Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 maja 2008, 12:56

autor: Patrycja Rodzińska

Age of Conan: Hyborian Adventures - Rozmowa z autorami

Fakt, że produkcji Age of Conan podjęła się norweska firma Funcom Productions może tylko przemawiać na plus dla gry, która chciałaby powalczyć z World of Warcraft o jej starszych graczy i odgryźć swój kawałek z massivowego tortu.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Są podobno narody stworzone do kochania, inne do politykowania, jeszcze inne do kłótni i chociaż stereotypizacja, to czyste wygodnictwo myślowe w przypadku Norwegów, odnajduję w nim ziarno prawdy. Rośli, nierozgadani ponad potrzebę i z tym „czymś” w sposobie bycia, przez co trudno zmiarkować, czy za chwilę bitki nie urządzą.

Fakt, że produkcji gry z gatunku Massive Multiplayer Online Age of Conan: Hyborian Adventures podjęła się norweska firma Funcom Productions może tylko przemawiać na plus dla gry, która chciałaby powalczyć z World of Warcraft o jej starszych graczy i odgryźć swój kawałek z massivowego tortu.

Norweskość Funcomu, to nie jedyny atut firmy, którą w 1993 roku założył Gaute Godager. Na swoim koncie ma ona bowiem kilka udanych gier jak The Longest Journey, jej sequel Dreamfall i co najważniejsze: MMO Anarchy Online. I choć AO to już staruszek tego gatunku, któremu w przyszłym roku stuknie 10 lat, to dzięki swojemu postpunkowemu klimatowi i sukcesywnie wydawanym dodatkom, wciąż są chętni, by zagrać.

Co nieco o AoC mieliśmy okazję dowiedzieć się na prezentacji w rodzinnym mieście Funcomu – Oslo, gdzie zorganizowano pokaz gry, a na pohybel konkurencji, pod skocznią w Holmenkollen, „barbarzyńską” imprezę utrzymaną w klimacie świata Conana, o której jednak rozpisywać się nie będę [nieco zdjęć w tekście da radę – przyp. red.], przez wzgląd na nieadekwatność treści przed godziną 22:00 i fakt, że koniec końców, to tylko marketing.

W tle skocznia w Holmenkollen.

Funcom rozpoczął pracę nad AoC, grą na podstawie opowiadań amerykańskiego pisarza Roberta E. Howarda, twórcy Conana Barbarzyńcy, w 2003. Postać Conana po raz pierwszy pojawia się w grudniu 1932 roku w powiadaniu The Phoenix and the Sword – na cztery lata przed samobójczą śmiercią zaledwie trzydziestoletniego Howarda. Dzięki książkom, komiksom, filmom z Arnoldem Schwarzeneggerem historia barbarzyńcy z Cimmerii przetrwał do naszych czasów.

Nie, to nie będzie gra dla dzieci.

Dlaczego wybór padł na świat Conana?

Pracowałem przy Anarchy Online przez 6 lat i byłem gotowy na coś nowego. Szukałem świata, w którym moglibyśmy pokazać grę MMO w nowy sposób. Bardziej „dorosły”, mroczny, groźny. Chociaż to gra fantasy, różni się od innych gier MMO na rynku. (...) Świat prozy Roberta E. Howarda posiada wszystko, co wydaje się idealne dla tego typu gry. Poszczęściło nam się z tą licencją – odpowiada Gaute Godager, dyrektor Age of Conan: Hyborian Adventure.

Gaute Godager.

Zespół pracujący nad AoC składa się w dużej mierze z osób, które tworzyły Anarchy Online, a także tych, którzy pracowali przy Dreamfall: The Longest Journey.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?