autor: Marcin Łukański
Wiedźmin: Powrót Białego Wilka - przed premierą - Strona 2
Wiedźmin to jedna z najlepszych gier stworzonych w Polsce. Od jakiegoś czasu powstaje jej konsolowa wersja, wybraliśmy się więc do siedziby RED Studio by porozmawiać o Powrocie Białego Wilka.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Nowe sterowanie i nowy system walki
Oczywiście nie tylko oprawa audiowizualna zostanie dostosowana do światka konsol. Najważniejszym elementem jest odpowiednia implementacja specyficznego sterowania. Adam Badowski zapewniał nas, że kontrolowanie Geraltem zostało bardzo umiejętnie przemodelowane i świetnie sprawdza się z konsolowym padem w dłoni.
Sterowanie wiedźminem ma być wygodne, intuicyjne i bardzo proste. Jednak zmiany w sterowaniu to nie wszystko. Dość znacznym modyfikacjom ulegnie również walka. Potyczki będą bardziej zręcznościowe niż ich odpowiedniki z wersji PC-owej. Większość prostszych pojedynków sprowadzi się do naciskania jednego przycisku i łączenia kolejnych ciosów w całe sekwencje zabójczych ataków (można się domyślić, że okaże się to bardzo podobne do naciskania klawisza myszki w Wiedźminie na PC). Co ciekawe, po pewnym czasie będziemy mogli też wyprowadzać bardziej rozbudowane combosy. W takich przypadkach nieodłączne stanie się używanie również pozostałych przycisków na padzie. Jeśli umiejętnie połączymy kolejne ciosy, to zadamy więcej obrażeń i zobaczymy bardziej zaawansowane animacje cięć Geralta.

Dodatkowo w wersji konsolowej poznamy znacznie więcej ciosów, a część reakcji Geralta po naciśnięciu konkretnego guzika będzie różniła się w zależności od sytuacji, w jakiej się nasz bohater znajdzie. Na przykład jeden i ten sam przycisk może spowodować, że Wiedźmin zasłoni się przed ciosem lub wyprowadzi morderczy kontratak. Kontekstowe zachowanie Geralta ma dodać walce więcej dynamizmu i nieprzewidywalności.
W Powrocie Białego Wilka Wiedźmin nauczy się również skakać, co pomoże zarówno w walce – gdzie pozwoli na wyprowadzanie nowych ciosów – oraz w przemieszczaniu się po świecie gry. Konsolowe sterowanie i potyczki mają umożliwić bardzo dużą kontrolę działań bohatera. Wszystkie walki będą szybsze, bardziej dynamiczne i większy nacisk zostanie położony na zręczność naszych palców. Oczywiście nadal najważniejszy okaże się odpowiedni rozwój postaci i elementy stricte RPG-owe, ale finalny wynik pojedynków będzie uzależniony również od naszych zdolności manualnych. Dość odważne posunięcie, które na pewno nie spodoba się wszystkim fanom Wiedźmina.
Warto zwrócić uwagę, że nie tylko Geralt zostanie „usprawniony”. Zmienią się również jego przeciwnicy, a co za tym idzie sztuczna inteligencja będzie bardziej zaawansowana. Nasi wrogowie pochwalą się znajomością nowych ciosów, specjalnych zdolności oraz różnych zagrań taktycznych, których nie stosowali w wersji na PC. W czasie walki będą starali się Wiedźmina otoczyć, zajść od tyłu lub sprowokować do niebezpiecznych akcji. Bardzo często zostaniemy zmuszeni do stosowania różnych uników, parowania, gard, fint, a nawet ratowania się taktycznym odwrotem z pola walki. Szczególnie wyższe poziomy trudności mają wymagać bardziej strategicznego podejścia do potyczek i głębszego przemyślenia działań.