Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 lipca 2004, 13:55

autor: Jacek Chlewicki

F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon - zapowiedź - Strona 4

F.E.A.R. to gra FPS autorstwa ojców m.in. Shogo, The Matrix Online i serii No One Lives Forever. Tytułowy akronim oznacza First Encounter Assault and Recon, co jest nazwą specjalnego rządowego oddziału militarnego ds. likwidacji wszelakiego terroryzmu.

Można śmiało powiedzieć, że gra będzie na swój sposób rewolucyjna, bo oto po raz pierwszy zastosowano w tego typu produkcji FPP, efekt bullet time. Wyobraźcie sobie akcje znane z filmu The Matrix, widziane z pierwszej osoby! Przykładowy moment z gry - rzucacie granat i... bach! Bullet Time odpalony, widzimy jak wokół granatu zaczyna się tworzyć, co tu dużo mówić – bańka, która zwiększa się i zwiększa, po czym eksploduje z wielką siłą, niszcząc wszystko dookoła! A bohater pod naszą kontrolą, przy odrobinie szczęścia i chęci, odskakuje w efektowny sposób z niebezpiecznego miejsca. W trakcie konkretnej bitwy, będziemy mogli walczyć z przeciwnikiem również podczas zwolnionego tempa. Wtedy można używać Wszelkich kopniaków, pchnięć i innych posunięć. Skaczesz, obrót i... kopnięcie! Przeciwnik odskakuje do tyłu z małpią sprawnością, obijając się przy okazji o wszelkie barierki i słupki – oczywiście uwzględniając przy tym fizykę (odpowiedzialny w grze za fizykę - Havoc 2.0). Obawiam się jednak, że użycie bullet time może spowodować popłoch i zamieszanie ze strony gracza. Niezłym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie perspektywy TPP podczas używania tego elementu, co ułatwiłoby wyraźnie graczom zabawę.

Gra będzie wymiatać, jak ten koleś ze swojego karabinu

Gra F.E.A.R. zapowiadana jest na I kwartał 2005 roku, a nam pozostaje jedynie czekać, być cierpliwym i mieć nadzieje, że obietnice producenta, czyli firmy Monolith, zostaną w 100% spełnione!

Jacek „Jack” Chlewicki

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.