Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 29 grudnia 2006, 15:13

autor: Krzysztof Gonciarz

Tomb Raider: Anniversary - pierwsze wrażenia - Strona 4

Tomb Raider Anniversary to hołd dla Lary oraz jej fanów – a przynajmniej tak nam powiedziano na prezentacji w Londynie.

GOL: Którą z modelek odtwarzających rolę Lary cenisz najbardziej?

Ian Livingstone : Bez wątpienia Karimę. [Karima Adebibe to obecna Lara Croft – przyp. red.] Jest nie tylko idealna do tej roli ze względu na urodę, ale i charakter. To bez wątpienia najlepsza „prawdziwa” Lara, jaką moglibyśmy sobie wyobrazić. Oczywiście wszyscy uwielbiamy też Angelinę.

GOL: Czy wobec tego można mówić o pewnym wpływie Karimy na przyszłość jej wirtualnej bohaterki?

Ian Livingstone : Nie, w tworzeniu i rozwijaniu cyfrowej Lary nie dopuszczamy żadnych wpływów z realnego świata. To by nas na pewien sposób ograniczyło. To Karima będzie się niestety musiała dostosowywać, nie odwrotnie.

Ach, czasy lateksowego wdzianka i wymiarów wychodzących poza numerację.

GOL: Dlaczego postanowiliście wydać Anniversary na current-geny, zamiast pójść na całość i wycelować w X360 i PS3?

Crystal Dynamics : Nie bez znaczenia jest tutaj kwestia obycia ze sprzętem. Mamy duże doświadczenie w programowaniu na PS2, no i engine był praktycznie gotowy. W takich warunkach możemy skupić się na merytorycznej stronie gry, zamiast za wszelką cenę wpychać ją w bardziej zaawansowane platformy.

Toby Gard : To wydawało się w obecnej sytuacji najrozsądniejsze. Playstation 2 odchodzi już do lamusa, ale przecież gracze nie wyrzucą nagle konsol do śmieci – wciąż będą chcieli czegoś nowego. Poza tym to ładny sposób pożegnania się z obecną generacją konsol, na której przecież Lara wiele przeżyła. Jak chodzi o next-geny, wolimy zaatakować je czymś bardziej świeżym i innowacyjnym. Anniversary to przecież „tylko” remake.

GOL: Może coś na Wii? Masz pomysł na to, co można by zrobić z Larą i wiilotem?

Toby Gard : Kilka. (śmiech)

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.