autor: Marcin Łukański
Wiedźmin: Powrót Białego Wilka - przed premierą - Strona 3
Wiedźmin to jedna z najlepszych gier stworzonych w Polsce. Od jakiegoś czasu powstaje jej konsolowa wersja, wybraliśmy się więc do siedziby RED Studio by porozmawiać o Powrocie Białego Wilka.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Stary dobry Wiedźmin?
Historia przedstawiona w grze oraz główna zawartość fabularna nie ulegną większym zmianom. Co prawda mają zostać wprowadzone drobne innowacje, ale nie wpłyną one na rozwój akcji. W czasie rozmowy Adam Badowski twierdził, że CD Projekt RED chce jak najwierniej oddać opowieść z wersji PC-owej, włącznie z jej brutalnością, częstymi wulgaryzmami i elementami erotycznymi (na przykład kartami spotykanych w grze niewiast).
Niestety, posiadacze konsol nie otrzymają specjalnej wersji edytora D’jinni. Wiąże się to zapewne z dodatkowymi trudnościami natury technicznej, choć były już gry na konsole, które pokazywały, że edytory poziomów sprawdzają się na tych platformach zupełnie dobrze. Posiadacze Powrotu Białego Wilka zostaną za to „pocieszeni” dodatkową zawartością w postaci DLC. Ulepszenia i modyfikacje będą dystrybuowane zarówno za pomocą Xbox Live, jak i Playstation Network. Podobno posiadacze PC nie uświadczą dodatkowych zawartości w kolejnych patchach z powodów znacznych różnic w engine wersji na konsole oraz komputery stacjonarne.
Szef projektu zapewnił nas, że wersje na konsole Playstation 3 oraz Xbox 360 będą identyczne. Są tworzone równocześnie, co pozwala na dopracowanie produktu na obydwie platformy. W wersjach konsolowych nie zabraknie oczywiście osiągnięć oraz trofeów, które pozwolą na zwiększenie naszych cennych punktowych dorobków.
Premiera Powrotu Białego Wilka planowana jest na jesień 2009 roku i zostanie wydana również w polskiej wersji językowej. Jeśli tylko konwersja będzie zrobiona solidnie, sterowanie odpowiednio zaimplementowane, a zręcznościowa walka nie zepsuje zabawy, to szykuje się łakomy kąsek dla posiadaczy konsol.
Marcin „Del” Łukański
NADZIEJE:
- nowa oprawa audiowizualna;
- dynamiczna, szybsza walka;
- nowe ciosy;
- ulepszona sztuczna inteligencja przeciwników.
OBAWY:
- współpraca z firmą WideScreen Games rodzi pewne obawy;
- bardziej zręcznościowa walka może się nie sprawdzić w grze cRPG;
- sterowanie padem to nadal lekka niewiadoma.