Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 lipca 2008, 13:42

autor: Łukasz Malik

Dragon Age: Początek - E3 2008 - Strona 2

Gorące wrażenia z zamkniętej prezentacji Dragon Age: Początek. Wygląda na to, że wreszcie dostaniemy klasycznego RPG-a przeznaczonego dla dojrzałego i bardziej wymagającego gracza. Jednak... mam mieszanie uczucia. Dlaczego? Sprawdź.

System tworzenia i rozwoju postaci, umiejętności specjalnych i walki jest na razie wielką tajemnicą, a prowadzący prezentację Dan Tudge – szef projektu – o fundamencie tego RPG-a nie mógł za wiele powiedzieć. Jak na klasykę przystało, w trakcie zabawy nie obejdzie się bez drużyny. W trakcie walki każdego z jej członków będziemy mogli kontrolować indywidualnie. Dostępna ma być aktywna pauza, w której wydamy rozkazy naszym herosom i skorzystamy z ich umiejętności specjalnych. Podczas pauzy da się swobodnie manipulować kamerą, dzięki czemu zobaczymy dokładnie i z każdej strony efekty cząsteczkowe, takie jak rozbryzgująca się krew czy świetnie wyglądające czary.

Walka jest dość efektowna – po starciach z większymi przeciwnikami będziemy oglądnąć coś na kształt fatality z Mortal Kombat. Widzieliśmy potyczkę z wielkim ogrem, który chwyta jednego z członków naszej drużyny, dając mu niezły wycisk i tym samym zabierając sporo zdrowia. Korzystając z jednej z naszych umiejętności specjalnych, będzie można się z takiego miłosnego uścisku wyrwać. Interesująco zapowiada się używanie czarów. Podczas pokazu gobliński szaman wzniecił ogień w całej komnacie, który nasz mag ugasił za pomocą zamieci. Czary będziemy łączyć w kombosy, część z kombinacji zostanie opisana w księgach rozrzuconych po świecie gry, a część odkryjemy sami, eksperymentując z różnymi zaklęciami.

Walka z gigantycznym ogrem nie będzie należała do najłatwiejszych.

Podobnie jak w rodzimym Wiedźminie do wyboru będzie kilka schematów sterowania. Możemy zdecydować się na widok TPP (przypominający ten z serii Gothic), gdzie naszym herosem pokierujemy przy pomocy klawiatury lub przełączyć się do widoku izometrycznego, w którym wszystkie polecenia wydamy za pomocą myszy. Obydwa schematy zdają się całkiem nieźle sprawdzać, choć w większych bitwach, w których nasza drużyna rozproszy się po mapie, widok izometryczny da lepszy pogląd na pole walki.

Po prezentacji Dragon Age: Początek mam mieszane uczucia. Niby dostaniemy wreszcie klasycznego RPG-a przeznaczonego dla dojrzałego i bardziej wymagającego gracza, jednak uniwersum stworzone przez BioWare jest ogromnie sztampowe. W zaprezentowanym na pokazie poziomie główną atrakcją była bitwa o Ostagor, która jest jawną zrzynką bitwy o Helmowy Jar z filmowej wersji Władcy Pierścieni Petera Jacksona. Nieco zacofana oprawa graficzna i wychodzące z użycia rozwiązania mogą z jednej strony być odstraszające dla graczy wychowanych na współczesnych tytułach. Z drugiej – mamy maniaków gatunku, którzy Oblivion i Mass Effect brzydzą się nazywać grami RPG – dla nich Dragon Age będzie zbawieniem. Czy jednak ta grupa docelowa jest na tyle liczna, żeby wśród na wskroś współczesnych gier rozwinąć tę rokującą nadzieję markę? Czas pokaże. Premiera w przyszłym roku.

Łukasz „Verminus” Malik

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?