Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 3 lipca 2007, 12:31

autor: Adam Kaczmarek

Football Manager Live - testujemy przed premierą - Strona 3

SI decydując się na wydanie Football Manager Live ustawiło sobie poprzeczkę nadzwyczaj wysoko. I nie chodzi tu bynajmniej o tony danych, jakie serwery muszą przetrawić. Tu chodzi o świeżość.

FM a FML

Sports Interactive w pocie czoła udoskonala i tak już wyżyłowany do granic możliwości silnik gry. Pierwszym etapem było oczywiście upiększenie interfejsu tak, aby nie zdradzał oznak starzenia się. Kolejne prace skoncentrowały się na budowie sieci komunikacyjnej między użytkownikami. Ta przybrała postać kilku nowinek, jakich w zwykłym FM próżno szukać. O ile skrzynkę pocztową służącą do wymiany korespondencji można pominąć, o tyle wszędobylski czat zasługuje na osobny akapit.

Komunikacja wewnątrz społeczności w FML jest wręcz wzorowa. Z każdym można porozmawiać na wydzielonym kanale moderowanym przez bota, który jest wyczulony na wszelkie wariacje angielskiego słowa zaczynającego się na literę F. Bardzo pochlebnie wypada napisać o Dziale Pomocy, który (w formie czatu) czynny jest przez całą dobę. Kontrolują go zazwyczaj sami autorzy, aczkolwiek na pomoc można liczyć także od doświadczonych graczy. Na innych kanałach można podyskutować na temat transferów ostatnio przeprowadzonych, organizacji turniejów czy po prostu o życiu :-). Wysoki poziom administrowania przyczynił się do łagodnej atmosfery – wszelkie objawy ignorancji i chamstwa kończą się banicją oraz kasacją klubu.

Jest skład i taktyka, ale na małą wymianę zdań też sobie można pozwolić.

Sporą zmianą jest natomiast rezygnacja ze szperaczy talentów, trenerów i fizjoterapeutów. Nie znajdziemy również opcji treningów i zdobywania informacji o klubach czy obserwowanych młodzikach. Ciężko stwierdzić, czy są to zmiany słuszne. Niby rozgrywka jest przez to szybsza, ale sztab ludzi wpływał na poziom realizmu i nierzadko pomagał nam w kierowaniu klubem. Prezentacja meczu także została dostosowana do globalnych potrzeb. Spotkanie może być obserwowane przez osoby trzecie. Planszę z boiskiem zmniejszono, aby dodać okienko rozmów. Oprócz tego każdy gracz ma do dyspozycji tzw. Timeout, czyli minutową przerwę w meczu. W tym czasie dokonać można zmian personalnych oraz taktycznych. Ekran taktyki pod względem merytorycznym nie grzeszy nowościami, aczkolwiek trudno mu cokolwiek zarzucić.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.