Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 października 2008, 14:55

autor: Jakub Kralka

Tomb Raider: Underworld - już graliśmy! - Strona 3

Z całą pewnością Tomb Raider Underworld będzie znakomitą rozrywką dla wszystkich tych, którzy uwielbiają po trzydzieści razy przeskakiwać nad jedną i tą samą przepaścią!

A co dopiero, jeśli dorzucimy do tego jeszcze oprawę audiowizualną! Wprawdzie grafikę mogę oceniać jedynie na podstawie poziomu w Tajlandii, gdzie dominowała bujna roślinność, jednak to chyba wystarczy całkowicie, by stwierdzić, że jeśli reszta gry prezentuje się podobnie – czeka nas prawdziwa uczta dla oczu. Lara wygląda kształtnie i ponętnie, otoczenie jest kolorowe, żywe. Gdzieniegdzie latają ptaki, w wodzie pływają delfiny (tudzież mało agresywne rekiny), liście drzew powiewają na wietrze – wszystko żyje swoim życiem.

Underworld jest także potężnie lansowany z powodu etapów pod wodą.

No i jest przecież jeszcze ścieżka dźwiękowa, którą rozpoczyna wspomniany Mozart, a dalej jest równie wspaniale! Jak w kapitalnym filmie akcji, trudno się jednak dziwić wysokiej jakości, skoro stoi za nią znany kompozytor growej muzyki – Troels Folmann. Biorąc pod uwagę jego wcześniejsze dokonania, muszę przyznać, że tym razem przeszedł samego siebie. Szkoda tylko, że główna bohaterka cały czas wydaje odgłosy rodem z niskobudżetowych filmów porno, a nie dźwięki, jakich spodziewamy się usłyszeć przy wzmożonym wysiłku.

Rodzima premiera zgodnie z przewidywaniami ma odbyć się w ostatnich dniach listopada. W przypadku wersji pecetowej wydawca pokusił się o przygotowanie polonizacji kinowej, a także stworzenie oferty dwóch edycji – tradycyjnej i mocno limitowanej kolekcjonerskiej. Ta druga przeznaczona będzie dla największych maniaków Tomb Raidera, a w obydwu wydaniach podobno mają znaleźć się interesujące atrakcje. Co więcej – cenowo ma być nieco niżej niż w przypadku Legend i Anniversary. Oby zatem propozycja Cenegi Poland zamknęła się w kwocie poniżej 100 złotych! Wersja na konsole naturalnie będzie droższa i najprawdopodobniej wyłącznie w języku angielskim.

„Lara, uważaj, niedźwiedź!”

Starzy przyjaciele, starzy wrogowie, stara (dobra) Lara, stary sposób rozgrywki, kilkanaście mniejszych lub większych nowości, ale przede wszystkim – solidna porcja zupełnie nowych przygód, które zapewnią kilkanaście godzin interesującej rozrywki. Zapowiedzi twórców są obiecujące, samo demo zaś grywalne, na dodatek oczarowujące jakością wykonania. Jestem przekonany, że Tomb Raider Underworld sprosta pokładanym w nim oczekiwaniom. I to wcale nie tylko z powodu Mozarta w intrze!

Jakub „Kuba” Kralka

NADZIEJE:

  • kolejne przygody wspaniałej Lary!
  • bardzo dobry silnik, piękna grafika, znakomita muzyka;
  • akrobacje i dobry system walki z przeciwnikami.

OBAWY:

  • ta gra potrafi zirytować;
  • a co jeśli pozostałe etapy nie są już takie fajne?
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.