Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 lipca 2004, 13:55

autor: Jacek Chlewicki

F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon - zapowiedź - Strona 4

F.E.A.R. to gra FPS autorstwa ojców m.in. Shogo, The Matrix Online i serii No One Lives Forever. Tytułowy akronim oznacza First Encounter Assault and Recon, co jest nazwą specjalnego rządowego oddziału militarnego ds. likwidacji wszelakiego terroryzmu.

Można śmiało powiedzieć, że gra będzie na swój sposób rewolucyjna, bo oto po raz pierwszy zastosowano w tego typu produkcji FPP, efekt bullet time. Wyobraźcie sobie akcje znane z filmu The Matrix, widziane z pierwszej osoby! Przykładowy moment z gry - rzucacie granat i... bach! Bullet Time odpalony, widzimy jak wokół granatu zaczyna się tworzyć, co tu dużo mówić – bańka, która zwiększa się i zwiększa, po czym eksploduje z wielką siłą, niszcząc wszystko dookoła! A bohater pod naszą kontrolą, przy odrobinie szczęścia i chęci, odskakuje w efektowny sposób z niebezpiecznego miejsca. W trakcie konkretnej bitwy, będziemy mogli walczyć z przeciwnikiem również podczas zwolnionego tempa. Wtedy można używać Wszelkich kopniaków, pchnięć i innych posunięć. Skaczesz, obrót i... kopnięcie! Przeciwnik odskakuje do tyłu z małpią sprawnością, obijając się przy okazji o wszelkie barierki i słupki – oczywiście uwzględniając przy tym fizykę (odpowiedzialny w grze za fizykę - Havoc 2.0). Obawiam się jednak, że użycie bullet time może spowodować popłoch i zamieszanie ze strony gracza. Niezłym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie perspektywy TPP podczas używania tego elementu, co ułatwiłoby wyraźnie graczom zabawę.

Gra będzie wymiatać, jak ten koleś ze swojego karabinu

Gra F.E.A.R. zapowiadana jest na I kwartał 2005 roku, a nam pozostaje jedynie czekać, być cierpliwym i mieć nadzieje, że obietnice producenta, czyli firmy Monolith, zostaną w 100% spełnione!

Jacek „Jack” Chlewicki

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.