autor: Borys Zajączkowski
Earth 2160 - zapowiedź - Strona 4
Kolejna, oznaczona datą 2160, strategia czasu rzeczywistego ze znanej serii Earth, którą już od roku 1998 tworzy znane krakowskie studio developerskie Reality Pump. Akcja tej części stanowi kontynuację wydarzeń, w których uczestniczyliśmy poprzednio...
Przeczytaj recenzję Earth 2160 - recenzja gry
Spośród nowinek zawartych w nowym silniku wymienić należy obsługę wersji 1.4 pixel shadera. Do wody wyglądającej jak woda zdążyliśmy już od czasu „Morrowinda” przywyknąć, teraz kolej na metale noszące ślady używania i zużycia – element, który zawsze wyróżniał „Gwiezdne wojny” spośród konkurencyjnych filmów science fiction, gdyż tam nic nie lśniło fabryczną świeżością po stoczeniu kilkunastu batalii i korpusy większości maszyn były pogięte, nadpalone i wielokrotnie klepane. Tak samo będzie w „Earth 2160”.
Ponad to toczenie walk na powierzchniach dalece się od siebie różniących planet prosi się nie tylko o różne tereny, ale o zupełnie odmienne scenerie – wpływu cykli dobowych i ilości księżyców z nich nie wyłączając. Projektowanie tak nieziemskich światów umożliwi zaawansowany, a mimo to prosty w obsłudze (wiem, bo widziałem) edytor, który zostanie graczom udostępniony w finalnej wersji gry. Spośród posiadanych przezeń opcji przytoczyć się godzi możliwość używania własnych, choćby z aparatu cyfrowego ściągniętych tekstur.
Lekarstwo na jesienną deprechę?
Wprawdzie piszę ten tekst w przeddzień Walentynek, karnawał trwa, a przed nami zarówno wiosenne miłości, jak i wakacyjne szaleństwa, ale nie zapominajmy, że jesienią znowu będziemy w minorowych humorach. Przezorny Zawsze Ubezpieczony. :-) W tym roku ubezpiecza nas zapowiadana na jesień data wydania „Eartha 2160”. Zanim to nastąpi, już na maj planowane jest zakrojone na szeroką skalę alfa-testowanie z udziałem graczy – to po to, by na każdym etapie produkcji maksymalnie grywalność podkręcać. O ile jednak podanej dacie wydania nigdy zawierzać w tym biznesie nie jest bezpiecznie i może się okazać, że deprechę będziemy musieli leczyć babcinymi ;-) metodami, o tyle jednego możemy być pewni: Reality Pump nie produkuje bubli. Wieloletni dorobek firmy pozwala zaufać podawanym przez nią zapowiedziom – „Earth 2160” z całą pewnością będzie wspaniałą grą strategiczną.
Shuck