Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 22 marca 2001, 14:20

autor: Kacper Kieja

Evil Islands: Klątwa Zagubionej Duszy - zapowiedź

Już wkrótce zobaczymy na naszym rynku najnowszą grę firmy Nival (twórcy Rage of Mages), zatytułowaną Evil Islands. O popularności tego tytułu niech świadczy fakt, że wersja demonstracyjna tej gry jest jednym z najczęściej ściąganych z sieci programów.

Przeczytaj recenzję Evil Islands: Klątwa Zagubionej Duszy - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Już na przełomie kwietnia i maja zobaczymy na naszym rynku najnowszą grę firmy Nival (twórcy Rage of Mages), zatytułowaną Evil Islands. Program w tej chwili znajduje się już w ostatnim stadium prac lokalizacyjnych. O tym, że na Evil Islands warto czekać, może świadczyć fakt, że wersja demonstracyjna tej gry jest jednym z najczęściej ściąganych programów na polskich i zagranicznych site'ach.

Evil Islands to gra role-play, ale znacznie różniącą się zarówno od serii Diablo, jak i Baldur's Gate. Przede wszystkim rosyjscy autorzy opracowali nowoczesny i bardzo szybki engine 3D. Pozwala on graczowi na dowolne kierowanie kamerą oraz na oglądanie świata zarówno ze sporego oddalenia, jak i w pełnym zbliżeniu. Scenografia została przygotowana z dbałością o wszelkie detale i nawet przy wybraniu największych zbliżeń nie odnosi się wrażenia, że obraz rozpada się na piksele. Dodatkowo czekają nas takie atrakcje jak zmiana pór dnia (w nocy bohaterowie widzą gorzej!) i efekty pogodowe (deszcz, śnieżyce, błyskawice). Wśród rolplejowców bardzo często pojawiają się obawy przed pełnym 3D, z uwagi na fakt, że źle przygotowany engine potrafi skutecznie zepsuć lub wręcz uniemożliwić zabawę. W tym jednak wypadku grafika 3D znacznie ułatwia i uatrakcyjnia samą rozgrywkę.

Evil Islands opowiada historię Zaka - młodego mężczyzny, który trafia na odizolowane wyspy, zamieszkane zarówno przez poczciwych osadników, jak i przerażające stwory. Jego zadaniem stanie się nie tylko rozwikłanie tajemnic własnej przeszłości, ale i uratowanie mieszkańców fantastycznego świata przed zagrażającym im złem. Aby tego dokonać Zak będzie musiał wziąć udział w szeregu misji i rozwiązać dziesiątki zagadek. Oczywiście, również, pokonać całe hordy zarówno bezrozumnych potworów, jak i wrogo nastawionych do ludzi przedstawicieli obcych ras.

Na początku przeciwnikami gracza będą dziki, plujące kwasem żaby, słabe gobliny, jednak w miarę kontynuowania podróży wrogowie staną się coraz więksi, coraz bardziej wymagający i obdarzeni nadnaturalnymi właściwościami. O ich sile gracz będzie mógł przekonać się nawet na podstawie samej obserwacji. Trudno, bowiem, nie poczuć respektu, kiedy staje się przed wielkim jak góra cyklopem lub widzi się jak skrzydła gigantycznego smoka przesłaniają niebo.

Świat gry został podzielony na trzy wielkie wyspy, a każda z nich składa się z kilkunastu obszarów, na których zwykle należy wykonać po parę misji. Pomiędzy obszarami grupa podróżuje korzystając z teleportów, co oznacza, że wrogowie nie mogą podążać za bohaterami z obszaru na obszar. Natomiast na swoim terenie umieją gonić ich bardzo skutecznie!

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?