością.

Zacznę od bardzo niemiłej nowiny, szczególnie dla wielbicieli rozgrywek sieciowych, którzy niestety tym razem nie będą mieli możliwości pobawić się w swój ulubiony sposób. Wszystko, dlatego że producent zdecydował się całkowicie zrezygnować z trybu multiplayer i nastawić się wyłącznie na pojedyncze rozgrywki. Nie wiadomo, dlaczego Raven zdecydował się na takie posunięcie i jest to tym bardziej dziwne w czasach, kiedy praktycznie każda gra posiada mniej lub bardziej rozbudowany tryb multiplayer. Niestety firma nie tłumaczy w żaden sposób swojego posunięcia i raczej nie ma sensu zagłębiać się w dalsze dywagacje, więc zakończę ten temat. Jednak uszy do góry, bo to, co za chwilę przeczytacie na pewno doda Wam ochoty do zagrania w Soldier of Fortune II.

Pierwsza część gry wykorzystywała engine zaczerpnięty z Quake II. Jednak już wtedy twórcy skarżyli się, że ogranicza on ich możliwości i nie pozwala umieścić wszystkich rzeczy, które początkowo sobie planowali. W związku z tym zdecydowano, że w drugiej odsłonie „zagra” zmodyfikowany engine Quake III: Team Arena. Do tworzenia podłoża zostanie użyty doskonały system ROAM, który jest pomysłem firmy Raven, a swoją rolę odegra także skryptowanie ICARUS wykorzystywane uprzednio w grze Star Trek Voyager: Elite Force. Dodatkowo zaprzęgnięto do pracy nową wersję systemu GHOUL. W Soldier of Fortune II zostanie użyta jego druga, rozszerzona wersja. System zajmuje się obsługiwaniem słynnych już stref trafień i o ile pierwsza wersja pozwalała trafić przeciwnika na 13 sposobów, to nowa wersja rozszerzy te możliwości do olbrzymiego rozmiaru, bo aż do 36 możliwości.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.