Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 5 marca 2008, 10:29

autor: HopkinZ

The Agency - zapowiedź

The Agency to shooter massive multiplayer online, który zapowiadany jest jako gra typu casual. Niemożliwe? To poczytajcie...

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

MMO rozkwitło na przełomie roku 2004 i 2005, kiedy World of Warcraft rozpoczął podbój rynku. Od tego czasu producenci gier coraz śmielej mówią o tworzeniu kolejnych tytułów pod szyldem massive multiplayer. A gdy da się wolną rękę projektantom, nie trzeba długo czekać na innowacyjne pomysły. Jednym z nich jest The Agency – shooter massive multiplayer online, który zapowiadany jest jako gra typu casual. Niemożliwe? To poczytajcie.

O wspomnianym tytule mówi się już od ponad roku. Za projekt odpowiada oddział Sony Online Entertainment z Seattle. Ludzie ci czerpią z doświadczenia ekipy z SOE, która wydała na świat Everquesta oraz Star Wars: Galaxies. W końcu zerwali z kanonem fantasy i sci-fiction, a skupili się na współczesnych realiach.

The Agency skoncentruje się na zmaganiach szpiegów oraz najemników. Będziemy mogli zdecydować, czy dołączymy do wywiadowczej organizacji UNITE, czy też nieokrzesanej bandy ParaGON. Potem zdefiniujemy wygląd postaci, wybierając spośród wielu modelów głowy, włosów, tułowia, kolorów oczu etc. Po określeniu płci przeniesiemy się w świat gry.

Przede wszystkim, znajdziemy tu bardzo innowacyjny system klas. Zamiast decydować o predyspozycjach naszego bohatera lub bohaterki podczas początkowej fazy kreacji, otrzymamy trzy komplety... ubrań. W stroju typu Combat będziemy szli do celu po trupach, jednocześnie rozwijając skille związane z czystą rozwałką. Gdy założymy na siebie ubranie Stealth charakter rozgrywki zmieni się w skradankę, a my zaczniemy zdobywać nowe zdolności w sztuce pozostawania w cieniu. Trzecie wdzianko nosi nazwę Support. Dzięki niemu uleczymy członków drużyny albo włamiemy się do komputerów. Konkretną odzież zakładamy na siebie przed rozpoczęciem poszczególnych misji, ponieważ w ich trakcie nie możemy jej zmieniać.

Nawet piraci i ninja razem wzięci nie są bardziej cool niż ten obrazek.

Właściwą rozgrywkę będziemy obserwowali z perspektywy pierwszej lub trzeciej osoby, w zależności od naszego upodobania. Jak na shooter przystało, lwią część zabawy spędzimy eksterminując wszystko, co stanowi zagrożenie. Karierę zaczniemy jako żółtodziób, lecz w miarę sukcesów w odbywanych misjach będziemy wspinać się po szczeblach szpiegowskiej drabiny. Owe misje to główna atrakcja gry. Po przyjęciu zlecenia wylądujemy w strefie typu instance – czyli wydzielonej od reszty świata, przeznaczonej tylko dla nas. W obrębie instance’ów będziemy wypełniali zadania, na przykład dokonamy sabotażu, skradniemy tajne dokumenty czy wyeliminujemy/uwolnimy ważną osobistość. I jak to tajnemu agentowi, nie raz przyjdzie nam schować się za stołem, unikając ostrzału nieprzyjaciela, czy też dokonać szalonego ślizgu na linie zawieszonej między dwoma budynkami.

Star Wars Jedi: Fallen Order to gra Electronic Arts, której szukaliście
Star Wars Jedi: Fallen Order to gra Electronic Arts, której szukaliście

Przed premierą

Bez endgame’u, mapy drogowej, bez mikrotransakcji! Star Wars Jedi: Fallen Order pokazuje swoją moc jeszcze przed premierą i ma szansę, by kultowe uniwersum znowu zachwyciło.

Graliśmy w Star Wars Jedi: Fallen Order – kosmiczne Dark Souls
Graliśmy w Star Wars Jedi: Fallen Order – kosmiczne Dark Souls

Przed premierą

EA w końcu, po latach, pokazało pierwszy gameplay z Fallen Order, swojej pierwszej single-player w świecie Gwiezdnych Wojen. Nie wszystkich zachwyciło to, co zobaczyliśmy na konferencji, ale mieliśmy okazję chwycić pada i zobaczyć, jak to naprawdę działa.

Terminator: Resistance – już graliśmy i odpowiadamy na 7 ważnych pytań
Terminator: Resistance – już graliśmy i odpowiadamy na 7 ważnych pytań

Przed premierą

Polacy ze studia Teyon zmierzą się z legendą lat 80. – z Terminatorem. Wiedzieliśmy o tym od dłuższego czasu, a dziś możemy wreszcie opowiedzieć o grze o podtytule Resistance, w którą mieliśmy okazję już zagrać.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
05.03.2008 11:04
Mr.B-F
Mr.B-F
107
Generał

Czyli tu bedzie tak jak w kazdym mmorpg tzn ogromna ilosc osob grajaca na raz na jednym serwerze? Bedzie mozna wsiasc do samochodu przejechac sie do bazy wroga i narobic im szkod niczym najazd orkow na stormwind? Nie do konca zrozumialem, ale jesli tak, to naprawde bedzie konkretna gierka:) Gdyby jednak polegala ona na tworzeniu pokoi do grania w maks powiedzmy 20 graczy jak diablo 2 lub gunz online to nie sadze aby gra sie wybila.

