Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 października 2008, 09:14

autor: Jacek Hałas

CSI: NY - przed premierą - Strona 2

Po złożeniu wizyt w Las Vegas i Miami tym razem wybieramy się do Wielkiego Jabłka. Czy najnowsza gra Ubisoftu spodoba się miłośnikom przygodówek i fanom tytułowego serialu kryminalnego?

Przeczytaj recenzję CSI: NY - recenzja gry

Dziwi mnie trochę, że dopiero przy okazji przystąpienia do prac nad CSI: NY zdecydowano się na oddanie wybranych bohaterów serialu pod naszą kontrolę. Poprzednio było tak, że wcielaliśmy się w postać świeżo zatrudnionego pracownika jednostki, a wszystkie czynności śledcze wykonywaliśmy pod czujnym okiem bardziej doświadczonych funkcjonariuszy. Nie wiadomo jeszcze, na jakich zasadach się to odbędzie. Domyślam się, że nie będziemy dysponowali pełną swobodą przy doborze pracownika biura, a zamiast tego poszczególne osoby przyporządkowane zostaną do kolejnych rozdziałów gry. Do tej pory potwierdzono obecność dwóch grywalnych postaci. Dobra wiadomość jest taka, że są to Mac Taylor i Stella Bonasera, czyli osobistości stanowiące ostoję serialu. Z innych wyjawionych, lecz niegrywalnych postaci swoje wirtualne występy zanotują detektyw Don Flack, laborant Adam Ross oraz koroner Sheldon Hawkes.

Analiza miejsc zbrodni pozostanie jedną z głównych atrakcji gry.

Właściwa rozgrywka nie zaskoczy nas raczej niczym nowym, a to oznacza, że zabawa w dalszym ciągu będzie oparta na trzech głównych zasadach – konieczności badania miejsc zbrodni, dokonywania szczegółowej analizy pozyskanych dowodów rzeczowych oraz przesłuchiwania postaci niezależnych. Przy eksploracji dostępnych lokacji skupimy się na wyszukiwaniu interaktywnych punktów. Zachowane zostaną znane z poprzednich gier przybliżenia obrazu, pozwalające zapoznać się z mniejszymi przedmiotami czy zajrzeć do wnętrz szuflad. Po natrafieniu na cenne ślady skorzystamy z bogatego zestawu narzędzi pracownika laboratorium (pęseta, probówka, taśma klejąca, proszek daktyloskopijny, luminol, latarka itp.) celem identyfikacji i pozyskania potencjalnych dowodów w sprawie. Wszystko wskazuje na to, że producent zdecyduje się na gromadzenie przyrządów i dowodów na pasku z kilkoma zakładkami do wyboru. To dobra wiadomość, gdyż w mojej ocenie rozwijane menu zupełnie by się nie sprawdziło.

Po lewej – zdjęcia wybranych aktorów z serialu. Po prawej – ich wirtualne odpowiedniki.

Z pozyskanymi przedmiotami powrócimy do laboratorium, gdzie według obietnic dewelopera zajmiemy się rozwiązywaniem powiązanych z poszczególnymi czynnościami mini-gier. Na tę chwilę mówi się między innymi o opracowywaniu pełnych rekonstrukcji twarzy, przeszukiwaniu stron internetowych w poszukiwaniu cennych informacji czy odczytywaniu treści zniszczonych dokumentów. Nie zabraknie też bardziej rutynowych zadań, polegających na porównywaniu odcisków palców, śladów opon czy łańcuchów DNA. Powstaje niestety pewna obawa co do poziomu trudności mini-gier. Było to już zresztą bolączką wcześniej wydanych produktów z cyklu CSI. Oczekuję ponadto, że zabawy te nie ograniczą się głównie do układania prostych puzzli czy wyszukiwania obiektów o zbliżonym kształcie i kolorze.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!