Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 18 listopada 2004, 12:43

autor: Jacek Hałas

Postal 2: Apocalypse Weekend - zapowiedź - Strona 2

„Apocalypse Weekend” zapowiada się na udany add-on. Miłośnikom serii pozycja ta powinna się spodobać. Odrobinę martwić może zrezygnowanie z otwartej koncepcji świata gry, lecz jeżeli nowe etapy będą wystarczająco rozbudowane, nie powinniśmy tego zauważyć.

Producenci Apocalypse Weekend przewidują, iż w końcowym produkcie pojawi się około dwudziestu nowych obszarów. W większości przypadków będą to pokaźne konstrukcje a nie pojedyncze obiekty, jak na przykład posterunek policji czy sklep. To dobre posunięcie, albowiem większość z nas spędzi zapewne sporo czasu na ich dokładnym badaniu, chociażby w celu odkrycia sekretnych pomieszczeń czy zdobycia dodatkowych przedmiotów. Z ciekawszych miejsc, które mają się pojawić w omawianym add-onie, warto wspomnieć o ukrytym (zapewne w lesie) obozie islamskich terrorystów, posiadłości lokalnego bogacza, rezerwacie słoni czy też bazie wojskowej. W trakcie zabawy pojawią się też zapewne bardziej wykręcone obiekty, aczkolwiek o ich istnieniu dowiemy się dopiero po premierze gry.

Nadzwyczaj ciekawie zapowiada się natomiast, przygotowywany przez Biegających z Nożycami, wachlarz zupełnie nowych przeciwników. O terrorystach i wściekłych kotach już wspomniałem, w tym drugim przypadku warto jednak dodać, iż mają one być bardziej niebezpieczne od psów z drugiej części Postala. Może być ciekawie. Co jeszcze? Pojawią się ludzie zarażeni chorobą wściekłych krów, jak i same nosicielki tej zarazy. Być może zaciekawi Was to, że z chorym bydłem związana będzie jedna z misji, Koleś otrzyma bowiem polecenie wybicia całego stada. Aby jednak nie było zbyt łatwo, będzie musiał dodatkowo obronić się przed osobami zajmującymi się ochroną praw zwierząt. Dodatkowym utrudnieniem będą same krasule, które zaatakowane spróbują stratować głównego bohatera. Idziemy dalej. Słonie pojawiły się już w drugiej części, aczkolwiek wtedy stanowiły jedynie tło dla ważniejszych działań. W Apocalypse Weekend będzie się już trzeba ich pozbywać. W ramach ciekawostki należy natomiast wspomnieć o klonach Gary’ego Colemana. Mam tylko nadzieję, że nie będą one aż tak silne jak prawdziwy „karzełek” znany z drugiej części Postala. :-) Na koniec zostawiłem najciekawsze osobniki. Po raz pierwszy w serii Koleś stanie oko w oko z nieumarłymi i to nie jednym, ale sporymi grupkami zombiaków. Trzeba przyznać, iż pomysł jest całkiem niezły. Prawdopodobnie pojawią się również mocniejsze mutanty, aczkolwiek na ich temat jeszcze nic konkretnego nie wiadomo.

Druga część Postala charakteryzowała się sporym arsenałem broni, w skład którego wchodziło wiele niecodziennych sprzętów. Pamiętacie jeszcze głowę zdechłej krowy albo łopatę, którą świetnie dobijało się leżących? :-) Apocalypse Weekend wprowadzi co najmniej trzy nowe odmiany broni białej. Zdecydowanie najciekawiej zapowiada się kosa – wolna, ale niezwykle skuteczna w walce z wolniejszymi przeciwnikami. Oburęczny młot z kolei świetnie ma się nadawać do rozbijania czaszek wspomnianych już wściekłych krów, chociaż mam nadzieję, że znajdzie również swoje zastosowanie w innych sytuacjach. Trzecia z zapowiadanych broni jest połączeniem maczety z bumerangiem. Co ciekawe, wszystkimi nowymi przedmiotami będzie można rzucać, przy czym ten ostatni jako jedyny będzie powracał do rąk głównego bohatera. Prawdziwe powody do zadowolenia powinni też mieć urodzeni sadyści, którzy nie byli do końca zadowoleni z możliwości masakrowania ciał zabitych ludzi. W Apocalypse Weekend nie tylko będzie można odcinać im głowy, ale i ręce czy nogi. Wyłącznie z dziennikarskiego obowiązku dodam, iż wrogowie mają być bardziej inteligentni. Śmiem jednak twierdzić, iż sympatyków takich gier ta kwestia zbytnio nie zainteresuje. :-)

Wizualnie nie możemy mówić o żadnym przełomie. Apocalypse Weekend działa na minimalnie stuningowanym silniku drugiego Postala. Opublikowane już materiały sugerują nieco wyższą szczegółowość otoczenia, ciekawie zapowiadają się też wykręcone etapy, w trakcie których Koleś będzie staczał pojedynki z nieumarłymi i innymi maszkarami. Pozostaje mieć nadzieję, iż na potrzeby dodatku przygotowane zostaną nowe odzywki głównego bohatera. Apocalypse Weekend ma być ponadto zaopatrzony w bardziej rozbudowany edytor plansz.

Postal 2: Apocalypse Weekend zapowiada się na dość udany add-on. Miłośnikom serii pozycja ta powinna się spodobać. Odrobinę martwić może zrezygnowanie z otwartej koncepcji świata gry, aczkolwiek jeżeli nowe etapy będą wystarczająco rozbudowane i ciekawe, nie powinniśmy tego zauważyć. Jeżeli nie pomylono się przy obliczeniach, apokalipsa powinna rozpocząć się w trakcie jednego z pierwszych weekendów 2005 roku.

Jacek „Stranger” Hałas

PS. Jeżeli kogoś uraził stosunkowo luźny styl tej recenzji, to pragnę dodać, iż serię Postal W MOIM OSOBISTYM PRZEKONANIU właśnie w taki sposób powinno się traktować. :-) Nie muszę chyba też przypominać o tym, iż osoby nieletnie powinny jak najszybciej zamknąć tę stronę, a o opisywanej grze zapomnieć. :-)

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.