Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 grudnia 2004, 09:39

autor: Michał Stężała

II Wojna Światowa: Pilot Down - Na Tyłach Wroga - przed premierą - Strona 2

Scenariusz najnowszej produkcji firmy Wide Games przeniesie nas do wiernie odwzorowanej przeszłości. Pokierujemy w niej losami Billa Fostera, amerykańskiego lotnika, który został zestrzelony w Niemczech, zimą roku 1944.

Taktyki sprawdzimy w niezbyt przyjaznych środowiskach, jakie można było „podziwiać” w środkowej Europie podczas zim. Przygodę składającą się z siedmiu rozdziałów gry rozpoczniemy w zachodnich Niemczech i przez Francję dotrzemy do Szwajcarii. Zwiedzimy niemieckie miasta oraz bazy, niewielkie francuskie mieściny, lasy czy stacje kolejowe. W dostaniu się do poszczególnych miejsc pomogą nam różnego rodzaju przedmioty, których znalezienie nie będzie ograniczało się tylko do włóczenia się po okolicy i interakcji z otoczeniem. Temperatura sięgająca kresek na dolnej części termometru sprawi, że praca serca może niespodziewanie się zakończyć...

Jak wspomniałem wcześniej, głównym celem podczas całej gry będzie przedzieranie się przez wrogie terytorium. Dostępne będą jednak cele drugorzędne o randze światowej, jak na przykład kradzież ważnych dokumentów, sprzętu czy uszkodzenie wrogich pojazdów. Foster ma najwidoczniej wysokie poczucie spełnienia żołnierskiego obowiązku i nad swoim życiem stawia żywot milionów rodaków. Dla nas, graczy, oznacza to jednak większe urozmaicenie i, mam nadzieję, większą grywalność.

Cechy RPG w Pilot Down przejawiać się będą przede wszystkim w punktach doświadczenia. Owe punkty, otrzymywane za pomyślnie wykonane zadania, rozdzielać będziemy mogli pomiędzy dziewięcioma kategoriami, takimi jak: siła, wytrzymałość, celność strzelania czy podstęp. Według zapowiedzi twórców, nic nie stanie na przeszkodzie, byśmy wykreowali taką postać, z jaką najlepiej się zżyjemy.

A teraz jedna z najważniejszej kwestii, rangi „być czy nie być” dla gry. AI (sztuczna inteligencja) bazuje na silniku Atlas, wykorzystanym już w Prioner of War. Oznacza to między innymi, że w głowach naszych wrogów pojawi się strach i na widok naszej spluwy na pewno nie zachowają kamiennej twarzy. Swoje działania przeprowadzać będą najczęściej w grupach, skutecznie osłaniając siebie nawzajem, a gdy zajdzie potrzeba – wezwą posiłki. Tak jak na przykład w Far Cry’u – oddziałem kierować będzie najwyższy rangą. Odsyłając takiego pana na inny świat, morale jego towarzyszy spadnie, co w dużej mierze może zadecydować o końcowym wyniku starcia. Niska temperatura sprawi zaś, że każda osoba w danej lokacji będzie szukać źródła ciepła. To także możemy wykorzystać – zapalając pochodnię, zwabimy do siebie niczego niespodziewających się strażników.

Na koniec słów parę o oprawie wizualnej. Jak widać po screenshotach, nie prezentuje ona wybitnie wysokiego poziomu, ale moim zdaniem jest przyzwoita – nie powoduje żadnych niepożądanych odruchów. Trudno się oprzeć wrażeniu, że wykonano ją w programie doskonale animującym ołówek i farby. Przypomina bowiem trochę styl znany z XIII, co nie wszystkim musi przypaść do gustu. Wprawdzie po premierze chociażby Half-Life’a 2 trudno zaimponować graczom znakomitym obrazem, ale myślę, że nie stanie się ona powodem do żartów. Pilot Down powinien trafić na półki sklepowe na początku 2005 roku i przynieść udane plony wielomiesięcznej pracy.

Michał „Orion” Stężała

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.