autor: Patrycja Rodzińska
Age of Conan: Hyborian Adventures - Rozmowa z autorami - Strona 3
Fakt, że produkcji Age of Conan podjęła się norweska firma Funcom Productions może tylko przemawiać na plus dla gry, która chciałaby powalczyć z World of Warcraft o jej starszych graczy i odgryźć swój kawałek z massivowego tortu.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Na 20 poziomie mamy możliwość wyboru jednej z podklas. Wraz z 40 poziomem, otworzy się możliwość wyboru jednej z dodatkowych profesji m.in. rzemieślnika, dowódcy, generała.
Profesja rzemieślnika (można wybrać tylko jedną: weaponsmithing, armorsmithing, alchemy, architecture, gemcutting) zapewnia nam możliwość zarabiania bez konieczności wypełniania questów lub uciekania się do przemocy. Zanim jednak nauczymy się rzemiosła, dzięki któremu gracz będzie w stanie wytwarzać dobra, których potrzebują inni, przejdziemy długą drogą pod okiem mentora. Doskonalenie w określonym rzemiośle nie obędzie się bez zbierania odpowiednich surowców. Rozwój profesji nie polega tu na produkcji dóbr i zbieraniu w nieskończoność określonych surowców, lecz jest ściśle związany z wypełnianiem questów zlecanych przez mentora.

Im surowiec trudniej dostępny, tym większa wartość przedmiotu z niego wykonanego. Warto poświęcić nieco czasu na poszukiwania, ponieważ pieniądze w Hyborii są równie ważne jak umiejętności na polu walki. Walutą są tu miedziaki, monety blaszane, srebrne i złote, przy czym sto monet srebrnych odpowiada jednej złotej monecie. Sprzedać przedmioty zalegające nam w inwentarzu możemy w dwójnasób. Albo jako przekupka na rynku nawołując „zbroje, zbroje, dobre, ładne, tanio sprzedam”, albo w wyznaczonych punktach sprzedaży.
Ile potrzeba czasu, aby osiągnąć prowadzoną postacią osiemdziesiąty poziom doświadczenia?
80 level, to co najmniej 250 godzin grania – odpowiada Gaute Godager.
Do momentu osiągnięcia 60 poziomu, postać powinna awansować co około 2-3 godziny gry. Po przekroczeniu 60 poziomu, na osiągnięcie każdego kolejnego potrzeba więcej czasu.
Jeśli ktoś nie jest fanem integracji z innymi graczami, może dojść do najwyższego poziomu doświadczenia grając samotnie.

Oprócz trybu single player AoC wyróżnia system walk prowadzonych w czasie rzeczywistym tzw. real combat. Nie wystarczy kliknąć na przeciwnika i sącząc herbatę spokojnie czekać na rozstrzygniecie. W AoC będziemy musieli zdecydować o każdym ruchu naszej postaci – mądrze wybrać rodzaj ciosu i uderzyć w tę część ciała, której przeciwnik akurat nie osłania. Z pomocą w walce przyjdzie nam system rzucania czarów (spellweaving). To niezwykle efektowna czynność, w trakcie której wprowadzamy się w rodzaj transu, by łączyć słabsze zaklęcia, w potężniejszy czar. Jednak należy uważać, bo magia w AoC to siła, która potrafi obrócić się przeciwko graczowi. Źle wykonany combos może zabić i gracza, i jego towarzyszy.
Gaute Godager: Źli czarownicy przywołują demony, a potem coś idzie nie tak i demony obracają się przeciwko nim. Taką właśnie opcję zaimplementowaliśmy.