Postal III - zapowiedź gry - Strona 3
To będzie pracowity rok dla obrońców moralności. Już w kwietniu będą mieli okazję, by oprotestować premierę GTA IV, a w okolicach Gwiazdki 2008 na pożarcie rzucony im zostanie najcenniejszy kąsek, czyli trzecia część Postala.
Przeczytaj recenzję Recenzja Postal III - Od bohatera do zera
Trzecia część serii ponownie dokona zmiany sposobu obserwacji otoczenia. O ile w jedynce był to rzut izometryczny a dwójce widok FPP, to tym razem będą to ujęcia z perspektywy trzeciej osoby. Nie jestem jakoś przekonany do tego rozwiązania. Uważam, że widok z oczu bohatera w większym stopniu pozwalał wczuć się w rolę Postal Dude’a. Rozwiązanie to ma jeszcze jedną wadę, a mianowicie przez cały czas rozgrywki zmuszeni zostaniemy do oglądania nędznie wykonanego, zalatującego Matrixem płaszcza głównego bohatera. Jedyna nadzieja w tym, że wzorem Agenta 47 zachce mu się w niektórych misjach upodobnić do otoczenia.
Postal III będzie działał na silniku Source. Na zbyt wiele nie można więc liczyć, choć wczesna wersja alpha wyglądała nieźle (szczególnie samo miasteczko). Sporo pracy czeka natomiast osoby odpowiedzialne za fizykę świata gry oraz jakość skryptów SI, gdyż sztuczna inteligencja NPC-ów była jednym z najsłabiej wykonanych elementów Postala 2.
No cóż... wygląda na to, że Postal III będzie podobny do drugiej części serii. Jeśli ktoś do tej pory nie zdołał się do tej gry przekonać lub uważa ją za obrzydliwą, to z całą pewnością nie zmieni zdania. Osoby, którym poprzednia część wydała się zabawna, ciekawa czy relaksująca powinny natomiast rozbić świnkę skarbonkę i już teraz zamówić pre-ordera. Dużo zależy też od tego, w jak dużym stopniu producent przyłoży się do kwestii multiplayera, gdyż w mojej ocenie to właśnie ten czynnik zadecyduje o ostatecznej ocenie produktu.
Jacek „Stranger” Hałas
NADZIEJE:
- będzie można zabić Uwe Bolla, będzie moż... opamiętaj się... to tylko gra :-);
- multiplayer i obiecywane wsparcie dla autorów modów;
- dzięki silnikowi Source gra nareszcie nie powinna odstraszać pokraczną grafiką.
OBAWY:
- niepotrzebna zmiana sposobu obserwacji otoczenia – widok FPP był lepszym rozwiązaniem;
- oby tylko sztuczna inteligencja NPC-ów nie została przygotowywana „po łebkach”.