autor: Szymon Liebert
Ojciec chrzestny II - zapowiedź - Strona 3
Kolejna część sagi na podstawie filmów i książek może okazać się znacznie lepsza od średniej poprzedniczki, chociaż fanatycznych fanów twórczości Puzo i Coppoli raczej nie zadowoli.
Przeczytaj recenzję Ojciec chrzestny II - recenzja gry
Aby przejąć kontrolę nad danym przybytkiem, będziemy musieli wysłać tam ludzi lub zająć się sprawą osobiście. W tym drugim przypadku ujawni się ciekawy aspekt gry. Chęć przejęcia kontroli nad danym obiektem nie oznacza bowiem konieczności wykończenia wszystkich związanych z nim osób. Zamiast tego radykalnego, aczkolwiek możliwego działania wystarczy znaleźć słabość właściciela danego miejsca i wykorzystać ją. Na przykład – niektórych zmiękczymy i przekonamy do współpracy, po prostu niszcząc trochę wyposażenie ich lokalu. Innych wystarczy odrobinę „przycisnąć”, chociażby nieco ich obijając. Trzeba będzie jednak uważać, aby nie przesadzić. Gdy przeholujemy, właściciel nie będzie chciał z nami rozmawiać i nie pozostanie nam już nic innego, jak rozwiązanie ostateczne. To nie będzie się jednak opłacało, gdyż po takim przejęciu interesu jego rozruch będzie trwał dłużej.
Sytuacji na pewno nie ułatwi obecność innych rodzin, które mają aktywnie uczestniczyć w wyścigu o władzę i wpływy, atakując oraz sabotując także przybytki gracza. Wszystko to będzie działo się w czasie rzeczywistym, także podczas wykonywania przez nas misji – o kłopotach w innych częściach miasta będziemy informowani na bieżąco. Oznacza to konieczność dynamicznego reagowania na rozwój sytuacji. Jedną z akcji, jakie będzie mogła przeprowadzać konkurencja, jest wysadzenie danego obiektu, wskutek czego utracimy momentalnie część wpływów i związane z nimi bonusy. Inną rzeczą, jakiej powinniśmy się spodziewać, jest nasłanie na naszych szeregowych ludzi wyszkolonych mafiosów. W odwecie będzie można odpowiedzieć naturalnie również akcją sabotażową, chociaż ciekawszą opcją wydaje się zabójstwo właśnie jednej z wyżej postawionych w konkurencyjnym gangu person.

Aby dobrać się do struktur wrogiej rodziny, trzeba będzie jednak odpowiednio się przygotować i zebrać informacje, gdyż kluczowe postacie nie zginą ot tak w strzelaninie – co najwyżej zostaną wyeliminowane z gry na czas jakiś. Zamiast tego, będziemy mogli pozbyć się ich tylko w pewnych sytuacjach, związanych z fabułą gry. Zbieranie informacji o naszym celu ma polegać na wykonywaniu prostych misji dla różnych informatorów. Dla przykładu: zostaniemy poproszeni o pomoc (oczywiście siłową) w uporaniu się z wścibskim byłym chłopakiem. W zamian za nasz „heroiczny” wyczyn otrzymamy pewne wskazówki, gdzie i jak dobrać się do danego osobnika z konkurencji. Być może będzie on akurat samotnie woskował swój samochodów na jednym z parkingów, nie spodziewając się niebezpieczeństwa...