05.03.2008 13:46
odpowiedz
Vend
33
Pretorianin

Z tego co zrozumiałem rozgrywka będzie wyglądała podobnie jak w Guild Wars: Wszyscy gracze spotykają się w bazie, ale zadania robione są w osobnych dla każdego "pokojach". IMO inaczej się tego nie dało zrobić (dziwnie by wyglądało gdybyśmy dostali misję specjalnie dla nas, a na miejscu byłyby tłumy innych agentów :D).
Coś wiadomo o płatnościach? Abonament czy jednorazowa opłata jak w GW?

05.03.2008 13:55
Drace66676
odpowiedz
Drace66676
123
D.R.A.C.E

Gra zapowiada się naprawdę ciekawie, tylko nad grafiką to mogli trochę popracować. Rozumiem że ważna jest fabuła i cała rozgrywka ale przy obecnych możliwościach mogliby trochę ten świat urzeczywistnić a nie dodawać jakichś barw komiksowych.

05.03.2008 14:07
peter123456
odpowiedz
peter123456
47
Senator

Tu nawet nie chodzi o komiksowość.
Ta gra ma straszliwe ząbki czego znieść wręcz nie mogę :/

05.03.2008 14:19
odpowiedz
Lucyfer89
119
Lucek

"Nie wiedzieć czemu, w grach i filmach Praga zawsze występuje w nocy."

W xXx (ten film z Vin Dieselem) akcja w Pradze toczyła się w dzień. :P

05.03.2008 15:38
odpowiedz
zanonimizowany516574
6
Pretorianin

Ventrilo, nie Ventrillo.

05.03.2008 15:40
HopkinZ
odpowiedz
HopkinZ
100
Legend

Słusznie, moja culpa :-).

05.03.2008 15:42
odpowiedz
Otton_von
10
Konsul

Gry komputerowe coraz częściej idą w stronę mmo. Może to sposób na piratów.

05.03.2008 17:24
odpowiedz
zanonimizowany469849
13
Pretorianin

Otton_von [ Level: 1 - Centurion ]
Gry komputerowe coraz częściej idą w stronę mmo. Może to sposób na piratów.

Albo na zarobek po najprostszej lini oporu. W mmo w ogóle nie liczy się to co akurat dla mnie jest najważniejsze, a co jest chyba najtrudniejsze do zrobienia - fabuła i klimat. Ani jednego, ani drugiego w żadnej z obecnych mmo chyba nie znajdziesz, no może w LOTRO (klimat) i nadchodzącym Warhammer Online (to samo). Stworzyć świat do rozgrywki jest dziś nie problem ale wymyślać by coś sensownego się w nim działo, czasami mi się wydaje, że jest to wymaganie nie do przejścia dla większości twórców, jeśli nawet nie dla wszystkich, łącznie z Blizzardem i ich średniawym WoW'em (chyba nie muszę dodawać moim zdaniem?).

05.03.2008 18:59
odpowiedz
Dycu
65
zbanowany QQuel

angalo - Ze wszystkim mogę się zgodzić, ale jest parę luk w twoim twierdzeniu. Zakładając że nie mówimy o top'owych pozycjach mmo (Bo w ten sposób ograniczamy się w sumie do trzech, czterech produktów) to znajdziesz wiele gier wyróżniających się swoistym, niepowtarzalnym klimatem na który twórcy sobie nieźle zapracowali.

Co do fabuły? Też mnie to boli, ale aktualnie to tylko marzenia. Rzecz nieopłacalna, od tego są gry single player. Multiplayer jest do rywalizacji, ewentualnie kooperacji, nie do podniecania się kolejnym zwrotem akcji w której ginie Ciotka głównego bohatera a jego pies zostaje kaleką.

06.03.2008 20:45
👍
odpowiedz
Luridor
45
Konsul

A mi tam te screeny się bardzo podobają. Pasuje mi taki komiksowaty świat :P Czekam na tę grę z niecierpliwością. Zobaczymy tylko jak będzie z opłatami, bo małe raczej nie będą :/

07.03.2008 00:40
odpowiedz
b4r4n
120
Brak

Jak już ktoś wspomniał wyżej klon Guild Warsa. Jakoś nie widzi mi się ten tytuł. Mam dziwne przeczucie, że wyjdzie z tego klapa. Z tego co pamiętam z pierwszych zapowiedzi, miało to wyglądać trochę inaczej i czuję coś, że pomysł przerósł twórców.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze