Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 22 marca 2001, 14:20

autor: Kacper Kieja

Evil Islands: Klątwa Zagubionej Duszy - zapowiedź - Strona 2

Już wkrótce zobaczymy na naszym rynku najnowszą grę firmy Nival (twórcy Rage of Mages), zatytułowaną Evil Islands. O popularności tego tytułu niech świadczy fakt, że wersja demonstracyjna tej gry jest jednym z najczęściej ściąganych z sieci programów.

Bohater, kierowany przez gracza, zyska pomoc napotkanych ludzi, a niektórych z nich będzie mógł włączyć do drużyny (może ona liczyć maksimum trzy osoby. W momencie, kiedy postać staje się członkiem grupy gracz ma nad nią pełną kontrolę - zarówno w sterowaniu na polu bitwy, jak i decydowaniu o rozwoju poszczególnych cech, nauce nowych umiejętności, czy przygotowywaniu ekwipunku. Każdemu bohaterowi punkty doświadczenia przyznawane są za zabicie potworów oraz za wypełnienie zleceń, a następnie za te punkty może on "kupować" dodatkowe cechy i umiejętności. Tych właśnie umiejętności i cech jest naprawdę sporo, a gracz na początku gry musi podjąć decyzję w jakim kierunku szkolić bohatera. Czy ma być on szybkim i zwinnym łucznikiem, trzymającym się z dala od wroga, czy potężnym wojownikiem przyjmującym bez lęku uderzenia przeciwników, czy też raczej szkolić umiejętności magiczne.

Wszystkie walki toczą się w czasie rzeczywistym, ale gracz może w każdej chwili zatrzymać akcję za pomocą spacji i spokojnie wydać drużynie odpowiednie rozkazy. Co ciekawe walki od początku rozgrywki są bardzo trudne i gracz często spotka na swej drodze potwory, których nie może pokonać, lecz musi przed nimi się ukrywać, ominąć je albo niepostrzeżenie okraść.

Autorzy, aby uatrakcyjnić zabawę, przygotowali nie tylko bogaty zestaw przedmiotów i czarów, ale również opcję umożliwiającą tworzenie własnych zbroi, oręża lub zaklęć, nieco przypominającą edytor, z którym mieliśmy do czynienia w słynnym programie Daggerfall.

Evil Islands zapowiada się na jeden z największych hitów na polskim rynku, a z całą pewnością stanie się nie lada gratką dla miłośników RPG. Jedyne obawy może budzić jakość polskiej lokalizacji, z którą jak wiemy, bywa różnie. Tutaj będzie to mieć dodatkowe znaczenie, gdyż wszystkie dialogi (a jest ich sporo) są czytane przez aktorów. Jeśli jednak polski dystrybutor (CODA) zadba o tę stronę programu, to będziemy mieć do czynienia nie tylko ze znakomitą grą, ale kto wie, czy nawet nie z grą, która ustali nowe standardy dla role-play. A ponieważ poprzeczkę zawiesza naprawdę wysoko, to może być... ciekawie!

Kacper Kieja

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.