Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 listopada 2004, 11:24

autor: Jakub Tracz

Captain Blood - przed premierą

„Captain Blood” z pewnością będzie grą trochę inną niż „Sea Dogs”, ale mimo to z warto na nią czekać. Po raz kolejny będziemy mieć okazję, by zanucić wirtualne Jo-ho-ho! i butelka rumu!

Zapowiadana premiera gry: listopad 2024.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Muszę się przed Wami do czegoś przyznać. Czasami gram w pirackie gry. Mało tego, bardzo lubię w nie grać i wcale nie uważam, że zasługuję na potępienie – od kiedy pamiętam, wszystko, co związane z piratami, było zawsze w centrum mojego zainteresowania. I bynajmniej nie chodzi mi tutaj o piratów komputerowych, a tym bardziej drogowych. Mowa oczywiście o siejących postrach oraz grozę piratów, przemierzających bezkresne wody Oceanu Atlantyckiego podczas siedemnastego i osiemnastego wieku. A pisząc „pirackie gry” miałem na myśli rzecz jasna takie produkcje, jak przykładowo Sea Dogs. Ostatnio na rynku coraz więcej tytułów w takich właśnie klimatach. I bardzo dobrze – mam nadzieję, że jeszcze wiele razy dane nam będzie zanucić swoje wirtualne Jo-ho-ho! i butelka rumu!

Piracka Akella

Przyjrzyjmy się dokładniej dotychczasowym komputerowym, „pirackim” pozycjom. Z pewnością każdy gracz z dłuższym stażem pamięta stareńkie Pirates! autorstwa Sida Meiera. Owa gra swoją magiczną grywalnością potrafiła przykuć do monitora na bardzo długi czas. I chyba według wszystkich nie był to czas stracony. Już wtedy wielu pokochało takie klimaty i następne gry o podobnej tematyce połykali, niczym wygłodniałe rekiny. I tak, po kilku mniej lub bardziej udanych produkcjach w stylu Pirates! swoje plany zrobienia „pirackiej” gry ogłosiła firma Akella. Ich Sea Dogs, które pojawiły się pod koniec 2000 roku dla wielu okazały się grą bardzo dobrą i szybko zdobyły serca fanów. Nie była to jednak gra doskonała i wolna od błędów. Więc gdy została podana informacja, że trwają zaawansowane prace nad sequelem SD, wszyscy już mieli nadzieję, że zostaną wyeliminowane błędy z pierwszej części i dodane jakieś nowe innowacje, które dodadzą grze jeszcze więcej grywalności. Niektórzy już zaczęli nazywać nadchodzące Sea Dogs 2 „pirackim Morrowindem”.

I właśnie wtedy wszystko zaczęło się komplikować. Otóż, na ekrany kin wchodził wówczas film pt. Piraci z Karaibów i producenci, szukając kolejnych szans na promowanie filmu, przyszli do Akelli z propozycją stworzenia gry na podstawie filmu. W grę musiały pójść wysokie kwoty, bo panowie pod wpływem oferty Disney’a zdecydowali zmienić będące w produkcji SD2 na potrzeby filmu oraz przechrzcić je na Pirates of the Caribbean. W efekcie otrzymaliśmy nie do końca to, czego oczekiwaliśmy. Niektórzy się zawiedli, reszcie gra się bardzo spodobała. Mimo tego, niektórzy dalej po cichu liczą na wydanie prawdziwego, godnego sequela Sea Dogs – tego jednak jak na razie na horyzoncie nie widać, ale Akella niedawno zapowiedziała dwie kolejne „pirackie” gry. Pierwszą z nich jest Swashbucklers: Legacy of Drake, druga to Captain Blood.

Pod piracką banderą

Rafael Sabatini, urodzony w 1875 w małej wiosce we Włoszech, dał się poznać jako jeden z lepszych pisarzy, lubujących się w morskich klimatach. Napisał wiele nowel, większość może nie jest za dobrze znana, ale takie tytuły jak Czarny Łabędź czy też Sokół Morski być może są kojarzone przez niektórych. Jednak jego najbardziej rozpowszechnione książki to chyba trylogia opowiadająca o przygodach Petera Blooda – Captain Blood: His Odyssey (1922), Captain Blood Returns (1930) oraz The Fortunes of Captain Blood (1936). Pierwsza część zdobyła największe uznanie, w 1935 roku nawet nakręcono na jej motywach film. Wielkimi krokami zbliża się także gra, bazująca na tejże serii.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.