Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 21 lutego 2008, 13:42

autor: Jacek Hałas

Postal III - zapowiedź gry

To będzie pracowity rok dla obrońców moralności. Już w kwietniu będą mieli okazję, by oprotestować premierę GTA IV, a w okolicach Gwiazdki 2008 na pożarcie rzucony im zostanie najcenniejszy kąsek, czyli trzecia część Postala.

Przeczytaj recenzję Recenzja Postal III - Od bohatera do zera

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

To będzie pracowity rok dla obrońców moralności. Już w kwietniu będą mieli okazję do tego, żeby na wszelkie możliwe sposoby oprotestować premierę czwartej odsłony cyklu Grand Theft Auto, a w okolicach Gwiazdki 2008 na pożarcie rzucony im zostanie najcenniejszy kąsek, czyli trzecia część Postala. O trwających pracach nad grą dowiedzieliśmy się już jakiś czas temu, lecz producent stosunkowo długo wstrzymywał się z ujawnieniem pierwszych szczegółów. Udostępnione do tej pory informacje nie są wystarczające do postawienia wstępnej prognozy na temat przewidywalnej grywalności, aczkolwiek o paru fajnych patentach można już porozmawiać...

W „trójce” oczywiście ponownie wcielimy się w postać Postal Dude’a, rozczłonkowując, bezczeszcząc i obrażając wszystko, co zdoła wyprowadzić głównego bohatera z równowagi. Osoby, które grały w drugą część Postala oraz dodatek Apocalypse Weekend powinny pamiętać, iż sterowana postać przez przypadek doprowadziła do nuklearnego holokaustu, zrównując z ziemią oraz pokrywając zabójczą dawką promieniowania miasteczko Paradise City. Główny bohater postanawia przenieść się w inne miejsce. Tym razem swoje działania będziemy mogli prowadzić w nieco większym miasteczku o nazwie Catharsis. Eksploracja tych terenów stanie się więc główną atrakcją trzeciej części Postala. Wiadomo już, że wzorem drugiej odsłony cyklu Catharsis podzielone zostanie na kilka głównych, niezależnych od siebie i zapewne oddzielnie ładowanych stref. Oprócz tego dodany zostanie szereg mniejszych map, powiązanych z aktualnie wykonywanymi zadaniami.

Hmm... mogłem założyć Burkowi kaganiec.

W przeciwieństwie do drugiej części, w której poszczególne cele od razu pojawiały się na liście niezbędnych do wykonania czynności, Postal III w założeniach zaoferuje większą swobodę działania. Przede wszystkim, dokonamy wyboru, czy będziemy chcieli, żeby gra w liniowy sposób przyznawała kolejne zadania, czy może zapragniemy połazić po mieście i zbierać nowe zadania na własną rękę, bez ingerencji z niczyjej strony. Można się domyślać, iż w tym drugim przypadku pojawiają się nowe zlecenia, bezpośrednio dotyczące zleceniodawców i ich problemów. Na chwilę obecną są to jednak wyłącznie spekulacje.

Zapowiadana trzecia część zaoferuje też kilka ważnych zmian dotyczących bezpośrednio postaci Postal Dude’a. Główny antybohater będzie bowiem mógł przybrać jedną z trzech różnych tożsamości. Będąc sobą w dalszym ciągu poirytowany zostanie nieuprzejmą obsługą w sklepie, czy nie spodoba mu się fakt pojawienia się w okolicy przedstawicieli szczególnie znienawidzonej grupy społecznej. Producent zarzeka się, iż Postal Dude ponownie obdarzony zostanie wolną wolą i każdy problem będzie mógł rozwiązać w pokojowy sposób. Przykład drugiej części pokazał jednak, że tylko najbardziej wytrwałym będzie chciało się cierpliwie zaczekać w kolejce, czy uniknąć rozlewu krwi poprzez odnalezienie alternatywnej drogi do celu albo zignorowanie wrogo nastawionych postaci.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.