Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 19 maja 2008, 13:35

Command & Conquer: Red Alert 3 - pierwsze wrażenia - Strona 3

Pierwsza prezentacja nowego Red Alerta odbyła się w ostatnich dniach kwietnia bieżącego roku w Moskwie. Byliśmy tam i zaświadczamy, że szykuje się nam kolejny dobry produkt z serii Command & Conquer.

I to niestety wszystko, co zobaczyliśmy podczas prezentacji gry. Elektronicy nie zaprezentowali nam nowej frakcji (poza japońskimi cyborgami, które nieoczekiwanie pojawiły się w końcowej fazie starcia), nie zdradzili też żadnych szczegółów na temat trybu kooperacji, ponoć bardzo mocnego punktu trzeciego Red Alerta. Brak jakichkolwiek wieści na ten temat nieco rozczarował, gdyż tak naprawdę moskiewski pokaz nie skupił się na zapowiadanych przez Amerykanów nowościach w rozgrywce, poza budową wodnych baz rzecz jasna. Trzeba jednak w tym miejscu podkreślić, że twórcy obiecali zaprezentować publicznie wariant co-op na tegorocznej edycji targów Games Convention, które odbędą się w drugiej połowie sierpnia w Lipsku.

Menu główne gry.

Mimo że prezentacja gry nie należała do długich i w gruncie rzeczy nie pokazano na niej zbyt wiele, nie nastawiła mnie ona negatywnie do gry. Było wręcz odwrotnie. Na dzień dzisiejszy Red Alert 3 jawi mi się jako produkt bardzo obiecujący, a już na pewno znacznie lepszy niż druga odsłona słynnego cyklu RTS-ów, do której nigdy nie mogłem się przekonać. Jeśli autorom uda się zrealizować zapowiadane pomysły (tryb kooperacji!), a całość będzie równie szybka i widowiskowa jak na prezentacji w Moskwie, to szykuje się nam kolejny dobry produkt z serii Command & Conquer, kto wie, może nawet dużo lepszy niż wydane w ubiegłym roku Wojny o Tyberium?

Louis Castle – współtwórca serii Command & Conquer.

Command & Conquer: Red Alert 3 ma zadebiutować na rynku stosunkowo szybko, bo już w październiku bieżącego roku. Wygląda na to, że autorom uda się dotrzymać tego terminu, przynajmniej w przypadku wersji na PC i Xboksy 360, bo właśnie te platformy są dla studia w Los Angeles priorytetowe. W trakcie prezentacji widać było, że większość jednostek i budynków po stronie Aliantów i Sowietów jest już gotowych. Mike Verdu zapewnił również, że zarejestrowany jest także materiał filmowy z udziałem aktorów, który zobaczymy w przerywnikach pomiędzy poszczególnymi misjami kampanii. Na razie jedynymi niewiadomymi są: trzecia frakcja oraz tryb kooperacji. Zgodnie z obietnicą daną w Moskwie, tajemnice zostaną ujawnione w niedalekiej przyszłości. W chwili obecnej nie pozostaje nam nic innego, jak cierpliwie poczekać na nowe informacje i trzymać kciuki, że Red Alert 3 stanie się kolejną godną uwagą odsłoną serii Command & Conquer. Zwłaszcza tego ostatniego życzy sobie i Wam...

Krystian „U.V. Impaler” Smoszna

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.