Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 21 lutego 2008, 13:42

autor: Jacek Hałas

Postal III - zapowiedź gry - Strona 3

To będzie pracowity rok dla obrońców moralności. Już w kwietniu będą mieli okazję, by oprotestować premierę GTA IV, a w okolicach Gwiazdki 2008 na pożarcie rzucony im zostanie najcenniejszy kąsek, czyli trzecia część Postala.

Trzecia część serii ponownie dokona zmiany sposobu obserwacji otoczenia. O ile w jedynce był to rzut izometryczny a dwójce widok FPP, to tym razem będą to ujęcia z perspektywy trzeciej osoby. Nie jestem jakoś przekonany do tego rozwiązania. Uważam, że widok z oczu bohatera w większym stopniu pozwalał wczuć się w rolę Postal Dude’a. Rozwiązanie to ma jeszcze jedną wadę, a mianowicie przez cały czas rozgrywki zmuszeni zostaniemy do oglądania nędznie wykonanego, zalatującego Matrixem płaszcza głównego bohatera. Jedyna nadzieja w tym, że wzorem Agenta 47 zachce mu się w niektórych misjach upodobnić do otoczenia.

Postal III będzie działał na silniku Source. Na zbyt wiele nie można więc liczyć, choć wczesna wersja alpha wyglądała nieźle (szczególnie samo miasteczko). Sporo pracy czeka natomiast osoby odpowiedzialne za fizykę świata gry oraz jakość skryptów SI, gdyż sztuczna inteligencja NPC-ów była jednym z najsłabiej wykonanych elementów Postala 2.

No cóż... wygląda na to, że Postal III będzie podobny do drugiej części serii. Jeśli ktoś do tej pory nie zdołał się do tej gry przekonać lub uważa ją za obrzydliwą, to z całą pewnością nie zmieni zdania. Osoby, którym poprzednia część wydała się zabawna, ciekawa czy relaksująca powinny natomiast rozbić świnkę skarbonkę i już teraz zamówić pre-ordera. Dużo zależy też od tego, w jak dużym stopniu producent przyłoży się do kwestii multiplayera, gdyż w mojej ocenie to właśnie ten czynnik zadecyduje o ostatecznej ocenie produktu.

Jacek „Stranger” Hałas

NADZIEJE:

  • będzie można zabić Uwe Bolla, będzie moż... opamiętaj się... to tylko gra :-);
  • multiplayer i obiecywane wsparcie dla autorów modów;
  • dzięki silnikowi Source gra nareszcie nie powinna odstraszać pokraczną grafiką.

OBAWY:

  • niepotrzebna zmiana sposobu obserwacji otoczenia – widok FPP był lepszym rozwiązaniem;
  • oby tylko sztuczna inteligencja NPC-ów nie została przygotowywana „po łebkach”.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.