Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 stycznia 2009, 08:59

autor: Jacek Hałas

Fuel - zapowiedź

Fuel, będący owocem czteroletnich prac Asobo Studios, ma łączyć w sobie otwartość świata Burnouta i Test Drive’a Unlimited z efektywnością jazdy w terenie typową dla Motorstorma i FlatOuta. Czy istnieją realne szanse na spełnienie tej obietnicy?

Przeczytaj recenzję Fuel - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Brytyjskie Codemasters po kilku latach lekkiego kryzysu (m.in. przeciętna seria IndyCar Racing) powoli powraca na fotel lidera w kategorii wydawcy gier o tematyce motoryzacyjnej. Firma w ostatnim czasie przystąpiła do budowania bardzo solidnego portfolio, dążąc do zaspokajania różnorakich upodobań sympatyków czterech kółek. Rajdowcy mają więc serię Dirt, osoby preferujące walkę na odcinkach asfaltowych doskonały GRID, a fani królowej sportów motorowych już wkrótce zaczną wszystkim udowadniać, że kierowcy biało-niebieskiego bolidu powinni częściej stawać na podium. Podczas zeszłorocznych targów Games Convention zapowiedziano poszerzenie tego grona o obiecujący produkt pod tytułem Fuel. Dziś, po kilku miesiącach intensywnych prac deweloperskich, możemy podzielić się z Wami nowymi szczegółami na temat tej gry, a także zastanowić, czy faktycznie będzie ona na tyle rewolucyjna, na ile obiecują to jej twórcy.

Zaawansowane efekty pogodowe będą jedną z ciekawszych cech przemawiających za kupnem Fuel. Ważną atrakcją będzie też swoboda przemierzania świata gry.

W Fuel rozgrywka ma toczyć się wokół tytułowego paliwa, występującego w znacznym niedoborze. Według przedstawionych przez grę realiów skutkiem globalnego ocieplenia są drastyczne zmiany klimatyczne, które przekształciły naszą ukochaną planetę w mało przyjazne środowisko. Niemal cała ludzkość wyginęła, a w nowej rzeczywistości garstka ocalałych przystępuje do serii wyścigów z zamiarem poszerzenia zapasów cennego surowca. W trakcie zabawy wcielimy się w wykreowaną przez siebie postać kierowcy (dostępna będzie opcja zmiany wyglądu), biorąc udział w zawodach, w których główną wygraną nie są pieniądze ani prestiż, lecz właśnie paliwo.

Jedną z głównych atrakcji Fuel ma być ogromna swoboda działania, porównywalna chociażby z tym co oferowało Test Drive Unlimited. W zapowiadanej grzewięcej czasu spędzimy na pokonywaniu bezdroży, choć nie zabraknie także gęstej sieci autostrad. Z racji tego, że jej akcja ma rozgrywać się na terenach wzorowanych na obszarze Stanów Zjednoczonych, można być pewnym, że drogi będą utrzymane w co najmniej dobrym stanie i że ich szerokość będzie odpowiednio proporcjonalna do wielkości sprzedawanych tam pojazdów. Zresztą w grze ma pojawić się wiele zabytków i lokacji charakterystycznych dla USA, takich jak Wielki Kanion, park przyrodniczy Yellowstone czy most Golden Gate z San Francisco.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.