Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 11 sierpnia 2006, 13:19

autor: Dawid Mączka

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots - zapowiedź - Strona 5

Snake się postarzał, Raidena wszyscy lubią, a Ocelon znowu miesza... czyli Kojima po raz kolejny udowadnia, kto tworzy fenomenalne gry.

Wibracji nie ma – szkoda, czujnik ruchu jest – całkiem ciekawie

Kojima powiedział, że kontroler z czujnikiem ruchu z PS3 został mu przedstawiony jeszcze przed targami E3 i póki co nie myślał o zintegrowaniu nowej możliwości konsoli Sony z jego grą, lecz ma pewne pomysły, do których zabierze się zaraz po powrocie z E3. Być może nowa możliwość pada posłuży do rozglądania się w trybie FPP, albo „wytrzepywania” z wrogów różnych rzeczy. Pan Kojima był jednak zawiedziony, że zrezygnowano z wibracji w padach Sony, ponieważ zawsze w serii MGS wibracje odgrywały ważną rolę i częściowo budowały napięcie.

W grze pozostanie także system modyfikowania i ulepszania broni znany z trailera zaprezentowanego na TGS. Wiadomo także, że nadal pozostaną znaki „!” i „?” nad głowami żołnierzy, którzy nas zauważą. Oczywiście nie jest to zbyt realne, ale jako że jest to po części wizytówka serii, postanowiono nie rezygnować z tego rozwiązania. I według mnie bardzo dobrze. Prowadzone są także gorące dyskusje na temat systemu leczenia znanego ze Snake Eatera, nie wiadomo, w jakiej formie powinien pojawić się w Guns of the Patriots.

Aaaaaa, lecę...

Some stories can’t be told by words

Do premiery Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots pozostało jeszcze dużo czasu, gra zapowiada jest bowiem na 2007. Fani muszą pomęczyć się jeszcze jakiś czas, zanim uzyskają odpowiedź na wszystkie trapiące ich pytania. Kojima zarzeka się, że to ostatnia część serii z jego udziałem, a dalsze losy sagi zależeć będą już od zarządu Konami i fanów. Sam twórca mówi, że Snake musi umrzeć. Według niego w japońskiej historii tylko bohater, który umiera, staje się legendą.

Dawid „Taikun” Mączka

NADZIEJE:

  • ulepszony zostanie system CQC;
  • oprawa graficzna ma prezentować możliwości PS3;
  • nowe możliwości zabawy, jakie daje octo-cam i kamuflaż;
  • niesamowita fabuła;
  • Raiden będzie bardziej cool;
  • prawdopodobnie gra będzie wykorzystywać możliwości „nowego” pada do PS3.

OBAWY:

  • zamknięte z powodu braku towaru.
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.