autor: Jacek Chlewicki
F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon - zapowiedź - Strona 4
F.E.A.R. to gra FPS autorstwa ojców m.in. Shogo, The Matrix Online i serii No One Lives Forever. Tytułowy akronim oznacza First Encounter Assault and Recon, co jest nazwą specjalnego rządowego oddziału militarnego ds. likwidacji wszelakiego terroryzmu.
Przeczytaj recenzję F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon - recenzja gry
Można śmiało powiedzieć, że gra będzie na swój sposób rewolucyjna, bo oto po raz pierwszy zastosowano w tego typu produkcji FPP, efekt bullet time. Wyobraźcie sobie akcje znane z filmu The Matrix, widziane z pierwszej osoby! Przykładowy moment z gry - rzucacie granat i... bach! Bullet Time odpalony, widzimy jak wokół granatu zaczyna się tworzyć, co tu dużo mówić – bańka, która zwiększa się i zwiększa, po czym eksploduje z wielką siłą, niszcząc wszystko dookoła! A bohater pod naszą kontrolą, przy odrobinie szczęścia i chęci, odskakuje w efektowny sposób z niebezpiecznego miejsca. W trakcie konkretnej bitwy, będziemy mogli walczyć z przeciwnikiem również podczas zwolnionego tempa. Wtedy można używać Wszelkich kopniaków, pchnięć i innych posunięć. Skaczesz, obrót i... kopnięcie! Przeciwnik odskakuje do tyłu z małpią sprawnością, obijając się przy okazji o wszelkie barierki i słupki – oczywiście uwzględniając przy tym fizykę (odpowiedzialny w grze za fizykę - Havoc 2.0). Obawiam się jednak, że użycie bullet time może spowodować popłoch i zamieszanie ze strony gracza. Niezłym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie perspektywy TPP podczas używania tego elementu, co ułatwiłoby wyraźnie graczom zabawę.
Gra F.E.A.R. zapowiadana jest na I kwartał 2005 roku, a nam pozostaje jedynie czekać, być cierpliwym i mieć nadzieje, że obietnice producenta, czyli firmy Monolith, zostaną w 100% spełnione!
Jacek „Jack” Chlewicki