Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 9 lutego 2009, 16:11

autor: Szymon Liebert

X-Men Origins: Wolverine - zapowiedź - Strona 4

Już wkrótce w kinach pojawi się oczekiwany przez wielu film o przygodach Wolverine’a. Firma Raven przygotowuje grę, która, chociaż bazuje na kinowym obrazie, najprawdopodobniej pokaże całą historię w nieco bardziej dosadny sposób.

Całość będzie prezentować się świetnie, oczywiście, dzięki staraniom grafików. Na razie mogliśmy podejrzeć zaledwie kilka pierwszych zdjęć, przedstawiających rozgrywkę. Wyglądają one naprawdę ładnie – modele postaci są szczegółowe, tła mroczne, a poszczególne sceny widowiskowe (np. Logan wykonujący swój charakterystyczny skok na lecący helikopter). Typowym uzupełnieniem zabawy będą także różne przedmioty do zbierania. Znajdziemy więc między innymi zwiększające nasze możliwości mutagenty, nieśmiertelniki żołnierzy (zapewne powiązane z jakimś osiągnięciem do zaliczenia) oraz figurki postaci z uniwersum Marvela. Te ostatnie przydadzą się już w czysto estetycznych celach – pozwolą odblokować specjalne stroje dla naszego bohatera (podobno jednym z nich będzie charakterystyczny żółto-niebieski uniform znany z komiksów). Jak widać, otrzymamy sporo pobocznych elementów. Ile zajmie przejście gry? Twórcy obiecują pokaźne (jak na ten gatunek) 12-15 godzin. Większość czasu poświęcimy na dynamiczne walki, chociaż pojawią się też lekkie łamigłówki i momenty, w których będziemy musieli pokombinować (niczego wyszukanego raczej nie należy się spodziewać).

Stopklatka ratuje nas przed widokiem krwi.

Zapowiada się bardzo ciekawa produkcja. Przywykliśmy do tego, że gry oparte na amerykańskich filmach starają się odwzorowywać kinowe obrazy, unikając drażliwych i niepoprawnych elementów. Tymczasem Raven prawdopodobnie zamierza złamać tę regułę i stworzyć naprawdę autorskie dzieło, w którym, oprócz świetnego technicznego wykonania, zawarta zostanie ogromna ilość kontrowersyjnych i drastycznych scen. Dan Vondrak (jeden z twórców) obiecał, że tytuł przedefiniuje nasze podejście do gier na licencji filmowo-komiksowej. Elektroniczna wersja przygód Wolverine’a na pewno będzie bardziej brutalna, a więc i być może bardziej wierna komiksowemu rodowodowi. Zamiast zielonej bajkowej poczwary (Hulka) czy chudego łebka (Spider-Mana) otrzymamy dzikiego i nieogolonego twardziela, który zanim o cokolwiek zapyta, zdąży poszatkować wszystko, co się rusza. Tego na pewno oczekuje spora część widowni. Pytanie tylko, czy twórcom uda się zawrzeć w grze coś więcej?

Szymon „Hed” Liebert

NADZIEJE:

  • Wolverine;
  • bezkompromisowe podejście twórców;
  • brutalność i klimat.

OBAWY:

  • filmowa fabuła;
  • przesadna brutalność (dla niektórych).
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.