Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 stycznia 2009, 12:40

autor: Szymon Liebert

Wheelman - zapowiedź - Strona 3

Vin Diesel próbuje zdemolować zabytkową Barcelonę i chce, żebyśmy mu pomogli. The Wheelman zgrabnie wpisuje się w gatunek stworzony przez firmę Rockstar wraz z serią Grand Theft Auto.

Przeczytaj recenzję Wheelman - recenzja gry

Obok tytułowego Wheelmana, czyli niejakiego Milo Burika, w grze pojawi się wiele pobocznych postaci. Nasz bohater, działający pod przykrywką policjant, będzie musiał oczywiście zręcznie lawirować nie tylko po wąskich ulicach miasta, ale także w półświatku przestępczym, omijając liczne pułapki i dobrze odgrywając swoją rolę. Jedną z głównych postaci będzie piękna Lumi Vega. Naturalnie można spodziewać wielu zmian personalnych w grupie przyjaciół tytułowego kierowcy, gdyż fabuła będzie prawdopodobnie obfitowała w zdrady i zwroty akcji. Zetkniemy się z trzema najważniejszymi frakcjami: Los Landos (hiszpańską mafią), ulicznym gangiem oraz nowymi na arenie rumuńskimi gangsterami. Poszczególne ugrupowania będą miały swoje charakterystyczne cechy i uzbrojenie – jeden gang będzie więc preferował karabiny AK-47 i opancerzone wozy, podczas gdy inny – motory i broń MP5. Żeby nie dać się zdemaskować, prowadzony przez nas bohater będzie musiał czasem zmierzyć się także z kolegami po fachu, czyli barcelońską policją. Zainteresowanie stróżów prawa naszą osobą wyrażone zostanie w pięciostopniowej skali.

Uzbrojeni amerykańscy turyści?

Główny wątek fabularny zostanie przedstawiony w około 35 misjach. Dostęp do wielu z nich zależeć będzie jednak od tego, po której ze stron się opowiemy. Chociaż wiele zadań będzie polegało na prostych kurierskich czynnościach, to z czasem nasz bohater zostanie zatrudniony do trudniejszej roboty. Weźmiemy więc udział w pościgu za wrogim szefem gangu, siedząc za sterami olbrzymiej ciężarówki lub spróbujemy przejąć kontrolę nad pędzącym metrem. Autorzy obiecują również około 100 pobocznych i opcjonalnych wyzwań. Jednym z nich będzie możliwość zabawienia się w taksówkarza. Innym – uliczne wyścigi. W przypadku wyzwania Rampage udamy się na terytorium wrogiego gangu w celu siania zniszczenia. Made to Order ma polegać na zdobywaniu świetnie chronionych aut wysokiej klasy. Zobaczymy również tryby: Fugitive oraz Contract. W pierwszym będziemy musieli dojechać do celu, walcząc z hordami wrogów. W drugim, najprawdopodobniej powstrzymać uciekających przeciwników. Ostatnim znanym wyzwaniem jest Hot Potato, czyli zbieranie i dowożenie przesyłek. W zabawie pomoże nam czytelny interfejs, czyli przede wszystkim wskazująca cel mapka oraz przenośny komputer.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.