Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 lutego 2008, 12:51

autor: Jacek Hałas

Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2 - przed premierą - Strona 2

Vegas 2 zapowiada się na solidnie wykonaną kontynuację. Pomysł z częściowym odejściem od misji rozgrywanych wewnątrz kasyn może wydawać się trochę ryzykowny, ale z ostateczną oceną trzeba się będzie wstrzymać do premiery finalnej wersji.

Wszystko wskazuje na to, że zabawa będzie cechowała się bardzo zbliżonym przebiegiem do „jedynki”. Możemy więc liczyć na objęcie dowództwa nad drużyną składającą się z trzech osób, przy czym bezpośrednio pokierujemy jedynie postacią lidera teamu. Reszcie wydamy za to stosowne rozkazy, wybierając je z rozwijanego menu. W podobny sposób wykonane zostaną też mechanizmy wyszukiwania i wykorzystywania zasłon, czy organizowania wspólnych szturmów na okupowane przez terrorystów pomieszczenia, celem eliminacji zagrożeń i ratowania zakładników.

Pewne zmiany obejmą kwestię orientacji w terenie. Konkretnie chodzi tu o dodanie podglądu z kamer podwładnych. Ponadto mają oni nas informować o wszystkich istotnych z ich punktu widzenia wydarzeniach. Ważniejsze jest jednak to, iż sojusznicy mają się też cechować lepszymi algorytmami sztucznej inteligencji, rozsądnie wykorzystując napotykane zasłony i unikając zmasowanego ostrzału ze strony terrorystów. Żeby nie było za prosto, przeciwnicy wyposażeni zostaną w kilka fajnych gadżetów, jak chociażby tarcze czy noktowizory, co spowoduje zapewne, iż szala zwycięstwa w walkach rozgrywanych w nieoświetlonych pomieszczeniach nie zostanie automatycznie przechylona na naszą stronę.

Współpraca w drużynie w dalszym ciągu będzie kluczem do sukcesu.

W ostatnich latach modne stało się dodawanie do gier elementów RPG. Trend ten ominął jakoś pierwszą część Vegas, ale producent najwyraźniej nie chce drugi raz popełnić tego samego błędu. Nowości pojawią się już w momencie przystępowania do rozgrywki, gdyż można będzie utworzyć własną postać, ustalając wygląd dowódcy drużyny, a nawet wybierając płeć. Ponadto możliwe będzie sukcesywne ubieranie swojego herosa w nowe ciuszki, lecz poza multiplayerem (lepszy kamuflaż) nie będzie to raczej miało wpływu na rozgrywkę.

Ważniejsze są jednak zmiany w nagradzaniu za wybrane osiągnięcia. Podobnie jak w klasycznych RPG-ach, zdobędziemy punkty doświadczenia, a po uzbieraniu wystarczającej ich liczby wskoczymy na wyższy poziom, uzyskując lepszą rangę. Pozwoli to nam między innymi na odblokowanie nowych elementów ubioru. Ciekawiej z mojego punktu widzenia prezentuje się jednak system o nazwie A.C.E.S. (Advanced Combat Enhancement Specialization). Tu z kolei będzie zdobywało się punkty w trzech różnych kategoriach. Kategoria Close Quarters będzie przyznawała punkty między innymi za akcje prowadzone na niewielkim dystansie, Assault nagrodzi odważniejsze i bardziej widowiskowe walki (z użyciem granatów i C4), a Marksmanship przypadnie do gustu snajperom, premiując przede wszystkim celne headshoty. Zdobywanie punktów w poszczególnych kategoriach A.C.E.S. będzie już miało swoje wymierne skutki. W taki oto sposób odblokujemy sobie nowe giwery, w tym jedenaście zupełnie nowych modeli broni (m.in. karabin Barrett M468).

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.