Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 stycznia 2006, 12:59

autor: Jacek Hałas

Crashday - zapowiedź - Strona 4

Crashday nawiązuje do wielu klasycznych pozycji, ze szczególnym uwzględnieniem kultowych Stunts. Łączy w sobie bardziej nowoczesne rozwiązania z wieloma klasycznymi patentami, w tym możliwością projektowania własnych tras. Będzie hit...?

Przeczytaj recenzję Crashday - recenzja gry

Sam edytor tras ma być dość rozbudowany, aczkolwiek autorzy zapowiadanej gry obiecują, iż nawet mniej doświadczone w projektowaniu tras osoby będą mogły w nim dużo zdziałać. Na tym zresztą możliwości modyfikowania gry się nie zakończą. Producenci Crashday’a, wzorem autorów TrackManii, pragną zgromadzić przy sobie sporą grupę zapaleńców. W planach jest między innymi wydanie bardziej profesjonalnego narzędzia do modyfikacji poszczególnych komponentów gry, w tym wyglądu zastosowanych pojazdów. Przygotowane przez siebie projekty będzie można wystawić na specjalnie wyznaczonej do tego stronie internetowej, bądź też przy pomocy wbudowanej przeglądarki wysłać do wybranych kolegów. Wracając jeszcze na chwilę do samych tras, warto także wspomnieć, iż w trakcie rozgrywania wyścigów będziemy dysponowali pełną swobodą działania. Siadając za sterami terenowej maszyny będziemy więc na przykład mogli przebić się przez otaczające tor wzniesienia, tak aby skrócić sobie drogę do mety.

To nie moja wina! Ja tu tylko na chwilę się zatrzymałem!

Oprawa wizualna gry, pomimo zastosowania gotowych elementów, na prezentuje bardzo wysoki poziom wykonania. W szczególności mam tu na myśli modele poszczególnych pojazdów oraz to, w jaki sposób będą one podlegały zniszczeniom. Crashday na tym konkretnym polu nie będzie miał raczej sobie równych, no, chyba że zapowiadany sequel FlatOut’a zdoła go w jakiś sposób przebić. Moją szczególną uwagę zwróciły doskonale wykonane refleksy na wozach. Widok połyskującej blachy robi spore wrażenie, a trzeba pamiętać, iż do premiery finalnej wersji może się jeszcze dużo zmienić (oczywiście, na lepsze :-)). Tak jak już wcześniej wspomniałem, nic nie będzie też można zapewne zarzucić wykonaniu otaczających właściwy tor elementów. Szkoda tylko, iż na trybunach najprawdopodobniej zabraknie widowni, ale na takie drobnostki nie będzie się raczej zwracało większej uwagi. Przewiduje się, iż Crashday będzie umożliwiał w miarę płynną rozgrywkę na komputerach z procesorem 1,5 GHz i kartą graficzną GeForce 3. Jeśli jednak zapragniemy nacieszyć się wszystkimi dostępnymi detalami będziemy musieli zaopatrzyć się w procesor 2,5 GHz oraz lepszy akcelerator.

Crashday zapowiada się na wyjątkowo udany tytuł, który z całą pewnością przypadnie do gustu sympatykom wspominanych wielokrotnie zwariowanych ścigałek. Pozostaje tylko mieć nadzieję, iż wszystkie elementy tej gry będą stały na wysokim poziomie. Wygląda jednak na to, że producenci nie popełnią żadnych poważniejszych błędów i już wkrótce będziemy mogli wziąć udział w wyjątkowo efektownych akcjach zasiadając za sterami dość niecodziennie zmodyfikowanych modeli aut. Trzymam kciuki za powodzenie tej produkcji!

Jacek „Stranger” Hałas

NADZIEJE:

  • efektowne kraksy, zwariowane akrobacje, przepiękna grafika... to musi być hit;
  • możliwość projektowania własnych tras z całą pewnością ucieszy sympatyków TrackManii.

OBAWY:

  • na chwilę obecną nie można doszukać się poważniejszych uchybień, oby tylko finalny produkt prezentował się równie dobrze.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.