Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Tom Clancy's The Division 2 Przed premierą

Przed premierą 4 lutego 2019, 18:00

autor: Michał Mańka

Najczęściej mainstream, od święta dobre indie. PC-towy beton z dodatkiem konsoli.

Graliśmy w The Division 2 - to mogłoby być The Division 1,5

Druga część sieciowej strzelanki Ubisoftu przynosi sporo drobnych zmian, ale ostatecznie gra wygląda tak bardzo podobnie do poprzedniej części, że naprawdę trudno będzie Wam opędzić się od uczucia déjà vu.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry The Division 2 – postapokalipsa lepsza niż w Falloucie

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Recenzując pierwsze The Division, nie kryłem się z tym, że podchodziłem do tej pozycji z ogromną nadzieją na niezwykle klimatyczny produkt, który wciągnie mnie nie na dziesiątki, a na setki godzin. Choć odrobinę się zawiodłem, tytuł dostarczony przez Ubisoft uznałem za dobry, a studio Massive Entertainment udanie rozwinęło go kolejnymi rozszerzeniami. Wraz z patchem 1.8 gra osiągnęła kształt, jakiego życzylibyśmy sobie w dniu premiery, a potem zapowiedziano The Division 2.

Z ulgą odetchnąłem, słysząc na zorganizowanym przez Ubisoft pokazie, że wszystkie pomysły z pierwszej części wracają w takiej samej lub delikatnie usprawnionej formie, a gra zaoferuje także zupełnie nowe elementy zabawy. Po spędzeniu 8 godzin z The Division 2 w ramach dwóch prezentacji mam już całkiem dobry obraz tego, czym jest nadchodząca druga odsłona cyklu, i mogę z przekonaniem powiedzieć, że to bardziej The Division 1,5... co niekoniecznie musi stanowić minus, ale może zawieść część graczy – w zależności od ich oczekiwań.

DWA POKAZY – JEDEN TEKST

Na zaproszenie Ubisoftu zaliczyliśmy dwa wydarzenia związane z The Division 2: grudniowy wyjazd do Malmö na prezentację rozgrywek PvP, w ramach których sprawdziliśmy zabawę w Strefach Mroku oraz tzw. „zorganizowane PvP”, w grze nazwane „Konfliktami”, a także styczniowy hands-on w Paryżu, podczas którego przetestowałem część kampanii fabularnej i endgame, na którego brak tak bardzo narzekali gracze w pierwszej odsłonie cyklu. Postanowiliśmy nie tworzyć dwóch osobnych tekstów, zamiast tego publikując jedną kompletną zapowiedź The Division 2, z której – mamy nadzieję – dowiecie się wszystkiego, co chcielibyście wiedzieć o nadchodzącej produkcji Massive Entertainment przed jej premierą.

Nowy Jork - Waszyngton 1:0

Graliśmy w The Division 2 - to mogłoby być The Division 1,5 - ilustracja #1
Agenci wyruszają na poszukiwanie klimatu, który nie dotarł z Nowego Jorku do Waszyngtonu.

Kiedy po raz pierwszy ujrzałem The Division 2 podczas E3 2018, natychmiast rzucił mi się w oczy brak zimowej aury, którą tak urzekła mnie pierwsza odsłona serii. Wiadome było, że sceneria się zmieni, by twórcy uniknęli zarzutów o zbytnie podobieństwo obu gier, ale nawet teraz nie jestem przekonany do specyficznej, pełnej zieleni, postapokaliptycznej wizji Waszyngtonu. W opustoszałym Nowym Jorku było coś przerażającego, a tu jest po prostu… pusto. Może wynika to również z faktu, że Nowy Jork znam znacznie lepiej, ale w ostatecznym rozrachunku liczyć się będzie to, jakie aktywności zaoferuje nowe miasto.

