Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 lutego 2004, 15:43

autor: Borys Zajączkowski

Earth 2160 - zapowiedź - Strona 4

Kolejna, oznaczona datą 2160, strategia czasu rzeczywistego ze znanej serii Earth, którą już od roku 1998 tworzy znane krakowskie studio developerskie Reality Pump. Akcja tej części stanowi kontynuację wydarzeń, w których uczestniczyliśmy poprzednio...

Przeczytaj recenzję Earth 2160 - recenzja gry

Spośród nowinek zawartych w nowym silniku wymienić należy obsługę wersji 1.4 pixel shadera. Do wody wyglądającej jak woda zdążyliśmy już od czasu „Morrowinda” przywyknąć, teraz kolej na metale noszące ślady używania i zużycia – element, który zawsze wyróżniał „Gwiezdne wojny” spośród konkurencyjnych filmów science fiction, gdyż tam nic nie lśniło fabryczną świeżością po stoczeniu kilkunastu batalii i korpusy większości maszyn były pogięte, nadpalone i wielokrotnie klepane. Tak samo będzie w „Earth 2160”.

Ponad to toczenie walk na powierzchniach dalece się od siebie różniących planet prosi się nie tylko o różne tereny, ale o zupełnie odmienne scenerie – wpływu cykli dobowych i ilości księżyców z nich nie wyłączając. Projektowanie tak nieziemskich światów umożliwi zaawansowany, a mimo to prosty w obsłudze (wiem, bo widziałem) edytor, który zostanie graczom udostępniony w finalnej wersji gry. Spośród posiadanych przezeń opcji przytoczyć się godzi możliwość używania własnych, choćby z aparatu cyfrowego ściągniętych tekstur.

Lekarstwo na jesienną deprechę?

Wprawdzie piszę ten tekst w przeddzień Walentynek, karnawał trwa, a przed nami zarówno wiosenne miłości, jak i wakacyjne szaleństwa, ale nie zapominajmy, że jesienią znowu będziemy w minorowych humorach. Przezorny Zawsze Ubezpieczony. :-) W tym roku ubezpiecza nas zapowiadana na jesień data wydania „Eartha 2160”. Zanim to nastąpi, już na maj planowane jest zakrojone na szeroką skalę alfa-testowanie z udziałem graczy – to po to, by na każdym etapie produkcji maksymalnie grywalność podkręcać. O ile jednak podanej dacie wydania nigdy zawierzać w tym biznesie nie jest bezpiecznie i może się okazać, że deprechę będziemy musieli leczyć babcinymi ;-) metodami, o tyle jednego możemy być pewni: Reality Pump nie produkuje bubli. Wieloletni dorobek firmy pozwala zaufać podawanym przez nią zapowiedziom – „Earth 2160” z całą pewnością będzie wspaniałą grą strategiczną.

Shuck

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?