autor: Radosław Grabowski
Świątynia Pierwotnego Zła - przed premierą - Strona 2
Greyhawk: The Temple of Elemental Evil to gra z gatunku cRPG bazująca na klasycznym module Advanced Dungeons & Dragons (pen-and-paper) z 1985 roku zatytułowanym „The Temple of Elemental Evil”.
Przeczytaj recenzję Świątynia Pierwotnego Zła - recenzja gry
Od początkowej konfiguracji drużyny zostanie uzależnione miejsce startu, a jej postępowanie determinować będzie przebieg i zakończenie fabuły. Ta ostatnia przedstawi, oprócz głównej osi, blisko pięćdziesiąt wątków pobocznych, które nierzadko odbiegną bardzo daleko od podstawowego nurtu. Autorzy oszacowali długość rozgrywki w wersji minimalnej (ścieżka całkowicie wykluczająca zadania dodatkowe) na 30-40 godzin. Dość istotna wydaje się zapowiedź rozwiązywania problemów na różne sposoby – często można będzie uniknąć brutalnej walki. Ona z kolei składać się ma z szeregu następujących po sobie tur i dawać spore pole manewru w kontekście prowadzenia działań ofensywno-defensywnych - szarże, ataki standardowe i magiczne (opcja rażenia kilku celów jednocześnie), uniki itp.
Na przekór panującej obecnie modzie developerzy skupiają się wyłącznie na trybie single-player, pozostawiając tym samym na przysłowiowym lodzie wszystkich entuzjastów wirtualnych sesji wieloosobowych. Z kolei za wzorowy wygląd oprawy wizualnej odpowie pakiet algorytmów, zaprojektowany specjalnie na potrzeby omawianego produktu. Akcja ukazana zostanie w rzucie izometrycznym, postaci mają być w pełni trójwymiarowe, a lokacje będą wygenerowane wcześniej. Całość uzupełni bogaty w funkcje, ale jednocześnie intuicyjny, interfejs użytkownika.
Konkluzja i prognoza, czyli krótkie dywagacje toruńskiego górala
Dotychczas zdecydowana większość gier wirtualnych spod znaku Advanced Dungeons & Dragons spotykała się z bardzo dobrym przyjęciem i zyskiwała w konsekwencji mocną pozycję na rynku. Również Greyhawk: The Temple of Elemental Evil ma ogromne szanse, by stać się bestsellerem, chociażby przez wzgląd na profesjonalizm i doświadczenie ekipy producentów skupionych w firmie Troika Games. Z całą pewnością nie będzie to tytuł adresowany do ogółu braci elektroniczno-rozrywkowej, niemniej jednak powinien on przekonać do siebie niezliczone rzesze wirtualnych wędrowców, którzy w przeszłości odwiedzili między innymi Wrota Baldura i Dolinę Lodowego Wichru. Wszystko stanie się jasne w drugiej połowie lata 2003 roku, kiedy to nastąpi komercyjny debiut programu. Roli wydawcy podejmie się korporacja Infogrames.
Radosław „eLKaeR” Grabowski