A skoro już o scenerii mowa, to muszę wyznać, że druga część nie jest tak ładna, jak bym sobie tego życzył. Podczas grudniowego wyjazdu na pokaz elementów PvP testowałem The Division 2 na Xboksie One X i gra momentami wydawała się autentycznie brzydka. Przeszkadzało mi również zbytnie zaciemnienie niektórych lokacji. Podziemne parkingi czy wnętrza magazynów jak najbardziej powinny być częściowo skryte w mroku, ale miło byłoby jednak móc zobaczyć cokolwiek poza elementami interfejsu wskazującymi wrogów. Niewiele lepiej wygląda to w przypadku udostępnionej ostatnio wersji na PC – oczywiście, jest stabilne 60 klatek, więc nie mogę się przyczepić do płynności rozgrywki, ale otoczenie nadal nie zachwyca. Może przemawia przeze mnie sentyment, jednak ośnieżony Nowy Jork robił dużo przyjemniejsze wrażenie... czyżby sztuką było ukrycie średniej jakości tekstur pod śniegiem?

GDZIE SĄ DLC?

Ważną zmianą jest rezygnacja z płatnych dodatków, które zawsze dzielą społeczność. Choć wciąż istnieje season pass do The Division 2, zapowiedziane już trzy popremierowe epizody rozwijające grę każdy posiadacz podstawki uzyska za darmo. Natomiast osoby z season passem dostęp do nich otrzymają tydzień wcześniej, dostaną też m.in. unikatowy strój dla agenta, nowe emotki oraz 8 specjalnych zadań, które skupią się na zbadaniu wydarzeń w Waszyngtonie od momentu wybuchu epidemii. Po premierze w The Division 2 pojawią się również dodatkowe specjalizacje dla agentów, graczom z season passem udostępnione od razu – niestety, na ten moment nie wiadomo, jak to będzie wyglądać w przypadku posiadaczy samej podstawki.

Graliśmy w The Division 2 - to mogłoby być The Division 1,5 - ilustracja #2
Jeśli chcieliście kiedyś zamieszkać w Białym Domu to macie szczęście - to tu mieści się baza operacyjna SHD.

The Division 2 zmienia się odrobinę również w warstwie fabularnej. O ile pierwsza odsłona serii skupiała się przede wszystkim na poczynaniach agentów SHD w obliczu ataku terrorystycznego, tak tutaj lepiej poznamy sytuację cywili w świecie po tak drastycznych zmianach. Tak, nadal pokierujemy agentem, nadal będziemy działać w imieniu organizacji, ale historia poprowadzi nas przez trzy różne „osady”, które cywile założyli na terenie zrujnowanego Waszyngtonu. Każda będzie mieć swoje unikatowe postacie, które wspomogą nas w trakcie tej przygody, każda będzie się także rozwijać w miarę progresu opowieści. Im więcej pomożemy cywilom na danym terenie, tym łatwiej będzie im przetrwać, tym większa liczba handlarzy stanie się dostępna i tym lepiej (oraz bezpieczniej) będzie wyglądać okolica.

To wszystko ma być częścią systemu symulacji żyjącego świata, dzięki któremu chociażby spotkamy osoby zmierzające z zapasami do swojej siedziby, wpadniemy na wrogi patrol szukający okazji do szabru czy będziemy musieli walczyć o już odzyskany punkt kontrolny – jeden z deweloperów zapewnił mnie, że frakcje będą starały się umacniać swoją pozycję w mieście poprzez próby odbicia obszarów przejętych przez cywili. O ile tylko nie będzie to tak irytujące jak najazdy templariuszy w Assassin’s Creed Revelations, to pomysł brzmi dobrze i mam nadzieję, że się sprawdzi.

Graliśmy w The Division 2 - to mogłoby być The Division 1,5 - ilustracja #3
Zima już się skończyła, ale choinki dalej nie wynieśli... może deweloperzy też tęsknią za NYC?

A skoro już o frakcjach mowa, dodam, że i tym razem natkniemy się na różnych przebierańców, którzy czynić będą użytek z broni palnej i białej w imieniu grup Hyenas, True Sons oraz Outcasts. W szeregach każdej z nich występuje kilka typów przeciwników, mniej lub bardziej wytrzymałych oraz mniej lub bardziej irytujących. Co ciekawe, nie mówiono dotychczas o czwartej frakcji, bezpośrednio powiązanej z endgame’em The Division 2 – chodzi o grupę militarną Black Tusk, która napsuje nam sporo krwi, kiedy osiągniemy już 30 poziom i doświadczymy inwazji na miasto. Czwarta frakcja pojawia się dopiero po ukończeniu kampanii i będzie największą zmorą Waszyngtonu (więcej na ten temat w sekcji poświęconej endgame’owi).

