Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 15 lipca 2004, 13:55

autor: James

F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon - zapowiedź

F.E.A.R. to gra FPS autorstwa ojców m.in. Shogo, The Matrix Online i serii No One Lives Forever. Tytułowy akronim oznacza First Encounter Assault and Recon, co jest nazwą specjalnego rządowego oddziału militarnego ds. likwidacji wszelakiego terroryzmu.

Przeczytaj recenzję F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Niedawne targi E3, które miały miejsce w Los Angeles, spowodowały niemałą burzę w branży komputerowej. Gracze, po obejrzeniu masy trailerów i screenów z nadchodzących produkcji, owładnięci zostali chęcią posiadania wszystkich tych gier, które były pokazane na targach, zaś ludzie bardziej związani z tą branżą (czyt. serwisy komputerowe, czasopisma), pośpiesznie porządkują zdobyte informacje. No cóż, zwykłe zjawisko, bo jak wiadomo, po każdej burzy trzeba trochę posprzątać. Tegoroczna impreza pokazała, iż przebojowe gry znane z przeszłości doczekają się wielkich kontynuacji, i będą to z pewnością hity lub też wielkie rozczarowania - tylko te dwie opcje są brane pod uwagę przez graczy. Sytuacja ta z pewnością inspiruje producentów do dokładniejszej pracy nad każdym z produktów, z czego my powinniśmy się cieszyć. Tytuły gier same sobie zapracowały na przedwczesne nazwanie ich „hitami” (nawet zanim, wyszły okrzyczano je już wspaniałymi produkcjami). Wszyscy oczekują po „wielkim” Half – Life 2 mega-sukcesu na światowym rynku, chociażby dzięki wyśmienitej grafice. „Stary, ale nadal jary” Doom, tym razem numer 3, ma wgniatać graczy w fotel, a to dzięki niezwykłemu klimatowi grozy. Następna część „kasowego” Drivera przypomni się graczom po paru latach nieobecności pod trochę odświeżoną nazwą „Driv3r”. Zaś kolejna część świetnego GTA, o podtytule San Andreas, mocnym uderzeniem wprowadzi nas w gangsterskie klimaty latynoamerykańskie. Takich tytułów mógłbym wymieniać wiele, jednakże oprócz kontynuacji starych i sprawdzonych już przebojów, producenci zaserwowali nam na targach prezentacje gier nowych, niemających swoich konkretnych poprzedników. Jednym z takich projektów jest produkcja firmy Vivendi Universal Game i Monolith (autorzy m. in. No One Lives Forever, a aktualnie w trakcie tworzenia Matrix Online), pt. „F.E.A.R.”, strzelaniny z gatunku FPP, osadzonej w klimatach znanych z filmu The Ring i The Matrix. Niezła mieszanka, czyż nie? Nie bójcie się jednak przeczytać tej zapowiedzi…

Minuty przed akcją…

Tryb Battlefield Portal jest jak obietnica ciasta i podstępna GLaDOS w jednym
Tryb Battlefield Portal jest jak obietnica ciasta i podstępna GLaDOS w jednym

Przed premierą

Klasyczne odsłony Battlefielda powracają w odświeżonej wersji. Ale nie do końca w takiej postaci, jakiej oczekiwaliśmy. Nowy tryb Battlefield Portal budzi tyle samo nadziei, co niepokoju.

Battlefield jest najlepszy, gdy nie jest realistyczny
Battlefield jest najlepszy, gdy nie jest realistyczny

Przed premierą

Pierwsza prezentacja Battlefielda 2042 wzburzyła część fanów, którzy zarzucają mu odejście w kierunku kompletnie nierealistycznej rozgrywki. BF skończył się na Kill ‘Em All. Otóż nie – Battlefield właśnie wraca klimatem do swoich najlepszych czasów.

Far Cry 6 - trochę wojenny horror, trochę komedia dla nastolatków
Far Cry 6 - trochę wojenny horror, trochę komedia dla nastolatków

Przed premierą

Najnowszy Far Cry oferuje olbrzymi otwarty świat, okrutną wojnę domową na tropikalnej rajskiej wyspie oraz złożonego psychologicznie przeciwnika, z którym musimy się zmierzyć. A to jeszcze nie wszystko...