Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 27 maja 2005, 11:21

autor: Jacek Hałas

RollerCoaster Tycoon 3: Soaked! - zapowiedź

W RTC3: Soaked! niemal każde urządzenie będzie w mniej lub bardziej widoczny sposób powiązane z wodą. Zasady rozgrywki pozostaną jednak bez większych zmian. W dalszym ciągu będziemy musieli dbać o sytuację finansową parku i jego ciągłą rozbudowę.

Przeczytaj recenzję RollerCoaster Tycoon 3: Soaked! - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Po zeszłorocznej premierze trzeciej części RollerCoaster Tycoona większość graczy odetchnęła z ulgą. Obawy odnośnie zbytniego uproszczenia zasad rozgrywki nie znalazły swojego potwierdzenia w końcowym produkcie. Gra nie podzieliła więc losu drugiej części Zoo Tycoona, któremu wielu zaczęło zarzucać, iż skierowano go wyłącznie w stronę młodszej widowni. Zagorzali miłośnicy poprzednich odsłon RCT kręcili oczywiście nosem. W moim przekonaniu gra w dość udany sposób połączyła elementy znane sympatykom serii z trójwymiarowym silnikiem graficznym. Z racji tego, iż poprzednie RollerCoaster Tycoony doczekały się oficjalnych rozszerzeń, nie mogło być inaczej w tym przypadku. Zapowiadany Soaked! przemoczy nas do suchej nitki, gra zaoferuje bowiem możliwość poprowadzenia wodnego parku rozrywki.

Ci z Was, którzy zdołali ukończyć trzecią część RollerCoaster Tycoona (w chwili, gdy piszę te słowa polscy gracze w dalszym ciągu czekają na oficjalną krajową premierę...) pamiętają zapewne, iż atrakcje związane z wodą odgrywały w tej produkcji znikomą rolę. W opisywanym dodatku niemal każde urządzenie będzie z nią w mniej lub bardziej widoczny sposób powiązane. Zasady rozgrywki pozostaną jednak bez większych zmian. W dalszym ciągu będziemy musieli dbać o sytuację finansową parku i jego ciągłą rozbudowę. Rola gracza nie ograniczy się oczywiście do podejmowania samych poważnych decyzji. Podobnie jak w przypadku podstawowej wersji RCT3, autorzy planują zaimplementować wiele ciekawostek i dodatkowych atrakcji, na które postaram się zwrócić Waszą uwagę.

W parku rozrywki nie może oczywiście zabraknąć licznych zjeżdżalni...

Najwyższa pora przejść do konkretów. Dodatek Soaked! zaoferuje graczom osiem scenariuszy składających się na pełnoprawną kampanię singleplayer. Zasady przechodzenia kolejnych plansz pozostaną zapewne bez większych zmian. Możemy więc liczyć na to, iż każda misja będzie cechowała się trzema typami celów symbolizującymi poziomy trudności zabawy. Autorzy Soaked! pozostawią również „wyproszony” przez graczy tryb Sandbox, w którym bez żadnych ograniczeń będzie można rozbudować własny park rozrywki. Zmartwić muszę natomiast tych z Was, którzy liczyli na obecność multiplayera. Osobiście nie widzę możliwości jego zaistnienia, nawet w przypadku czwartej części serii, która z pewnością zostanie w najbliższym czasie zapowiedziana.

Przewiduje się, iż w opisywanym dodatku pojawi się około pięćdziesięciu nieznanych dotąd typów atrakcji oraz szesnaście nowych rollercoasterów. Zapowiadane konstrukcje będą oczywiście w bezpośredni sposób powiązane z tematyką parku. Goście będą na przykład mogli skorzystać z karuzeli przypominającej swym wyglądem ogromną ośmiornicę, odbyć rejs statkiem wokół wyspy, na której zlokalizowany został park czy też przejechać się kolejką siedząc w wagonikach symbolizujących rekiny. Autorzy nie zamierzają jednak ograniczać się wyłącznie do tej tematyki.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?