Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 28 kwietnia 2006, 12:47

autor: Borys Zajączkowski

Two Worlds - zapowiedź - Strona 3

Jeden z najlepiej zapowiadających się erpegów powstaje w Polsce. Przyjrzyjmy się dokładniej, czego możemy się po nim spodziewać. A jest tego trochę.

Przeczytaj recenzję Two Worlds - recenzja gry

W zadaniu drugim, czyli w stworzeniu unikalnej osobowości naszego herosa i w wyposażeniu go w odpowiednie techniki radzenia sobie w wirtualnym życiu, pomoże nam prawie klasycznie pomyślany system kreacji i rozwoju postaci. Mamy punkty doświadczenia, mamy wiele umiejętności do wyboru – a we wszystkich naraz celować się nie da. Spotykać będziemy wreszcie nauczycieli, którzy otworzą przed nami arkana kolejnych sztuk walki lub magii – w praktyce działać to będzie tak, że nie staniemy się wielkim magiem tłukąc potwory pałką, a zdobyte w ten sposób punkty doświadczenia pożytkując na rozwój inteligencji i zdolności magicznych. Arkana wybranej szkoły magii musi nam ktoś przekazać – później będziemy już w stanie doskonalić się we własnym zakresie.

Sama magia również nie obejdzie się bez kilku świeżych pomysłów. A może nie tyle świeżych, co zapomnianych, odgrzebanych i zmodyfikowanych z myślą o grywalności. Czary bowiem w znacznej części tworzyć będziemy sami. Bierzemy dla przykładu czar wzniecania ognia, zwiększamy mu zasięg oraz promień rażenia, a całość przyprawiamy przedłużonym czasem działania i otrzymujemy... coś na kształt magicznej wyrzutni napalmu. Czemu nie? Podobny patent – składania paru elementów w większą całość – Reality Pump szykuje dla przedmiotów. Sami autorzy mają świadomość, że z realizmem wiele wspólnego to nie ma, ale ciężko zaprzeczyć takiemu podejściu grywalności. Oto gracz zdobył na orkach 10 identycznych mieczy – obrażenia 2-5, poziom 1 – miejsce w plecaku wyczerpane, czas obskoczyć do sklepu i zamienić zabawki na gotówkę. Za tę kiedyś gracz kupi sobie lepszy miecz dla siebie. W Two Worlds będzie inaczej – własnym sumptem poskładamy podobne przedmioty w przedmiot jakościowo lepszy. I nie będziemy zmuszeni w tym celu zdobyć żadnych szczególnych umiejętności kowalskich, kuśnierskich czy jakichkolwiek innych – w zamierzeniu twórców, ma to stanowić element mechaniki świata gry. Rzeczywiste? Nie. Grywalne. Oj, chyba tak... już się swoje wszyscy nanosiliśmy do sklepów w przeróżnych erpegach.

Ach, jak ja lubię te swojskie brzozy w grach RP. (Wbrew pozorom zdjęcie zrobione w studiu, nie w lesie).

Mógłbym tak opowiadać jeszcze długo... o tym, że muzykę (gotyk, orkiestralny rock – te klimaty) pisze Harold Faltermeyer (ten od Gliniarza z Beverly Hills), o tym, że motion-capture, na potrzeby poruszania się postaci i na potrzeby toczonych przez nie walk, robiony jest dla Reality Pump w Niemczech, i o tym, że będziemy mieli do czynienia z grą robioną na poważnie, przewidzianą dla graczy starszych, ceniących sobie mroczny klimat, a nie uśmiechnięte twarzyczki i jaskrawe kolorki – jednak na to przyjdzie czas po premierze. Wtedy będziemy mogli skonfrontować świetne zapowiedzi z rzeczywistością. A Two Worlds zapowiadają się wspaniale – oj, lepiej niż Gothic 3.

Oczywiście, nim koniec zwieńczy dzieło, a będzie to za dobre pół roku, może się znowu okazać, że jak zachwyca, skoro nie zachwyca – ale miejmy nadzieję, że zachwyci, bo zachwyca teraz. Koniec końców nawet jeśli nie zawsze Reality Pump wypuszczało gry bardzo dobre, to jednak zawsze dobre – i oceniane z perspektywy globalnej, punktów za pochodzenie nie było, bo być nie musiało.

Borys „Shuck” Zajączkowski

NADZIEJE:

  • bajerancki świat, skrzący się graficznymi fajerwerkami;
  • nowatorskie rozwiązania rozwoju postaci i nie tylko;
  • swobodne podejście do biegu fabuły, w której gracz musi znaleźć własną ścieżkę.

OBAWY:

  • Reality Pump bierze się za praktycznie obcy zespołowi gatunek;
  • ramy czasowe na wykonanie gry są niebezpiecznie ciasne;
  • jak to będzie z tą fabułą?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.