Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 19 lutego 2004, 14:44

autor: Piotr Szczerbowski

Thief: Deadly Shadows - zapowiedź - Strona 6

Kolejna część kultowej serii Thief, zaliczanej do gatunku gier akcji typu „stealth” lub też FPS - first person sneaker. Podobnie jak w poprzedniczkach, tak i tu gracz staje się średniowiecznym złodziejem Garrettem, prawdziwym mistrzem w swoim fachu...

Epilog

Po przetestowaniu ostatniego „dzieła” panów z Ion Strom, pomyślałem sobie, czy tej części zapowiedzi nie należałoby może nazwać nekrologiem. Deus Ex: Invisible War, tworzony notabene na tym samym silniku graficznym i przez tę samą grupę, okazał się być projektem chybionym i coraz bardziej martwię się o losy mojego upragnionego złodziejaszka. Po euforii, jaka ogarnęła mnie przy okazji wznowienia prac nad nową częścią serii Thief, przyszedł czas na zmianę nastroju. Nie zdziwiłbym się, gdyby premierę, aktualnie przewidzianą na „przed wakacjami”, jeszcze odłożono, gdyż jak podają dobrze poinformowane źródła, z obiecanych nam elementów niewiele wydaje się działać (np. problem z dynamicznymi cieniami i ich rozpoznawaniem przez sztuczną inteligencję gry – nie wiadomo, czy strażnicy będą mogli nas dzięki rzucanym cieniom rozpoznać).

Jak twierdzą autorzy, przesiadka na silnik Unreala zaoszczędziła im miesiące żmudnej pracy, ale nie jest to niestety silnik mogący być z powodzeniem zastosowany w grze pokroju Thiefa. Z tego powodu większość kodu została przepisana lub napisana zupełnie od nowa. Wydanie gry równocześnie na konsolę XBOX oraz komputery PC, też nie wróży jej najlepiej. Konsola nie posiada mocy obliczeniowej mogącej równać się z komputerową, i mimo wszelkich opowiastek z optymalizacją pamięci oraz spójnością poszczególnych elementów tegoż urządzenia, jest ono ciągle sprzętem o niskich osiągach. Jak przyznano po wydaniu Deus Ex: IW, większość kodu musiała zostać wycięta, gdyż konsola by sobie z nią nie poradziła. Pozostaje mieć nadzieję, że tworząc nowego Thiefa autorzy nie skupią się tylko na konsoli i nie sprzedadzą nam obciętego produktu. Inaczej wierni fani im tego nigdy nie wybaczą, a trzeci Thief okaże się ostatnim. Oby prawda okazała się być zupełnie inna, a sama gra była doskonała pod każdym względem.

Zodiac

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.