Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 22 czerwca 2007, 15:25

autor: Artur Falkowski

Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction - pierwsze wrażenia - Strona 4

Nowy Splinter Cell zapowiada się intrygująco. O oprawę graficzną nie mamy się co martwić – zawsze była to mocna strona serii. Obawy może natomiast budzić odejście od utartych rozwiązań na rzecz zupełnie nowej, wcześniej niesprawdzonej rozgrywki.

Na tym jednak nie skończą się zmiany. Nie będzie już znanych z poprzednich odsłon serii misji, zamiast tego twórcy wprowadzą krótsze zadania, określane przez nich epizodami. Dzięki temu gracze będą mogli wracać do ukończonych zadań i testować przeróżne sposoby ich wykonania, bez potrzeby ponownego przechodzenia całego etapu. Dużą zagadką pozostaje tryb multiplayer. Wiemy jedynie, że w przypadku Splinter Cell: Conviction, w odróżnieniu od wcześniejszych części cyklu, opracuje go ta sama ekipa, która zajmuje się tworzeniem rozgrywki dla jednego gracza. Dzięki temu zachowana zostanie większa spójność pomiędzy obydwoma trybami. W pakiecie informacyjnym udostępnionym przez wydawcę podczas Ubidays napisano na ten temat jedynie tyle, że razem z innymi graczami znajdziemy się w tłumie i tylko od naszej spostrzegawczości zależeć będzie, czy odpowiednio szybko zareagujemy na grożące nam niebezpieczeństwo – jak widać, zbyt wiele to nie wyjaśnia.

Tu nie ma miejsca na finezję, liczy się szybkość i precyzja działania.

Nowy Splinter Cell zapowiada się intrygująco. Prace nad nim prowadzi jedno z najlepszych studiów deweloperskich Ubisoftu, doświadczone w tworzeniu poprzednich odsłon przygód Sama Fishera. Gra przygotowywana jest jedynie w wersji na X360 oraz PC. Nie będzie więc żadnej mowy o kompromisach ze względu na multiplatformowość. O oprawę graficzną nie mamy się co martwić; zawsze była to mocna strona serii. Duże obawy może natomiast budzić odejście od utartych rozwiązań na rzecz zupełnie nowej, wcześniej nigdzie niesprawdzonej rozgrywki.

Studio Ubisoft Montreal mogło stworzyć kolejną nieróżniącą się za bardzo od wcześniejszych części grę i z pewnością ich produkt uzyskałby dobre recenzje. Twórcy wybrali jednak o wiele trudniejszą drogę, kiedy to z jednej strony narażeni są na gniew fanów, a z drugiej muszą tak dopieścić SI i zaplanować poszczególne sceny, by gracze odczuwali przyjemność z wymyślania sposobów na wykorzystanie tłumu i oszukanie pościgu. Sami postanowili wyeksponować ten aspekt rozgrywki, więc miejmy nadzieję, że liczyli siły na zamiany. Mówi się, że kto stoi w miejscu, ten się cofa. Patrząc na zapowiedzi, z pewnością nie można tego powiedzieć o twórcach serii Splinter Cell. Pytanie tylko, czy obrali dobry kierunek?

Artur „Metatron” Falkowski

NADZIEJE:

  • spore możliwości wykorzystania tłumu i otoczenia;
  • skradanka w zupełnie nowym wydaniu;
  • Sam Fisher jako ścigany – trzeba to zobaczyć.

OBAWY:

  • czy uda się stworzyć realistycznie reagujący tłum?
  • gdzie się podział stary, dobry Sam Fisher?
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Analizujemy Escape from Tarkov – czy The Division ma się czego obawiać?
Analizujemy Escape from Tarkov – czy The Division ma się czego obawiać?

Przed premierą

Podczas gdy wszyscy sugerują ucieczkę, my wracamy do Tarkova, by przeanalizować wysyp informacji na temat tej gry. Informacji wskazujących na produkt imponujący w wielu aspektach, ale i coraz bardziej niszowy, coraz mniej przystępny dla większości graczy.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!