Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 stycznia 2009, 12:40

autor: Szymon Liebert

Wheelman - zapowiedź - Strona 2

Vin Diesel próbuje zdemolować zabytkową Barcelonę i chce, żebyśmy mu pomogli. The Wheelman zgrabnie wpisuje się w gatunek stworzony przez firmę Rockstar wraz z serią Grand Theft Auto.

Przeczytaj recenzję Wheelman - recenzja gry

Zupełnie kaskaderskim wyczynem będzie możliwość wdrapania się na dach pojazdu i przeskoczenia na inny, bezpośrednio podczas szaleńczej jazdy. Po raz pierwszy będziemy więc mogli odegrać tę znaną z wielu filmów popisową scenę, która w tej produkcji wydaje się banalna do wykonania. W ten sposób będziemy mogli nie tylko przeżyć ekscytujący moment i pozbyć się przeciwnika (wykopanego z auta na ulicę), ale również zmienić środek transportu bez konieczności zatrzymywania się. Tego nie potrafi nawet Nico z Grand Theft Auto IV. Wheelman będzie umiał również obrócić wóz w trakcie jazdy o 180 stopni i wykonać spokojnie kilka strzałów w stronę goniących go przeciwników. Podobnym trikiem jest precyzyjny strzał, z tym, że wykonuje się go bez kręcenia samochodem. To po prostu chwilowe spowolnienie czasu widziane z perspektywy pierwszej osoby. Oba triki pozwolą trafić pędzący samochód w zbiornik paliwa lub ustrzelić wychylającego się przez szyberdach gangstera (na ekranie pojawi się lista potencjalnych celów). Aby wykonać niektóre ze specjalnych ruchów, będziemy musieli uprzednio nabić wskaźnik Focus, napełniany przez efektowną jazdę. Umożliwi on także użycie dodatkowego przyspieszenia.

Pierwsza zmechanizowana bijatyka.

Nasz bohater postrzela sobie również, przemierzając wiele lokacji na piechotę, przy czym misje tego typu mają stanowić 20% rozgrywki. Można spodziewać się dużej dawki strzelania przy wykorzystaniu standardowego współczesnego zestawu broni palnej, znajdowanej w różnych punktach miasta. Spora część otoczenia będzie mogła ulec zniszczeniu, więc przeciwnicy chowający się za nagrobkami na cmentarzu czy maszynami z napojami w metrze bezpieczni nie będą. Gra ma stosować system namierzania przeciwnika, czyli mówiąc inaczej, wspomagania w celowaniu, co na pewno ucieszy wielu posiadaczy konsol. Przy tak dynamicznej akcji celowanie przy pomocy pada byłoby przecież kłopotliwe. Chowanie się za przeszkodami również nie jest wykluczone, chociaż w grze nie pojawi się system podobny do tego z Gears of War czy Uncharted.

Oprócz wspomnianych już poniekąd lokacji, czyli cmentarza oraz metra, które zobaczyć można w oficjalnych zwiastunach, zwiedzimy także wiele innych ciekawych zakątków Barcelony. Na zaprezentowanej przez twórców mapie wskazano więc między innymi zbudowane w 1922 roku Muzeum Narodowe, kasyno, kilka klubów, ulicę Avinguda del Paral.lel (znaną z teatrów, kabaretów i klubów erotycznych), Plac Kataloński, rumuńską ambasadę oraz wiele dzieł architektonicznych Gaudiego. Wśród nich na pewno warto wymienić imponującą bazylikę Sagrada Família. Poza tym autorzy odwzorowali i nowsze budowle, jak chociażby Torre Agbar, nowoczesny biurowiec. Co ważniejsze, miasto będzie pełne realistycznie reagujących przechodniów i kierowców oraz obiektów, które chętnie ulegną efektownemu zniszczeniu. Być może dokonamy więc wybuchowej detonacji niektórych z wymienionych wyżej miejsc i budowli. Warto dodać jeszcze, że pora dnia i pogoda zmieniać będą się tylko wraz z misjami. To kolejny ukłon w stronę konwencji filmu, budującego pewną historię.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.