Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 stycznia 2009, 08:59

autor: Jacek Hałas

Fuel - zapowiedź - Strona 4

Fuel, będący owocem czteroletnich prac Asobo Studios, ma łączyć w sobie otwartość świata Burnouta i Test Drive’a Unlimited z efektywnością jazdy w terenie typową dla Motorstorma i FlatOuta. Czy istnieją realne szanse na spełnienie tej obietnicy?

Przeczytaj recenzję Fuel - recenzja gry

Brytyjskie Codemasters po kilku latach lekkiego kryzysu (m.in. przeciętna seria IndyCar Racing) powoli powraca na fotel lidera w kategorii wydawcy gier o tematyce motoryzacyjnej. Firma w ostatnim czasie przystąpiła do budowania bardzo solidnego portfolio, dążąc do zaspokajania różnorakich upodobań sympatyków czterech kółek. Rajdowcy mają więc serię Dirt, osoby preferujące walkę na odcinkach asfaltowych doskonały GRID, a fani królowej sportów motorowych już wkrótce zaczną wszystkim udowadniać, że kierowcy biało-niebieskiego bolidu powinni częściej stawać na podium. Podczas zeszłorocznych targów Games Convention zapowiedziano poszerzenie tego grona o obiecujący produkt pod tytułem Fuel. Dziś, po kilku miesiącach intensywnych prac deweloperskich, możemy podzielić się z Wami nowymi szczegółami na temat tej gry, a także zastanowić, czy faktycznie będzie ona na tyle rewolucyjna, na ile obiecują to jej twórcy.

Zaawansowane efekty pogodowe będą jedną z ciekawszych cech przemawiających za kupnem Fuel. Ważną atrakcją będzie też swoboda przemierzania świata gry.

W Fuel rozgrywka ma toczyć się wokół tytułowego paliwa, występującego w znacznym niedoborze. Według przedstawionych przez grę realiów skutkiem globalnego ocieplenia są drastyczne zmiany klimatyczne, które przekształciły naszą ukochaną planetę w mało przyjazne środowisko. Niemal cała ludzkość wyginęła, a w nowej rzeczywistości garstka ocalałych przystępuje do serii wyścigów z zamiarem poszerzenia zapasów cennego surowca. W trakcie zabawy wcielimy się w wykreowaną przez siebie postać kierowcy (dostępna będzie opcja zmiany wyglądu), biorąc udział w zawodach, w których główną wygraną nie są pieniądze ani prestiż, lecz właśnie paliwo.

Jedną z głównych atrakcji Fuel ma być ogromna swoboda działania, porównywalna chociażby z tym co oferowało Test Drive Unlimited. W zapowiadanej grzewięcej czasu spędzimy na pokonywaniu bezdroży, choć nie zabraknie także gęstej sieci autostrad. Z racji tego, że jej akcja ma rozgrywać się na terenach wzorowanych na obszarze Stanów Zjednoczonych, można być pewnym, że drogi będą utrzymane w co najmniej dobrym stanie i że ich szerokość będzie odpowiednio proporcjonalna do wielkości sprzedawanych tam pojazdów. Zresztą w grze ma pojawić się wiele zabytków i lokacji charakterystycznych dla USA, takich jak Wielki Kanion, park przyrodniczy Yellowstone czy most Golden Gate z San Francisco.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.