Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 maja 2008, 12:56

autor: Patrycja Rodzińska

Age of Conan: Hyborian Adventures - Rozmowa z autorami - Strona 5

Fakt, że produkcji Age of Conan podjęła się norweska firma Funcom Productions może tylko przemawiać na plus dla gry, która chciałaby powalczyć z World of Warcraft o jej starszych graczy i odgryźć swój kawałek z massivowego tortu.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Gra jest mroczna, bardzo brutalna, pełna erotyzmu, jednak nie została zakwalifikowana do kategorii wiekowej „tylko dla dorosłych”.

Nie chodziło o to, by wrzucić do gry jak najwięcej seksu i przemocy. To kwestia licencji. W grze nie będzie dosłownego seksu. (...) Jednak poziom dorosłych scen został dobrany tak, by uzyskać kategorię Mature. Niemcy nie zobaczą skracania wrogów o głowę, ale w innych częściach świata wszystko będzie wyglądało tak samo. (...) Oczywiście można wyłączyć „dorosłe sceny”.

Byli na imprezie i kuglarze.

Na uwagę zasługuje ścieżka dźwiękowa, którą będziecie mieli szansę usłyszeć przemierzając krainę Hyborii. Kompozytor, Knut Avenstroup Haugen, przyznaje, że inspiracji szukał w etnicznej muzyce z różnych zakątków świata.

Knut Avenstroup Haugen: Muzyczne inspiracje dla krainy Stygian odnalazłem w muzyce arabskiej, zaś podkład dla Cimmerii, to kompilacja muzyki norweskiej i celtyckiej. Próbowałem też dowiedzieć się jak najwięcej o muzyce antycznej.

O tym skromnym człowieku, Gaute Godager mówi: on jest większy, niż cała gra. Jesteśmy dumni ze ścieżki dźwiękowej.

Z perspektywy przedpremierowych wróżb, wydaje się, że ta produkcja ma szansę na uszczknięcie swojego kawałka tortu MMO. Popularna licencja w rękach doświadczonego teamu, mroczny świat stworzony z myślą o dojrzalszym graczu, ciekawy system walk, bardzo dobra ścieżka dźwiękowa. I ukłony dla działu promocji za udany zabieg marketingowy w postaci zainteresowaniem swoim tytułem mediów niebranżowych takich jak BBC.

Conan postanowił poszukać utraconego na skutek słuchania instrumentów smyczkowych barbarzyństwa. Nie każdy dotrwał do końca imprezy.

Jednak „pożyjemy, zobaczymy” jest tu bardzo a propos, bo żeby móc z czystym sumieniem wyrokować o grze z gatunku MMO, musi minąć trochę czasu. Trochę więcej, niż trochę mniej.

Patrycja „Soleil Noir” Rodzińska

PS. Podziękowania dla Janusza „Solnicy” Burdy za cenne uwagi.

PLUSY:

  • świetna ścieżka dźwiękowa;
  • mroczny świat;
  • tytuł tworzony z myślą o starszym graczu;
  • system kreacji postaci;
  • ciekawy tryb walki z wykorzystaniem wierzchowców.

MINUSY:

  • nowy tryb walki może być uciążliwy;
  • zonowanie.
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.