Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 29 czerwca 2001, 10:24

autor: Maciej Krakowiak

Hidden and Dangerous 2 - zapowiedź

O ile nie będzie jakiegoś opóźnienia to już na jesieni będziemy ponownie mogli rozkoszować się dowodzeniem grupą komandosów. A wszystko za sprawą grupy Illusion Softworks która przygotowuje drugą część hitu sprzed lat.

Przeczytaj recenzję Hidden and Dangerous 2 - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Czy pamiętacie jeszcze pierwszą grę grupy developerskiej Illusion Softworks – Hidden & Dangerous? Na pewno tak, gdyż odniosła ona ogromny sukces, szczególnie na rynku amerykańskim. Od dłuższego czasu chodziły słuchy, że czescy programiści szykują nam drugą część, ale oficjalnie nic nie było jeszcze wiadomo. Dopiero na odbywających się w Los Angeles najważniejszych targach branży elektronicznej rozrywki E3 (Electronic Entertainment Expo), zapowiedziano oficjalnie ten produkt. O ile nie będzie jakiegoś opóźnienia to już na jesieni będziemy ponownie mogli rozkoszować się dowodzeniem grupą komandosów.

Po opublikowaniu trailera, kilkunastu screenów oraz podstawowych informacji o grze możemy wstępnie przyjrzeć się temu, co czeka nas, gdy gra znajdzie się na sklepowych półkach. Po tym, co zostało zaprezentowane sukces jest raczej pewny. Charakter samej rozgrywki praktycznie nie ulegnie zmianie. Znowu zostaniemy dowódcą – koordynatorem zadań czteroosobowej grupy komandosów zrzuconej głęboko na tyły wroga. Jednak tym razem nie będziemy anonimowi tylko wcielimy się w rolę autentycznego porucznika Gary’ego Bristola. Podczas II wojny światowej był on oficerem brytyjskich sił specjalnych (SOE – Special Operations Executive), które to przez całą wojnę toczyły zacięte potyczki z ich niemieckim odpowiednikiem SD – korpusem specjalnym SS. I właśnie na kilku specjalnych zadaniach, jakie dla armii wykonał pan Bristol oparto scenariusz gry. Każdy z (za przeproszeniem ;) członków naszego zespołu będzie wyróżniał się indywidualnymi cechami i charakterystyką, oraz w miarę wykonywania kolejnych misji rozwijał się i nabierał doświadczenia. Autorzy zapowiadają znaczne poprawienie sztucznej inteligencji zarówno naszych żołnierzy jak i przeciwników. Teraz, gdy nasz żołnierz pozostanie poza naszą kontrolą będzie umiał podczas walki wykorzystywać przeszkody i ukształtowanie terenu. To samo dotyczy naszych przeciwników. Po zauważeniu wroga mogą albo wycofać się na z góry upatrzone pozycje lub, gdy dysponują znaczną siłą ognia przystąpić do ataku. Podległe mam postacie będą mogły czołgać się, skakać, pływać i wykonywać kilka równie potrzebnych podczas rozgrywki czynności. Mam nadzieję, że raz na zawsze wyeliminowano jeden z bardziej denerwujących błędów zawartych w części pierwszej. Chodzi mi o to że nasi żołnierze nie potrafili skakać nawet z metrowej wysokości gdyż taki upadek zawsze kończył się śmiercią naszego podwładnego. To samo działo się gdy weszliśmy po szyję w wodę. Część błędów została już poprawiona gdy wypuszczono dodatek z kilkoma misjami „Fight for Freedom”, jednak teraz gdy programiści nabrali sporego bagażu doświadczeń mam nadzieję że bardziej przyłożą się do kodu gry. Niewątpliwie atutem tego produktu będzie realistyczna grafika. Wszystkie ruchy naszych żołnierzy dzięki zawansowanemu systemowi motion-capture będą odbywać się niesamowicie płynnie (o czym możemy się już przekonać oglądając trailer). Podniesiony ma zostać również realizm samego strzału. Teraz nie będzie można schować się za płotem, bo w takim przypadku przeciwnik użyje po prostu mocniejszego kalibru broni.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.