Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 29 stycznia 2008, 13:01

autor: Przemysław Zamęcki

Ghostbusters: The Video Game - przed premierą - Strona 3

If there's something strange in your neighborhood. Who you gonna call? Ghostbusters!

Akcję obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Autorzy zrezygnowali także z wychodzącego powoli z mody HUD-a zwykle informującego nas o ilości pozostałej amunicji czy punktów życia. Wzorem innych gier o stanie naszego zdrowia dowiadujemy się z wyglądu samego ekranu. Im staje się on bardziej czerwony, tym lepiej szukać odpowiedniego miejsca, aby choć przez kilka sekund złapać chwilę oddechu.

Postaciom występującym w grze użyczą głosu ci sami aktorzy, których oglądaliśmy w filmach kinowych. Jedyną nieobecną osobą ma być Sigurney Weaver, której plany zawodowe nie pozwoliły na udział w pracach nad programem, jednakże jej nieobecność ma być w scenariuszu jak najbardziej uzasadniona.

Jednocześnie z wersją na Xboksa 360, PlayStation 3 i pecety Ghostbusters powstają również na PlayStation 2 i Wii. Nie będzie to ta sama gra, choć z bardzo podobnym scenariuszem, a miejsce realistycznie przedstawionych postaci zajmą ich bardziej kreskówkowe odpowiedniki. Pomimo dość podobnego scenariusza w trybie dla jednego gracza, na PS2 i Wii postawiono przede wszystkim na wieloosobową rywalizację na podzielonym ekranie. Przybliżoną datą premiery jest Halloween 2008.

Czy gra Ghostbusters ma szansę odnieść sukces na miarę filmów? W chwili obecnej trudno wyrokować, choć niewątpliwym plusem tej produkcji są związane z nią bezpośrednio osoby odpowiedzialne za kinowe hity. W ciągu wielu lat, jakie minęły od 1984 roku przez ekran domowych komputerów i konsol przewinęło się już sporo tytułów związanych z tą popularną marką. Jednak jakoś żaden z nich nie odbił się szerokim echem. Być może teraz, w dobie platform umożliwiających wyświetlenie w czasie rzeczywistym efektów, które w filmach były wynikiem żmudnej pracy postprodukcyjnej, jest szansa, aby postawić przy tytule jak najbardziej zasłużoną cyferkę 3? Miejmy nadzieję, że tak, choć osobiście uważam, że wymienione w zapowiedzi gry F.E.A.R. i Simpsons nie muszą gwarantować rozrywki na najwyższym poziomie.

Przemysław „g40st” Zamęcki

NADZIEJE:

  • dobry scenariusz i wyśmienite dialogi;
  • udany powrót starej marki.

OBAWA:

  • odcinanie kuponów...

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.