Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 21 lutego 2008, 13:42

autor: Jacek Hałas

Postal III - zapowiedź gry - Strona 2

To będzie pracowity rok dla obrońców moralności. Już w kwietniu będą mieli okazję, by oprotestować premierę GTA IV, a w okolicach Gwiazdki 2008 na pożarcie rzucony im zostanie najcenniejszy kąsek, czyli trzecia część Postala.

Druga tożsamość w zamierzeniach będzie miała uczynić z Postal Dude’a przykładnego obywatela, albowiem stanie on po stronie stróżów prawa, zajmując się zwalczaniem lokalnej przestępczości. Więcej informacji na ten temat niestety jeszcze nie ujawniono, ale można się domyślać, że przestrzeganie obowiązujących przepisów nie będzie jego mocną stroną. Najciekawiej prezentują się jednak plany przekształcenia głównego bohatera w ekoterrorystę, co zapewne zaowocuje wieloma interesującymi zadaniami oraz zabawnymi scenkami przerywnikowymi.

W Postalu III nie zabraknie mniej lub bardziej znanych gwiazd, których występy były jednym z bardziej charakterystycznych elementów „dwójki”. Oprócz tak oczywistych osobistości jak chociażby Gary Coleman będziemy mogli liczyć między innymi na pojawienie się króliczków Playboya. Domyślam się jednak, że wielu graczy najbardziej ucieszy fakt, iż jedną z możliwych do (ocenzurowano) postaci będzie Uwe Boll, czyli znany wszystkim utalentowany niemiecki artysta. Przebąkuje się, iż w trakcie rozgrywki spotkamy go na planie jego nowego filmu. Można być pewnym tego, że Postal Dude spędzi z sympatycznym reżyserem kilka chwil, wymieniając poglądy na temat jego ostatnich dzieł. Szkoda, że producentom zabrakło odwagi na dodanie Jacka Thompsona, choć być może jego występ trzymany jest w tajemnicy. Autorzy obiecują, że w finalnej wersji pojawi się ponad 100 postaci niezależnych, ale domyślam się, że co najwyżej 1/4 z nich będzie rozpoznawalna. Pojawiają się też obawy, że podobnie do Paradise City ulice Catharsis będą świeciły pustkami. Osobiście nie miałbym nic przeciwko temu, żeby zdecydowano się na parę etapów z udziałem rozszalałego tłumu, tworząc coś na kształt State of Emergency. W zapowiadanej grze mają pojawić się wszystkie narzędzia zagłady znane z „dwójki”, włącznie z niezawodną łopatą. Lista poznanych już nowych zabawek obejmuje dwie pozycje – kosę łańcuchową oraz piłę borsuczą, do której nie jestem jakoś szczególnie przekonany. Myślę, że broń ta szybko się graczom znudzi, choć nie będzie problemów za amunicją (chyba że biedny borsuk będzie sobie musiał odpocząć :-)).

Mieszkańcy miasteczka Catharsis nie wiedzą jeszcze o tym, że wybrano ich do programu „Extreme Psycho Makeover”.

Nie ukrywam, iż najbardziej ucieszyła mnie informacja na temat planów dodania pełnoprawnego multiplayera, gdyż w przypadku drugiej części Postala to właśnie rozgrywki wieloosobowe ratowały ogólny wizerunek całego produktu. Żadnych konkretów niestety jeszcze nie podano. Mówi się jedynie, iż walki będą rozgrywane zarówno na mapach znanych z single playera (zapewne mocno przebudowanych), jak i planszach zaprojektowanych od podstaw. Autorzy obiecują też odpowiednio zakręcone tryby rozgrywki, choć nawet jeśli coś im nie wyjdzie, to zawsze pozostaną nieoficjalne modyfikacje, które będą przez grę wspierane. W przypadku Share the Pain niekiedy oferowały one wiele odkrywczych (i chorych) rozwiązań, pozwalając na spędzenie wielu godzin w gronie innych psychopatów.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.