Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 maja 2008, 12:56

autor: Patrycja Rodzińska

Age of Conan: Hyborian Adventures - Rozmowa z autorami - Strona 4

Fakt, że produkcji Age of Conan podjęła się norweska firma Funcom Productions może tylko przemawiać na plus dla gry, która chciałaby powalczyć z World of Warcraft o jej starszych graczy i odgryźć swój kawałek z massivowego tortu.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Gracz ma możliwość tworzenia szyku bojowego z NPC-ów jak też innych graczy, którzy uznają go za swojego lidera. Całkiem obiecująco zapowiada się sztuczna inteligencja, np. wilki będą polowały w stadzie na samotnych graczy, a w razie potrzeby, nim wróg nas zaatakuje, wezwie kompanów.

Walczyć będziemy mogli albo to stojąc na własnych nogach, albo na grzbiecie jednego z trzech wierzchowców – konia, nosorożca lub mamuta. Każdy z nich posiada wady i zalety. Koń to sportowy samochód w krainie Hyborii – szybki, ale wrażliwy na ciosy. Nosorożec niczym minivan dobrze radzi sobie z tratowaniem przeciwników, zaś mamut, choć powolny jest nieoceniony w taranowaniu fortyfikacji.

Przy zdobywaniu twierdz mamuty i nosorożce na pierwszej linii okazują się bardzo przydatne.

Gracze w tzw. Królestwie Granicznym będą mogli, w ramach gildii, budować własne twierdze. Jednak takich terenów nie będzie zbyt wiele, co jak łatwo się domyśleć, oznacza potyczki z innymi gildiami chętnymi do posiadania swojego lokum.

AoC ukaże się nie tylko na komputery osobiste, ale też konsole X360.

Kiedy zaczęliśmy pracę nad grą, wiedzieliśmy, że Age of Conan będzie tytułem na PC i konsolę. Zastanawialiśmy się, jak grają pecetowcy i konsolowcy, stąd taki a nie inny system walki w AoC. Jednak pecetowcy na pewno nie poczują, że dostają od nas grę konsolową – uspokajał Jorgen Tharaldsen.

Co najważniejsze, w grze możliwe będą potyczki pomiędzy platformami sprzętowymi. Posiadacze PS3 mogą czuć się zawiedzeni, że to nie na konsolę firmy Sony zdecydował się team Funcomu.

Kiedy zaczęliśmy pracę nad AoC, PS3 jeszcze nie wyszło, poza tym X360 jest z technicznego punktu widzenia bliższy PC – wyjaśnia Godager.

Walkę nierozstrzygniętą mieczami, można doprowadzić do końca z pomocą kości.

Zdecydowanie spośród tytułów fantasy, AoC wyróżnia poziom tzw. „dorosłych treści”.

Nie będzie tu różowych elfów, chociaż ja bardzo lubię elfy – wyjaśnia Erling Ellinsen, product manager Age of Conan.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.