W ramach kampanii, którą przechodzić można pojedynczo lub w grupie maksymalnie czterech graczy, dostępny będzie szereg misji głównych oraz wszelkiego rodzaju aktywności poboczne, które dość pozytywnie mnie zaskoczyły. Nie są one oczywiście arcydziełami narracji i nie wprowadzają nowych mechanik do rozgrywki, ale okazały się zarówno bardziej rozbudowane, jak i bardziej zróżnicowane niż w pierwszym The Division. Niektóre misje poboczne były dłuższe niż część zadań fabularnych z poprzedniej odsłony, co powinno spodobać się wszystkim łaknącym obszerniejszej zawartości. Ich zaplecze fabularne też potrafi zaintrygować – no bo w sumie w jakiej innej grze zostajemy wysłani, by odzyskać Deklarację niepodległości? Liczę na jakiś easter egg nawiązujący do Skarbu narodów!

Graliśmy w The Division 2 - to mogłoby być The Division 1,5 - ilustracja #4
ZA MAŁO FLAG USA!

Oprócz misji fabularnych czeka nas oczywiście cała masa aktywności typu kopiuj-wklej: rozrzucone po mieście ukryte zapasy zostawione przez SHD, losowo aktywowane misje wymuszające na nas pomoc cywilom w uruchomieniu propagandowej transmisji (to tylko jeden z przykładów, trafiłem na takie zdanie przypadkiem) czy kupa znajdziek w postaci telefonów z nagraniami dotyczącymi poprzednich wydarzeń. Na ten moment nie spotkałem jedynie żadnego „echa”, czyli wizualizacji zaistniałych sytuacji tworzących klimat w pierwszym The Division, ale liczę, że studio Massive nie pozbyło się tak ładnego elementu z poprzedniej gry.

TWOIM ZDANIEM

Która gra jest lepsza?

The Division 2
58,5%
Anthem
41,5%
Zobacz inne ankiety
Doom Eternal to przeurocza rzeź dla każdego – wiemy, bo graliśmy
Doom Eternal to przeurocza rzeź dla każdego – wiemy, bo graliśmy

Przed premierą

Znasz Dooma od 1993 roku? Będziesz zachwycony! Grałeś tylko w poprzednią część z 2016? Będziesz zachwycony! Doom Eternal zapowiada się na prawdziwą „klasykę na czasie”.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Komentarze Czytelników (44)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
04.02.2019 19:34
Dawko062
😂
6
odpowiedz
5 odpowiedzi
Dawko062
49
Pora umierać

The Division 2 - to mogłoby być The Division 1,5

O to jak każda ostatnia gra Ubi$oftu:

- Far Cry 4 - Far Cry 3,5
- Far Cry 5 - Far Cry 4,5
- Far Cry: New Dawn - Far Cry 5,5
- AC: Oddysey - AC: Origins,5
- Rayman Legends - Rayman Origins,5

post wyedytowany przez Dawko062 2019-02-04 19:36:32
04.02.2019 19:26
XboxOneS
XboxOneS
13
Gry łączą a nie dzielą !

Kurczę. Już naprawdę byłem zadowolony z ostatnich prac ubisoftu. Mimo że nie wszystko wychodziło im doskonalę to chociaż próbowali. Najpierw Far Cry New Dawn a teraz to.

04.02.2019 19:34
Dawko062
😂
6
odpowiedz
5 odpowiedzi
Dawko062
49
Pora umierać

The Division 2 - to mogłoby być The Division 1,5

O to jak każda ostatnia gra Ubi$oftu:

- Far Cry 4 - Far Cry 3,5
- Far Cry 5 - Far Cry 4,5
- Far Cry: New Dawn - Far Cry 5,5
- AC: Oddysey - AC: Origins,5
- Rayman Legends - Rayman Origins,5

post wyedytowany przez Dawko062 2019-02-04 19:36:32
04.02.2019 19:43
odpowiedz
WarriorOI
21
Konsul

po ograniu bety Anthem to division 1 z dnia premiery jest lepsze niz ten potworek ;) division 1.5 biore w ciemno!

