Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 2 sierpnia 2005, 10:14

autor: Jacek Hałas

187 Ride or Die - zapowiedź - Strona 2

187: Ride or Die może stanowić ciekawą alternatywę dla NFS:U czy nawet GTA. Gra zapowiada się dość dobrze. Pozostaje jedynie mieć nadzieję, iż model jazdy, najważniejszy w tego typu produkcjach element, nie będzie zbyt zręcznościowy.

Przeczytaj recenzję 187 Ride or Die - recenzja gry

Na samym pokonywaniu okrążeń zabawa się oczywiście nie skończy. Kilka chwil wcześniej wspomniałem już o konieczności wszczynania brutalnych strzelanin. Tak jest, element ten będzie jak najbardziej obowiązkowy. Do każdego pojazdu przyporządkowane będą dwie postaci. Jedna z nich zajmie się jazdą, druga atakowaniem pozostałych wozów. Co ciekawe, wyłącznie od nas zależało będzie, czy zdecydujemy się podjąć obu tych czynności, czy może poprosimy kogoś o pomoc, a także w jaki sposób wszystko to zostanie rozwiązane.

W końcowej wersji gry mają się znaleźć dwa tryby jazdy. Tryb klasyczny zadowoli przede wszystkim mniej doświadczonych mistrzów kierownicy. Gracz będzie się bowiem musiał skupić wyłącznie na jeździe, namierzanie okolicznych pojazdów będzie się odbywało w pełni zautomatyzowany sposób. Znacznie ciekawiej prezentuje się tryb bezpośredni, w którym wszystkimi czynnościami będziemy musieli się zająć osobiście. Wielu z Was zadaje sobie teraz zapewne pytanie, w jaki sposób połączone zostaną te dwa elementy. Rozwiązanie jest stosunkowo proste – skorzystamy z gałek analogowych. Lewa gałka odpowiedzialna będzie za sterowanie pojazdem, prawą będziemy z kolei przeprowadzali ataki. Trzeba przyznać, iż na opublikowanych już filmikach system ten zdaje się sprawdzać. Pozostaje jedynie mieć nadzieję, iż przeciętny konsolowy gracz nie będzie miał z nim większych problemów.

Ależ kochanie! Hamulec to ten po lewej!!

Korzystając z okazji warto wspomnieć o kilku ważnych czynnikach. Każda z postaci, niezależnie od tego, czy jest to kierowca, czy strzelec, będzie obdarzona określonym paskiem zdrowia. Śmierć „pasażera” najprawdopodobniej nie będzie równoznaczna z usunięciem danego samochodu z wyścigu, bezbronny bolid nie będzie mógł jednak zbyt dużo zdziałać. Warto też dodać, iż wehikuły będą podlegały uszkodzeniom. Zbytnie pokiereszowanie maszyny zaowocuje ładnie wykonaną eksplozją, w wyniku której pojazd nie będzie zdatny do dalszej jazdy.

O przygotowanych przez producentów mapach szerzej powiem przy okazji omawiania kwestii jakości oprawy audiowizualnej, teraz wspomnę jedynie o kilku ciekawostkach. Podobnie jak w typowych grach traktujących o tematyce nielegalnych nocnych wyścigów, będziemy musieli uważać zarówno na gęsty ruch uliczny, jak i stróżów prawa. Ci drudzy nie ograniczą się zapewne do samych prób staranowania szalejących pojazdów. Istotną rolę odegrają również porozmieszczane w różnych miejscach planszy bronie oraz power-upy. W tym drugim przypadku będziemy mogli liczyć między innymi na obecność min, dzięki którym utrudnimy życie znajdującym się za nami kierowcom.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.