Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
23 grudnia 2008, 14:50

autor: Marcin Łukański

Wiedźmin: Powrót Białego Wilka - przed premierą

Wiedźmin to jedna z najlepszych gier stworzonych w Polsce. Od jakiegoś czasu powstaje jej konsolowa wersja, wybraliśmy się więc do siedziby RED Studio by porozmawiać o Powrocie Białego Wilka.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PS3.

Wiedźmin to jedna z najlepszych gier stworzonych w Polsce. Ekipie CD Projekt RED udało się wykreować niesamowity świat fantasy oparty na świetnej prozie Andrzeja Sapkowskiego. Geralt odniósł ogromny sukces, mordując kolejne armie potworów zarówno w naszym kraju, jak i za granicą. W 2009 roku również posiadacze konsol będą mogli wcielić się w pogromcę bestii i skręcić karki kilku Topielcom. Wiedźmin dumnie wkracza na platformy Sony oraz Microsoftu.

Powrót Białego Wilka (za granicą zwany Rise of the White Wolf) powstaje we współpracy z firmą WideScreen Games. Francuskie studio nie może pochwalić się zbyt wielkim dorobkiem – między innymi jest twórcą słabo przyjętej gry Dune. Zawiązanie współpracy z tego rodzaju firmą może budzić pewne obawy, ale szef projektu konsolowego Adam Badowski uspokajał nas w tej kwestii. Podobno studio WideScreen Games jest wystarczająco doświadczone w produkcji gier na konsole, by wiernie przenieść świat przedstawiony w PC-owej edycji Wiedźmina na maszynki Sony i Microsoftu.

Gra tworzona jest na zupełnie innym silniku niż wersja PC.

Konsolowy Wiedźmin będzie posiadał dokładnie taką samą fabułę jak wersja na PC, ale na tym podobieństwa się kończą. Wszystkie inne elementy gry, czyli oprawa audiowizualna, sterowanie, animacje, a nawet część filmów projektowane są od podstaw. Pozwoli to na wierne dostosowanie nowego Wiedźmina do specyficznych praw rządzących konsolami, a równocześnie zapewni tyle samo rozrywki i wyzwań jak wersja na PC.

Nowa oprawa audiowizualna

Powrót Białego Wilka powstaje na specjalnym silniku stworzonym w studiu WideScreen Games o nazwie DaVinci. Engine ten nie tylko pozwoli przedstawić magiczny świat fantasy w rozdzielczości 720p, ale umożliwi również wprowadzenie nowych elementów do struktury gry. Zamienione zostaną niektóre tekstury, ulepszone i dodane modele postaci, a nawet zaimplementowane płynne zmiany pór dnia.

Poza ulepszeniami kosmetycznymi w konsolowym Wiedźminie zobaczymy cały zestaw nowych i dopracowanych animacji. Ruchy Geralta, jak bieg, chód, wyprowadzanie ciosów oraz płynne przejścia między konkretnymi „stanami”, zostały opracowane raz jeszcze w specjalnych studiach motion-capture we Frankfurcie.

Nie zabraknie nowych i ciekawych filmów zaprojektowanych w całości przez Tomasza Bagińskiego. Posiadacze konsol obejrzą specjalną wersję intra oraz prologu, które nie były udostępnione w wersji PC-owej.

Zmiany nie ominęły również dźwięku. Wszystkie sample zostaną nagrane ponownie – tym razem w technologii Dolby Surround, co znacznie zwiększy ich jakość. Poza utworami i odgłosami znanymi z wersji na PC na konsolach usłyszymy nowe kawałki stworzone specjalnie na potrzeby Powrotu Białego Wilka.

Konsolowy Geralt ma prezentować się ładniej niż jego odpowiednik na PC i utrzymywać stałą ilość klatek na sekundę, co zapewni komfortową zabawę nawet w wysokich rozdzielczościach.

Baldur's Gate 3 w Early Access to na razie fundament pod wielkie RPG
Baldur's Gate 3 w Early Access to na razie fundament pod wielkie RPG

Przed premierą

Baldur’s Gate 3 we wczesnym dostępie sprawia wrażenie gry, w której zadurzą się fani serii Divinity: Original Sin i Dragon Age… ale niekoniecznie Baldur’s Gate. Tak czy owak szykuje się znakomite RPG – o ile zostanie należycie połatane.

Elden Ring za bardzo trąci Dark Souls, ale FromSoftware i tak ma moje pieniądze
Elden Ring za bardzo trąci Dark Souls, ale FromSoftware i tak ma moje pieniądze

Przed premierą

Miłośnicy FromSoftware szaleją z powodu masy drobnych smaczków w zwiastunie, laicy zastanawiają się, dlaczego nowe Dark Souls nazywa się Elden Ring. Japońskie studio zdaje się w swoim nadchodzącym projekcie popadać w lekką artystyczną stagnację.

Widzieliśmy Elexa 2 - u twórców Gothica bez (większych) zmian
Widzieliśmy Elexa 2 - u twórców Gothica bez (większych) zmian

Przed premierą

Nadciąga drugi Elex, czyli kolejne dzieło kultowych twórców kultowego Gothica. Jak bardzo Elex 2 różni się od pierwszej części? Mieliśmy okazję się przekonać.