04.02.2019 19:58
darden
odpowiedz
darden
36
Pretorianin

bugisoft ma ewidentnie problemy z tworzeniem ładnej grafiki wszystkie ich gry wyglądają co najmniej dziwne jak by miały coś nałożone na tekstury mimo iż lubie wiele ich gier to poziomem grafiki nie dorównują innym producentom nawet naszemu rodzimemu wiedźminowi

04.02.2019 20:04
DM
odpowiedz
DM
158
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

Nie wyobrażam sobie, żeby gra ukazała się bez trybu "survival" w momencie premiery lub chociaż tuż po niej - najlepszej wersji battle royale jaką wymyślono, i to jeszcze przed PUBG.

To w sumie nawet bardziej istotne niż rajdy, których spróbuje zapewne procentowo "garstka" grających. Survival za to mógłby być podstawą endgamu dla singli czy małych ekip.

04.02.2019 20:10
D.a.r.k.ELF
-12
odpowiedz
8 odpowiedzi
D.a.r.k.ELF
21
Konsul
Wideo
9.0

Ale GOL pierdy gada ;) Gierka wygląda dużo ładniej i lepiej niż 1, żeby wiedzieć więcej trzeba należeć do oficjalnej grupy fanów :D Ciekawe w co oni grali.. wszystko jest lepsze i lepiej wykonanie a dodatkowo kampania single na 40 godzin! A na potwierdzenie moich słów polecam pierwsze 15 minut z początku gry :) https://youtu.be/fFma4R5ztMk

04.02.2019 20:17
TraXsoN
😉
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
TraXsoN
75
Konsul

STANDARD i kto jeszcze nie zakapował to radzę wreszcie wyjść z bajkowych zwiastunów ubisoftu

04.02.2019 20:35
😁
odpowiedz
1 odpowiedź
OldBoy80
1
Junior

1,5 czy 6,5 czy V, I, PEN -- jeśli jest taka jak pierwsza część lub ewentualnie lepsza to biore uber max premium social wersję od razu!!! Dla mnie ta gra jest warta każdych piniędzy. Że jedynka miała problemy to tylko wina gimbusuuuf którzy na aleedrogo codziennie konta kupowali po 10zł aby jakiegoś czita se zapodać. Pierwsza część miodzio 800h ++ na pc i xone.... ogólnie wszytkie gry ubi są świetne - jedne mniej jedne więcej od drugich ale biorąc pod uwagę cały wkład to ubi jest cool. EA też ma zajefajne gry... :) pozdrawiam wszystkich agentuuuff.

04.02.2019 20:48
odpowiedz
Seboolek
146
Ssak Naczelny

Nie podoba mi sie. Snieg to bylo cos pieknego w tej grze, mozna bylo go az poczuc z ekranu. Liczylem ze go udoskonala i bedzie jeszcze cudowniej a tu takie cos. Obejde sie.

04.02.2019 21:01
odpowiedz
zanonimizowany1277705
9
Pretorianin

I dla mnie na tle "jedynki" wygląda to bardzo nijako. Wolę po raz kolejny błąkać się po świątecznym NY. Tamten klimat jest nie do podrobienia.

04.02.2019 21:02
odpowiedz
Denfants
0
Legionista

E tam i tak kupię.

04.02.2019 21:10
NewGravedigger
😈
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
NewGravedigger
131
spokooj grabarza
Wideo

https://www.youtube.com/watch?v=njfj6KwEAfg

tak tylko przypomnę jak to powinno wyglądać

04.02.2019 23:20
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
koka31
32
Pretorianin

Nie wiem czemu zawsze na ich pokazach jest wow.Pamietam jak widzialem 1 bylem tak napalony ze tylko czekalem odrazu media,pozniej instalacja na ps4 i...Szok !Wydawalo mi sie ze to inna gra!Tutaj to samo piekne pokazy gra odpalona nie wiem na czym bo pozniej juz z wersji xbox x znowu inna gra.Nie twierdze ze nie zagram bo gra mnie pochlonela na setki godzin ale juz nie nabiore sie na ta pokazowke ochow achow ze jakie to wow.

