Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 11 kwietnia 2008, 09:43

autor: Patrycja Rodzińska

World in Conflict: Soviet Assault - pierwsze wrażenia - Strona 3

Po patetycznym, proamerykańskim World in Conflict przyszła pora na wsparcie w walce żołnierzy radzieckich. Nadchodzi Soviet Assault.

Tak jak w przypadku Parkera w WiC, tak też w Soviet Assault wcielimy się w postać rosyjskiego żołnierza, którego twarzy, ani głosu, nigdy nie będzie nam dane zobaczyć, ani usłyszeć. Twórcy nie wybrali jeszcze imienia dla głównego bohatera, jednak w grze towarzyszyć będą mu na pewno kapitan Nikolai Yevgenjevich Malashenko czy porucznik Vladimir Vasiljivich Orlovsky.

Kapitan Malashenko i porucznik Orlovsky. Postacie, które na pewno zobaczymy w Soviet Assault.

Pomimo że Soviet Assault to typowy political fiction, dodatek powstaje w dużej dbałości o szczegóły, aby jak najtrafniej oddać realia zimnej wojny i klimat ZSRR, o którym wspominał współscenarzysta WiC:SA Christofer Emgard. W siedzibie studia, na półkach i ścianach pełno radzieckich pamiątek – portret Breżniewa, kałasznikow, mundur radzieckiego żołnierza – które to skupuje po Internecie Gabriel Odgren, dyrektor artystyczny WiC.

Raz, dwa, trzy. Towarzysz Breżniew patrzy.

Massive Entertainment współpracuje z historykami, a także z byłymi członkami Specnazu, by – jak to tłumaczył Tobias Nyman – radziecki żołnierz zachowywał się i trzymał broń tak prawdziwie, po radziecku.

Patrycja: Jak zwerbowaliście ludzi z rosyjskich jednostek specjalnych?

Christofer Emgard: Przez znajomości. Dyrektor artystyczny miał znajomego w Moskwie, który znał kogoś, a ten z kolei znał kogoś...

Patrycja: Z czystej ciekawości, czy w napisach końcowych podacie nazwiska agentów Specnazu?

Christofer Emgard: Ze względu na ich bezpieczeństwo możliwe, że nie. Na pewno w jakiś sposób im podziękujemy.

Największe podziękowania ułoży zapewne dyrektor filmowy, Tobias Nyman, który wykorzystuje umiejętności agentów w walce wręcz (tzw. Sambo), do tworzenia przerywników filmowych. Ale to nie koniec wątku ze służbami specjalnymi przy produkcji Soviet Assault.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.