05.02.2019 05:09
📄
odpowiedz
3 odpowiedzi
WarriorOI
21
Konsul

Doceniam zart na pierwszej stronie:

mamy nadzieję – dowiecie się wszystkiego, co chcielibyście wiedzieć o nadchodzącej produkcji Massive Entertainment przed jej premierą.

co smiechłem to moje ;)

no bo w sumie w jakiej innej grze zostajemy wysłani, by odzyskać Deklarację niepodległości

fallout 3?

ucieszy Was zapewne wieść o normalizacji Stref Mroku

juz jakis czas nie gram w jedynke, ale od zawsze tam decydowal skill i dobranie przedmiotow. nigdy nie bylo tak ze bron xyz jest najlepsza ze wszystkiego i kazdy z niej zabija jak leci. dobor sprzetu, dobor buildu, poziom zgrania z druzyna i skill (co headshot to headshot).

pamietam tez ze był podział na przedziały punktowe (gearscore), ale to tez ludzie ogarnieci troszke exploitowali ;) endgame to endgame - nie ma litosci.

No bo jak inaczej wytłumaczyć headshoty z karabinu wyborowego zabierające ponad 300 tysięcy punktów zdrowia i jedynie znikomy fragmencik paska zdrowia elitarnego przeciwnika?

nie wiem kogo redakcja wyslala do szwecji, ale chyba popelnila blad:
1. karabin karabinowi nie rowny. tak juz w jedynce byly mocniejsze i slabsze. w tej samej "klasie broni" byly spore roznice pomiedzy modelami
2. jaki gear? perfect rolle? przedmioty najwyszej mozliwej jakosci? full spec pod sniperki z najlepszymi talnetami na porzadnej sniperce wymagajacej skilla?
3. jesli na dwa powyzsze padly w miare sensowne odpowiedzi to w tej grze i tak chodzi o to zeby najpierw sie meczyc, ubrac lepiej, przejsc bez problemu to z czym sie meczylismy i odpalic jeszcze wyzszy poziom trudnosci... moze wystarczylo spytac obsluge jaki sprzet wam dali, jaki zalecany na misje itd?

a teraz pytania o wszystko, bo w tekst to strasznie lanie wody, jedziemy:

0. Czy Hamish Bode ciagle u nich pracuje i odpowiada za community?
1. Jak itemizacja? Sa nowe talenty na broniach? Stare sie powtarzaja? Moze stare zmieniono? Pula wieksza czy mniejsza? Co z rerollowaniem?
2. Czy poprawili skrzynke? Interface, kategorie? Moze wlasne przegrodki edytowalne? Kopanie w starej to byl koszmar.
3. Czy sa loadouty w koncu? Ciagle gdzies mam kartki ze spisami przedmiotow pod konkretny build...
4. Co z opcjami spolecznosciowymi? "Gildie"? Cos wiecej? Cokolwiek na temat?
5. Co z setami? Ile na start? Czy wszystkie nowe?
6. Jak z lootowaniem? Zbieranie matsów nie było przyjemne, czy crafting zmieniono, jesli tak to jak?
7. czy na premiere beda dostepne misje a'la Underground? PvE, losowe mapki, losowi przeiwnicy itd? PvP na arenkach mnie absolutnie nie interesuje, ale te misje byly super.

post wyedytowany przez WarriorOI 2019-02-05 06:33:02
05.02.2019 09:53
odpowiedz
1 odpowiedź
Gieszu
11
Konsul

Przyszedł mi właśnie amd ryzen 5 2600. Uhahany otwieram pudełko z procem kodu nie ma, dzwonie.do sklepu z którego zamawiałem pierwsze słyszą, że do tego modelu taka promocja jest. Ani rtv euro ani mediaexpert nie.mają.tych procy z kodem. Także uważać przy ewentualnych zamówieniach

05.02.2019 19:56
KUBA87
odpowiedz
1 odpowiedź
KUBA87
7
Chorąży

Jak powstało Divison 2???
Z mapy Divison 1 odjęto śnieg :lol:

06.02.2019 02:35
odpowiedz
Colidace
50
Pretorianin

The Division najlepsza gra jak zawsze, Destiny 2 Forsaken świetne, Anthem raczej nie dotrzyma tempa. A czym mniej polaków z CS w The Division tym lepiej, nie zrobi się z tego bieganina jak w BF bez mózgu szkoda patrzeć jak CS'owe "platyny" całują stopy NPC z The Division nie mówiąc już o DZ :D

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze